Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusneuvoja tarvitsisin..

Vierailija
24.06.2010 |

Meillä 4 lasta, joista toisiks nuorimmainen 4v tyttö. On erittäin energinen, villi ja kaikin puolin spontaani tyyppi. On ollut vauvasta asti jotenkin levottomampi kuin muut lapsemme. Nyt joudun jo tosissani miettimään ja laittamaan kasvatusmenetelmäni uusiksi, sillä mitkään aikaisemmat keinot eivät näytä tepsivän tähän lapseen (yleensä jäähypenkki). Jatkuvasti hakee rajoja rikkoakseen niitä taas.. Kääk! Kiusaa vauvaa, ärsyttää vanhempia sisaruksiaan, eikä hätkähdä vaikka hermostuvat hänelle välillä kovastikin. Jos hetkeksi jättää valvomatta on varmasti ehtinyt sotkea tai tehdä jotain kiellettyä. Huomiota ja aikaa on yritetty aivan erityisesti järjestää hänelle, mutta mikään ei tunnu auttavan... Pelottaa jo nämä omat aggressiiviset tunteet lasta kohtaan.

Olen miettinyt käytöshäiriöiden mahdollisuutta, mutta osaa käyttäytyä aika hyvin kylässä ja julkisilla paikoilla. Keskittyy hyvin askarteluun ja leikkeihin. Vika on varmasti meissä vanhemmissa, joten onko kenelläkään antaa vinkkejä kuika tällaista lasta pitäisi käsitellä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän saman moista ongelmaa lapseni kanssa.

Kerroitkin, että tyttäresi saa huomiota ja aikaa teiltä. Niin meilläkin minun lapseni, mutta ei riittänyt. Huonoa käytöstä oli silti ja omat hermot venytetty ihan äärirajoille... kunnes aloitin kehumisen! :)

Kehua ja kiitosta ja kiitosta ja kehua KAIKESTA hyvästä käytöksestä. "Kylläpä olet ollut kiltisti.. "Hienoa kun leikitte sovussa.." "Olitpas reipas.." jne jne.

Lapsi huomasi että positiivinen palute on mukavampaa saada kuin negatiivinen. Ei ole jäähypenkkiä tarvittu. :)

Vierailija
2/2 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä lasta kannustettiin ja kehuttiin ennenkin normaalisti, mutta nyt siis vaan kehua ja kiitosta lisäksi aina sopivaan väliin, kun käytös on sen huonon vastakohtaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi