Pitääkö imettävän äidin olla maidottomalla dieetillä ennen vauvan maitoaltistusta?
Meillä huomenna heti aamusta altistus ja nyt vasta hokasin: olisiko minun pitänyt olla maidottomalla dieetillä? En ole ollut...
Kommentit (4)
ohjeita. Toisaalta, allergia maidolle on selvä ja varma, pitää vain varmentaa virallisesti.
ohjeita. Toisaalta, allergia maidolle on selvä ja varma, pitää vain varmentaa virallisesti.
Harmi vaan, jos nyt ei siksi voida tehdä, kun on aikakin. Toisaalta, voihan se olla hyväkin, ettei tehdä. Vähän pelottaa reaktion voimakkuus. Iholle joutunut maito aiheuttaa nokkosrokkoa.
Voihan noita allergeeneja olla muitakin, mutta hyvin maltillisesti ollaan laajennettu ruokavaliota. Kotim viljoista vasta kaura pienellä kokeilulla ja nyt, kun altistus ollut tulossa, en ole antanut mitään, minkä vuoksi olisi kenties joutunut turvautumaan ataraxiin.
Minä olen itse ollut maidottomalla dieetillä 2 viikkoa sekä pidin ruokapäiväkirjaa, jotta vauvan mahdolliset allergiaoireiden aiheuttajat saadaan selville. 2:n viikon jälkeen kokeiltiin maitoa siis minun nauttimanani. ei tullut oireita, mutta jos se olisi ollut maito, niin tokihan se maidottoman kauden jälkeen olisi ilmennyt.
Joten enpä tiedä, miten tuo nyt teillä sit sujuu...