Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei tarvitse tuoda mitään" - pitääkö tähän uskoa?

Vierailija
25.06.2010 |

Eli jos moneen kertaan vakuutellaan, että yhteiseen illanviettoon ei tarvitse tuoda mitään (paitsi omat juomat), niin viettekö silti jotain? Tiedän, että siellä on pöydät kukkuroillaan, mutta jotain pientä haluaisin silti viedä...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakka laitettiin jääkaappiin ja siellä se oli varmaan pari päivää. Tarjottiin juhlien jälkeen niille, ketkä sitä olisivat voineet syödä, mutta kukaan ei halunnut. Lopulta piirakka laitettiin roskiin, koska kukaan ei halunnut syödä sitä.

t. 10, 21, 26, 28 & 30

Vierailija
42/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä tässä nyt on niin mahdottoman vaikeaa ymmärtää. Jos joku tuo teidän häihinne lahjaksi sienipiirakan, niin laitatteko sen muitta mutkitta pöytään, vaikka se ei sovi tarjoiluihin? En suhtaudu vihamielisesti, mutta en myöskään ymmärrä, miksi minun olisi annettava kohteliaisuudesta jonkun pilata pitkään suunniteltu pitopöytäni. t. 10, 21, 26, 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittänyt monille selittää, että erityisruokavalioiden takia ei tarvitse nähdä kauheasti vaivaa eivätkä ne maksa paljoa, jos vähän viitsii suunnitella tarjoiluja erityisruokavaliot mielessä. Tämä vain harvoin menee perille: tarjolle laitetaan sitä, mikä ensimmäisenä tulee mieleen ja sitten lähdetään erikseen miettimään tarjoiluja niille, joilla on erityisruokavalioita.

Oikeasti homma pitäisi tehdä niin, että kootaan ne kaikki erityisruokavaliot yhteen ja sitten mietitään, mikä olisi sellaista tarjottavaa että se sopisi mahdollisimman monelle. Tällä konstilla jäljelle ei yleensä jää kovinkaan paljon henkilöitä, joille olisi pakko keksiä eri tarjottavaa. Kaiken ruoan voi tehdä laktoosittomana, jolloin laktoosittomille ei tarvita erillisiä sapuskoja. Useimmat allergiat voi ottaa huomioon ruokalistan suunnittelussa niin, ettei allergian aiheuttajia käytetä tai että mahdollisimman moni voi ruokaa syödä. Myös keliakia on helppo ottaa huomioon aika pitkälle, ainoastaan osan viljatuotteista kohdalla pitää tehdä erillisiä hankintoja - jos niitä viljatuotteita siis on pakko tarjota.

Tällä konstilla pääsee itse helpommalla ja halvemmalla ja lisäksi saa tyytyväisempiä vieraita, jotka ovat saaneet mahansa täyteen ja pystyneet syömään valtaosaa tarjottavista ruoista.

10, 21, 26, 28 & 30

Vierailija
44/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsujan mukaan, en vie ruokaa, koska se voi olla hankala sovittaa tarjoiluihin (kuten sienipiirakkatapauksessa kävi ilmi - silti emäntänä itse laitan tietty esille mitä vieraat tuo). Tuliaisia vien silti tietenkin kyläpaikkaan, esim. kukkia tai viinipullon, lapsille jotain pientä, kuten saippuakuplia kesäjuhliin jne. Tyhjin käsin ilmestyminen on moukkamaista.

Vierailija
45/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirakan tuojalle, vai niille kymmenelle erityisruokavalioiselle, jotka ehkä vahingossa ottavat sitä piirakkaa ja joutuvat sairaalaan?

Vierailija
46/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirakan tuojalle, vai niille kymmenelle erityisruokavalioiselle, jotka ehkä vahingossa ottavat sitä piirakkaa ja joutuvat sairaalaan?

Vierailija
47/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatus, että yksi piirakka PILAISI juhlapöydän ;) .

En ymmärrä, mikä tässä nyt on niin mahdottoman vaikeaa ymmärtää. Jos joku tuo teidän häihinne lahjaksi sienipiirakan, niin laitatteko sen muitta mutkitta pöytään, vaikka se ei sovi tarjoiluihin?

En suhtaudu vihamielisesti, mutta en myöskään ymmärrä, miksi minun olisi annettava kohteliaisuudesta jonkun pilata pitkään suunniteltu pitopöytäni.

t. 10, 21, 26, 28

Vierailija
48/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun piirakan tekijä ei muista mitä on piirakkaan laittanut.

Se kai se ongelma nimenomaan oli. Nämä normaaliruokavalioiset eivät tule lukeneeksi tuoteselosteita eivätkä osaa sanoa, oliko heidän käyttämässään mausteseoksessa valkopippuria tai margariinissa maitoproteiinia. Yleensä he eivät edes muista kaikkia aineita, joita ovat piirakkaansa laittaneet.

Vierailija
49/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen kerta tällä palstalla tästä aiheesta. Valtaosan asenne on aina se, että erityisruokavalioisia ei tarvitse huomioida ja he vain ovat huvikseen heittäytyneet hankaliksi, joten heidän kuuluukin nakertaa riisikakkua nurkassa muiden herkutellessa.

Miten suhtautuisitte jos omiin rajoituksiinne, ongelmiinne tai sairauksiinne suhtauduttaisiin yhtä välinpitämättömästi?

Vierailija
50/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko tuollaisessa tilanteessa ystävällisesti kertoa, että kaikki muut ovat rajoitteisia eivätkä voi ko.leipomusta syödä ja hän voisi ottaa sen vaikka lähtiessään kotiin? Tai, että hän voisi itse keittiöstä käydä sitä hakemassa ettei toisten vatsat menisi sekaisin ja tulisi näppylöitä... mietin vastaavan varalle, mitä itse tekisin tilanteessa.

Onneksi omissa tuttavissa ei pahoja ruokarajoitteita ole.

Vierailija
51/51 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostankohan vihamieliseltä erikoisruokavalioisia kohtaan? Tuttavistani löytyy kyllä heitäkin, mutta eivät pidä suurta meteliä asiasta. Tosiaankin on paljon ruokalajeja jotka sopivat lähes kaikille ja jos jollekin ei sovi mikään hän itse tietänee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän