Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myynti- ja markkinointiedustajan palkkapyynti?

Vierailija
27.06.2010 |

Kyse tietyn tuotemerkin edustajuudesta. Työnkuva: asiakastapaamiset, messut, toimistotyö.

Ajatuksenani totaalinen alan vaihto ja en ole lainkaan kartalla siitä että mitä palkkaa voisi pyytää? Mikä voisi olla kohtuullinen vaihteluväli ja ottakaa huomioon ettei minulla ole kaupallisen puolen tutkintoa, muuten kyllä korkeakolututkinto löytyy.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja provisio sitten myynnin mukaan. Jotkut maksavat eläkkeen ja työttömyysvakuutuksen sun puolesta, joissakin paikoissa joutuu maksamaan ne itse - se on ihan paikasta kiinni ja näitä työpaikkoja on ihan joka lähtöön.

Jos kyse todellakin kk-palkkaisesta työsuhteesta, en lähtisi alle 3000 euron kokonaispalkalla. Sun kannattaa selvittää sekin, maksetaanko sulle km-korvaus, päivärahat ja lisäksi maksetaanko ylitöistä. Ettei sitten tule riitaa siitä, sisältyvätkö mm. ylityöt kokonaispalkkaukseen.

Itse tein aikoinaan hamassa nuoruudessa 2000-luvun alussa samantyyppistä myyntihommaa, jossa palkkaus oli pohjapalkka ja myyntiprovisio. Pohjapalkka oli pieni, vain reilut 600 euroa kk, mutta hyvänä kuukautena saatoin tienata myynnillä lähes 5000 euroa, huonona taas jäi myynti noin 1000 euroon.

Paljon on kiinni siitä, oletkö luonteeltasi myyjä. Ei siihen kaupallisen alan tutkintoa välttämättä tarvita.

Vierailija
2/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatuotteita sarjalla useita kymmeniä, ellei satoja.

Joo, siis pyytävät palkkatoivetta hakemukseen.

Ajattelin ihan samaa suuntaa että noin 3000 olisi hyvä neuvottelutaso (ja myös sama taso jota omalla alallani saisin).

Mä olen todellakin luonteeltani myyjä. Olen vain yrittänyt sitä itsessäni kieltää (kaupallisen alan konkareita vanhempani ja koko suku, piti protestoida oma ala ihan toiseen äärilaitaan).

Mieskin on yrittäjä henkeen ja vereen.

Kiitos vinkeistä, katsotaan tuleeko tästä mitään ja jos ei tule, niin opinpahan taas jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatuotteita sarjalla useita kymmeniä, ellei satoja.

Joo, siis pyytävät palkkatoivetta hakemukseen.

Ajattelin ihan samaa suuntaa että noin 3000 olisi hyvä neuvottelutaso (ja myös sama taso jota omalla alallani saisin).

Mä olen todellakin luonteeltani myyjä. Olen vain yrittänyt sitä itsessäni kieltää (kaupallisen alan konkareita vanhempani ja koko suku, piti protestoida oma ala ihan toiseen äärilaitaan).

Mieskin on yrittäjä henkeen ja vereen.

Kiitos vinkeistä, katsotaan tuleeko tästä mitään ja jos ei tule, niin opinpahan taas jotakin.