Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v hiusten peseminen ja paniikki(?)

Vierailija
24.06.2010 |

En oikeesti tajua mikä tota tyttöä vaivaa. Yleensä saa käydä itse suihkussa pesemässä itsensä ja tällöin ei käytä shamppoota, mutta n. kerran viikossa sitten minä pesen ne hiukset shampoolla. Nyt sitten on hiusten pesuvuoro shampoolla ja ihan hirvee huuto, kun kerroin, että tällä kertaa minä pesen ne hiukset ja sen jälkeen saa itse pestä loput.

Koitin kysellä, että mikä mättää, kun huutaa kurkkusuorana suihkussa, kun laitan suihkun edes päälle ja ainut mitä sain ulos on se, että menee vettä nenään. Sitä vettä, kun ei edes mene nenään, kun kuuntelis mun ohjeita, mutta ei. Mistä ihmeestä se on nyt tollasen kammon repiny? Eihän tuota voi ikinä viedä uimaankaan, jos se tollasta pelkää. Oisko jollain nyt ideoita, että miten tästä eteenpäin? En todellakaan jaksa tapella tuollaisesta asiasta tuntia..alkaa meneen jo hermot. Yleensä ei tällaista ongelmaa ole ollut, mutta nyt ne on alkaneet oleen joka kerta..jotenkin näyttäs, että tyttö menee paniikkiin tai jotain tuossa tilanteessa, vaikka koskaan ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut hiusten pesussa (hyvin harvoin on edes sitä vettä mennyt nenään).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieromaan shampoon ja huuhtomaan suihkussa. Vahdit vain vieressä. Kun kontrolli on kokonaan hänellä, hän ei mene paniikkiin.

Vierailija
2/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit pesijä on vaan varovainen ettei vettä valu naamalle. Näillä mennään mellä kunnes lapsi on niin iso että hoitaa itse hiustenpesunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit pesijä on vaan varovainen ettei vettä valu naamalle. Näillä mennään mellä kunnes lapsi on niin iso että hoitaa itse hiustenpesunsa.

suurinpiirtein näin olen aina neuvonutkin ja selittänyt, että tällöin ei sitä vettä mene naamalle, kun äiti varovasti pesee.

Ap

Vierailija
4/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä peseminenkään kauan.

Vierailija
5/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienen lapsen päätä kun ei ole ihan pakko pestä sampoolla ollenkaan, vaan sen saa yleensä puhtaaksi ihan vesipesullakin. Tietysti jos on hirveän paksu tukka niin se voi olla vaikeaa, mutta silloin voisi käydä sitten suihkussa joka ilta (ellei jo käykin).

Ja kuten joku muukin sanoi, jos lapsi kerran osaa huuhdella itse, opeta myös käyttämään sampoota. Harjoitelkaa peilin edessä, niin lapsi näkee mihin vaahtoa menee - etuosan voi jättää vaahdottamatta niin ei tarvii pelätä että saa sampoota silmiin.

Tai sitten voitte käyttää sukellusmaskia hiuksia pestessä :-)

Älä tee asiasta huutoa ja taistelua, vaan yrittäkää sevitä sen kanssa. helpottaa varmasti jo ihan pian, kun lapsi kasvaa, kunha vaan et anna hiustenpesun muodostua möröksi ja taistelun aiheeksi.

Vierailija
6/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten joku lääkäri sanoi radiossa, että hiukset alkaa rasvoittua vasta murrosiässä. Sitä ennen sampoopesu on turhaa.

Vierailija
7/7 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa keskusteltiin ja suostui kuuntelemaan ohjeitani ja sanoi, että turhaan pelkäsi..iloisesti tuolla lauleskelee jotain :) Pitää opettaa tyttö pesemään itse silloin tällöin shampoolla..shampoo on lapsille tarkoitettu ja sen ei pitäisi kirvellä silmiä yms, jos sinne joutuu. Kait tuo shampoolla pesu on vain jotenkin opittu tapa, että näin tulee tehdä ja näin on sitten tehty välillä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi