Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten h-tossa voi lapsen nimen keksiminen olla näin vaikeaa!!

Vierailija
26.06.2010 |

Tuntuu, ettei niin mitään ihanaa kummallekaan! Joko on liian outo ettei käy sukunimen kanssa tai sitten liian lällyjä (Hilla, Linnea, Eevi, Eliel, Anton..). Tytölle olisin tykännyt antaa Fridan tai Hildan, mutta molemmat ihan lähipirissä. Pojalle ei keksi niin ainuttakaan mieleistä nimeä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että kaikki olivat joko liian outoja tai liian yleisiä. Tytölle olisin keksinyt vaikka kuinka monta nimeä.

Mutta lopulta tilanne kuitenkin meni niin, että olen tyytyväisempi poikani kuin tyttöni nimeen. Mopo taisi vähän karata tytön kanssa, pojan kohdalla oli helpompi pysyä hyvissä perusasioissa.

Vierailija
2/5 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, Lea, Laura, Lotte

Jaakko, Aaro, Henri, Niklas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suosiossa vanhat nimet tai sitten jotkut uudet muotinimet. Mites nimet 70 tai 80 luvulta? Omat koulukaverit tai alemmilla luokilla olleet? Pojalle esim. Jarno tai Jere? Janne tai Juho? Tommi, Lasse? Henri tai Harri? Tytölle Tiina, Johanna, Minna, Jenni, Jonna? Suvi tai Virpi? Tuula tai Tuuli?

Mitä mieltä ap olet? Nämä nimet ei niin kovin suosittuja nykyisin pikkulapsilla?

Vierailija
4/5 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta nimikirjoja. Niin me teimme kun piti lapsille nimiä keksiä eikä suvun nimistä mikään käynyt kutsuma nimeksi.

En kyllä miettinyt käykö sukunimen kanssa. Meillä on lapsilla tavalliset muttei syntymävuoden suosituimmat nimet. Mies laittoi listaa omista mieluisista ja minä samoin. Niistä sitten yhdistelemällä saatiin mieluiset. Mies sai tahtonsa läpi esikoisen kanssa, minä toisen kanssa, kolmas oli kompromissi ja neljännessä mies antoi vaihtoehdot mutta minä sain valita.

Kyllä ne sieltä löytyy ja ovat sitten ihan lapsen näköisiä.

Vierailija
5/5 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan esikoisen nimeä miettiessä lähes katastrofitunnelma. Mummot ei uskoneet, kun ristiäisaamuna totesin, että nimi edelleen hukassa. Jos tyttö olis ollut, niin olis ollut helppoa - HILDA - vaan kun oli poika se esikko! Siitä tuli sitten Anton Frans Mattias, miehen suku on ruotsinkielinen...Eka nimi oma keksimä, toka mun suvusta ja 3. miehen...

Jälkeenpäin ollaan oltu nimeen tosi tyytyväisiä, mä olisin halunut etunimeks Fransin, mutta onneks ei tullut, kun pojalla oli paha R-vika...

Juniorista tuli sitten Aron Isak Oliver (ilman R-vikaa...: ))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi