Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilytätte basilikan?

Vierailija
24.06.2010 |

Ruukussa lukee, että 8-12 asteessa, mutta ei meillä ole kotona missään sellaista lämpötilaa... Ja sit ne nuutuu nopeasti sekä huoneenlämmössä että jääkaapissa :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompaan ruukkuun, en ikinä onnistu säilyttämään sitä siinä pienessä ruukussa. S

iis isompi ruukku, tasainen kosteus ja keittiön pöydälle auringonvaloon ihan huoneenlämpöön.

Vierailija
2/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko istutatte kaupasta ostamanne basilikan (tuore, ruukussa, vihannesosastolta) johonkin ruukkuun vielä kotona???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt ollut mulla siinä muutaman kuukauden, kasvaa, tekee uutta vartta ja uutta lehteä ja aina voi käyttää, kunhan ei ihan tyhjiin nyhdä.

Vierailija
4/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sitä saa kerralla käytettyä kuitenkaan, eikä se säily (mulla ainakaan) siinä omassa ruukussa. Laitan multaan keittiön ikkunalle. Se on nättikin siinä :)

Vierailija
5/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ostanut, käyttänyt mitä oon käyttänyt ja heittänyt nahistuneet lopuks pois. Mut jos oikeesti alkaa tekeen uuttakin lehteä noin, niin laitanpa ruukkuun seuraavalla kerralla.

Vierailija
6/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viet parvekkeelle tai pihalle, niin basilika on aika arka kylmälle.

Vierailija
7/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sitä pitää kastella ja pitääkö hoitaa jotenkin erityisesti? Millaista multaa?

ap

Vierailija
8/8 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaivan kesälllä basilikaruukut kukkapenkkiin ja otan sieltä sitten muutaman lehden kerrallaan - hyvin toimii, kuten varmaan tuokin purkkin laittaminen, joka saattaa toimia hyvin myös talvella! Sitten joskus laitan eräänlaista pestoa eli silppuan öljyyn ja säilytän jääkaapissa - voi käyttää salaatteihin, leivän päälle ja paistamiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän