Kuinka paljon kestäisit olla erossa lapsestasi?
Meillä on alle kaksivuotias lapsi, ja nyt työt vaatis sen, että olen hänestä vuoden verran erossa kaikki viikot. Mietin vain onkohan toi liian rankkaa sekä lapselle että minulle. Onko kukaan ollut tuollaisessa tilanteessa? Miten meni, ja miten lapsi reagoi?
Kommentit (3)
Tulet täällä kyllä saamaan lyttäämisen ideallesi, mutta älä välitä.
Olisin itse sanonut pari viikkoa sitten, että ei onnistu. Nyt olen kuitenkin ollut töiden takia erossa pari viikkoa. Ja on mennyt tosi, tosi hyvin. Ikävä on tietenkin. Mutta ainahan on sitten odotettavissa "kiukuttelua", kun tulet takaisin, sillä se on lasten tapa reagoida. Ota se luottamuksen osoituksena lapsilta. Ihmisillä on eri elämäntilanteita. Täällä sitä ei valitettavasti ymmärretä. Mutta mulla tämä oli väliaikainen tilanne ja pääsen kohta viettämään lomaa lasten kanssa ja isä on töissä.
Tulet täällä kyllä saamaan lyttäämisen ideallesi, mutta älä välitä.
Olisin itse sanonut pari viikkoa sitten, että ei onnistu. Nyt olen kuitenkin ollut töiden takia erossa pari viikkoa. Ja on mennyt tosi, tosi hyvin. Ikävä on tietenkin. Mutta ainahan on sitten odotettavissa "kiukuttelua", kun tulet takaisin, sillä se on lasten tapa reagoida. Ota se luottamuksen osoituksena lapsilta. Ihmisillä on eri elämäntilanteita. Täällä sitä ei valitettavasti ymmärretä. Mutta mulla tämä oli väliaikainen tilanne ja pääsen kohta viettämään lomaa lasten kanssa ja isä on töissä.
ja yksin lasten kanssa viikot maalla, vanhemmat tulivat vain viikonlopuksi paikalle. Kyse oli vain kesästä, mutta kumminkin. Nuorin oli parivuotias. Kun vanhemmat tulivat viikonloppuna, lapset välillä kiukuttelivat vanhemmilleen tai olivat korostuneen välinpitämättömiä, tai riemuitsivat nähdessään heidät. Milloin mitenkin.