Miten mun pitäis suhtautua pk-tädin sanomisiin?
Poika 5v jäi pkssa kiinni kiroilusta muutaman muun jullin kanssa. Täti sanoi mulle että "sä oot niin kiltti ihminen osaatko kotona lasta tarpeeksi komentaa lopettamaan kiroilu?" Mun oli pakko vastata sille totuuden mukaisesti että kun kotona poika on kiltisti eikä koskaan kiroile :D...onko se vanhemman syy jos pkssa lapsi poikaporukassa innostuu kiroilemaan?
Kommentit (10)
Mut sähän sanoit tosi hyvin takaisin! Eihän päiväkodin täti voi tietää mitä lapsi kotona tekee, että puhuuko rumia. Varmaan oikeasti ajatteli, että teillä on niin lämmin suhde ja olet niin kiltin tuntuinen, että jos poika on raisu niin osaatko tulla väliin. Tarkoitti varmaan vain tukea, että tiukastikin saa sanoa, jotkut vanhemmat kun ei tunnu uskaltavan.
Ei ole sun vika jos lapsi puhuu rumia päiväkodissa. LApset nyt puhuu joskus rumia, semmoista se on. Ei se ole niin kamalan vakavaa, eikä varmaan tuo pk:N tädin lausahduskaan ollut tarkoitettu otettavaksi kovin vakavasti. Unohda vaan koko juttu.
ei kai tullut mieleen ettei kaikki lapset kotonaan ole vallattomia jos pkssa ovat? Mä ainakin olen huomannut että valitettavasti seura tekee kaltaisekseen ja joukossa tyhmyys tiivistyy. ap
lapsen kanssa erittäin vakavasti, jos jotain hölmöilyjä kuulen tehneen ja siihen malliin, ettei enää hömöilisi
siitä että hoitaja sanoi että mä en ehkä osaa KOTONA komentaa kun KOTONA kiroilee....vaan kun ei kiroile! ap
Ap, ihan kaikella ystävällisyydellä sanoisin, että tämä on varmaan tulevista ongelmistasi pienin. Mitä helkkarin väliä sillä on mitä joku pk:n täti suustaan päästää.
Alle kymmenen vuoden kanssa painit ihan eri magnituudin ongelmien kanssa ja silloin olisit onnellinen jos kiroilu muiden jullien kanssa olisi se isoin ongelma...
Poika 5v jäi pkssa kiinni kiroilusta muutaman muun jullin kanssa. Täti sanoi mulle että "sä oot niin kiltti ihminen osaatko kotona lasta tarpeeksi komentaa lopettamaan kiroilu?" Mun oli pakko vastata sille totuuden mukaisesti että kun kotona poika on kiltisti eikä koskaan kiroile :D...onko se vanhemman syy jos pkssa lapsi poikaporukassa innostuu kiroilemaan?
Päiväkodin tädin olisi ehkä kannattanut vaan sanoa mitä oli tapahtunut ja sitten olisi varmaan tullut esille että poikasi ei kotona kiroile. Hieman oudolta kantilta asiaansa esitti.
Mutta tuli vielä mieleen, että toivottavasti siis käsittelet asiaa pojan kanssa kotona ja puhutte siitä mitä ei saa päiväkodissakaan tehdä. Välttämättä ei tietenkään heti tuota lopeta siellä poikaporukassa tosiaankaan mutta aina pitää puuttua, miten ne muuten oppii?
Tätä toivon opettajankin kun viestejä lähetän oppilaiden käytöksestä koteihin kun taas ovat tehneet jotain tyhmyyksiä mitä eivät kotona tee...
Se ei ollut pointtini nyt tässä :D ja juu tiedän ettei ole tämä isoin ongelma mitä elämä eteensä tuo sellaista en ole väittänytkään. Kunhan jäin miettimään tilannetta ei mitään sen kummempaa :D ap
ei kai tullut mieleen ettei kaikki lapset kotonaan ole vallattomia jos pkssa ovat? Mä ainakin olen huomannut että valitettavasti seura tekee kaltaisekseen ja joukossa tyhmyys tiivistyy. ap
Ite oon lto ja kyllä sen tietää että lapset käyttäytyy välillä tosi erilailla kotona kuin päiväkodissa. Toiset riehuu kotona ja on päikkärillä enkeleitä, toiset taas mesoaa kavereitten kanssa päiväkodilla ja kotona ovat ihania ruusuposkia. :)
Luulen ihan tosi, että se vaan tuli miettineeksi miten teillä kotona menee kurin suhteen. Tosi moni vanhempi kokee kurinpidon vaikeaksi, ymmärrettävästi. Ei sulla ole mitään syytä hermostua, ihan tavallinen pikku veijari sulla ja toi kuuluu juttuun. Muksut opettaa toisillee tuhmuuksia ja kiipeää kiipeilytelineen korkeimpaan huippuun tai menee leikkimökin taa niitä huutelemaan.
Olinkohan 3.
Miten voi olettaa että lapsi kotonakin kiroilee tai että mukava äiti ei osaa pitää kuria? Miten koulutettu ihminen tekisi noin omituisia päätelmiä?
jopa säätilat