Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla kyseessä migreenikohtaus?

Vierailija
24.06.2010 |

Olen 35-vuotias eikä minulla ole aiemmin ollut migreeniä.

Eilen töissä luin paperilta pitkän aikaa todella epäselvää tekstiä ja se sattui minua silmiin erittäin paljon. Hetken kuluttua minulle tuli todella huono olo. Oksennus oli ihan tuloillaan, mutta ei tullut. Sitten alkoi särkeä molemmilta puolilta ohimoista, sykkivää särkyä. Silmistä tuli valonarat, oli vaikea pitää niitä auki. Huimasi. Vatsa meni sekaisin. Välillä oli sellaista kylmää hikeä ja ällöä oloa.

Tämä olotila on alkaa nyt vuorokauden päästä vasta helpottaa. Särkylääkkeet ja pimeässä makoilu ei ole juurikaan auttaneet. Olen ollut ihan kanttuvei, maannut vaan silmät kiinni. Nyt siis helpottaa.

Olikohan tässä kyse elämäni ensimmäisestä migreenikohtauksesta, vai mitä ihmettä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo on migreenikohtaus. Normaalit särkylääkkeet harvoin auttavat migreeniin. Joskus sain lekurilta ohjeen, että jos migreenilääkeet eivät ole mukana, niin pitää vetäistä huiviin tulehduskipulääkettä kerta-annoksena 1200 mg. Migreenihän on akuutti tulehdustila pääkopan suonissa, eikä tiedetä, mistä se johtuu. Laukaisevia tekijöitähän toki tiedetään.

Kun tiedät, että sinulla on nyt migreenitaipumus, viisasta on välttää niitä laukaisevia tekijöitä. Kaikilla toki kaikki ei migreeniä laukaise. Itselläni jotkut punaviinit (siis lasillinen...) saa aikaan megamigreenin, samoin liian vähäiset yöunet ja se, jos hitsataan edes näkökentän laitamilla. Kevätaurinko kanssa on paha...

Lue netistä aiheesta, sieltä löytyy paljon asiatietoa.

Vierailija
2/2 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että migreeniinhän on tosiaan omat lääkkeensä, ja kovin usein ei kannata tuota isoa särkylääkemäärää kerralla vedellä, kun on vatsakalvoille aika kova setti. Eli oikeat lääkkeet oikeaan vaivaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi