Mies ja juhannus mökillä
Sanoin jo kesän alussa, että en ole juhannusta mökillä, koska se on sama asia kuin työleiri äidille. Ei vesijohtoa eli kaivosta kannettava kaikki käyttövesi, sähköt sentään on, mutta esim. tiskivesi otettava saunan padasta jne. Pihan on keskeneräinen, hiekkaa ja savisotkua kulkeutuu jaloissa sisään (mitä, pitääkö sandaalit muka riisua, mä vaan käväisen tässä...) jne.
Samaan aikaan mies lämmittää saunaa ja juo kaljaa ja käy kalassa, hänen mielestään mökillä rentoudutaan. Mutta silti ruuan pitää olla ajallaan ja jonkun katsottava lasten perään. Jos en tee sitä ruokaa, saa mies kohtauksen, jolloin syyttää minua laiskaksi, kun en sitä vähää viitsi kaiken lepäämiseni keskellä tehdä. Hänkin oli kalassa, että on syömistä!
Mies lähti äsken ovet paukkuen, minä ja lapset jäimme kotiin. Ihanaa saada olla ihan rauhassa piiiitkä viikonloppu.
Kommentit (4)
vai ovatko niin pieniä, että tekevät siellä samoja kuin kaupungissa? Jos lapset on yli 3 v. niin minustakin miehen olis pitänyt ottaa ne mukaan. Ensi kerralla ilmaiset asian niin, että SINUA ei nyt mökkeily niin huvita mutta mies voi kyllä mennä lasten (tai ainakin sen vanhimman) kanssa sinne rentotumaan :-)
Lapset eivät halunneet mökille mitenkään erityisesti. Viihtyvät siellä max päivän, sitten alkaa tulla tekemisenpuutetta. Sitä taas kompensoidaan lähtemällä miehen siskon mökille parin kilometrin päähän, missä on oikeasti kivaa, mutta en minä halua olla koko juhannusta kälyn vaivoina. Heillä on oikeus omanlaiseensa juhannukseen.
Lapset ovat 8v, 5v ja 3v
muista myös että mies on ihan itse osaltaan vastuussa sekä lapsista että siitä miten viettää aikaa omien sukulaistensa kanssa. Sun osa ei ole nolostua siitä, että mies haluaa siskonsa mökille käymään. Älä lähde sille linjalle, lapset ja sinä olette yhtä ja mies siitä erillään, muuten olet lopulta ihan yksin vastuussa ihan kaikesta ja mies sen kun rentoutuu...
Laitat ihan oikeesti ensi kerralla ainakin vanhimmat lapset miehen mukaan etkä murehdi siitä, miten niillä menee. Ehkä sitten kun olet joskus itsekin mukana, mies älyää osallistua enemmän töihin.
niin toimit aivat oikein kun pidit puolesi. Mies olisi muuten ihan hyvin voinut ottaa lapset mukaan viettämään sitä hänen ihanaa Jussia mökille. Olisi ehkä saanut vähän näkökulmaa sinun Juhannukseesi.