Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi asua pk-seudulla eikä tunne Helsingin katuja?

Vierailija
23.06.2010 |

Siis jos asuu vaikka Espoossa, Vantaalla tai Itä-Helsingissä - miten voi olla että aikuiset ihmiset ei tunne keskustan katuja nimeltä Mannerheimintietä enempää?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin niitä nimiä arkielämässä oikein tarvitsisin? Siis hyvähän ne olisi opetella, mutta en ole tullut niin tehneeksi.

Vierailija
22/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut kylttejä tiirattua katuja dallaillessani :) Ja niitä on kyllä melko paljon myös...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se tarkoita että kun asuu pk-seudulla käydään jatkuvasti keskustassa. Itse asun helsingissä, ihan vantaan ja espoon rajalla ja käyn keskustassa noin kerran tai kaksi vuodessa. Ei ole mitään tarvetta mennä sinne, enkä siksi opi niitä teitäkään kun ei niitä tarvitse paljon kulkea.

Länsi-vantaan ja -helsingin tunnen todella hyvin, espoo ja muiden kuntien itäosat ovat huonomin hallussa, koska ei siellä kauheen usein käy.

T: 20v vantaalla ja 7 v helsingissä asunut

Vierailija
24/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Helsingin kadut. Eipä ole kiinnostanut. Karttaa katson ainakin kotona ja mukanakin on.

Vierailija
25/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Itäväylän...

Vierailija
26/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset siellä laitamilla harvemin käyvät keskustassa.

Pk-seutu on katsos muutakin kuin vaan se Helsingin keskusta!!

Vierailija
27/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä helsingissä osaan keskustassa kulkea, mutten millään muista mikä katu on mikäkin. Muutamia muistan, mutta en todellakaan kaikkia niitä pääkatuja;D

Vierailija
28/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No se katu joka lähtee Stokkan kulmalta ylöspäin siitä Bakersin kohdalta".

"Siinä Forumin kulmalla - siitä ylöspäin"

"Svenska Teaternin luota kun meet Espalle niin kolmas poikkikatu".

"Siis siitä eduskuntatalon kohdalta kun käännyt kaupunkiin tultaessa niin vasemmalle".

"Ennen eduskuntataloa jos käännyt vasemmalle ja sitten menet seuravaasta risteyksestä vasemmalle niin...".

Näin helsinkiläiset navigoivat. Katuja on ihan liikaa opittavaksi nimeltä. Niinpä ne opetellaan ihan huomaamatta jonkun maanmerkin mukaan.

Vierailija
29/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on noin 8000 katua! Ei niitä millään voi opetella - ei edes keskustassa. Ne opitaan maanmerkkien mukaan ilman että tiedetään mikä kadun nimi on.

Vierailija
30/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No se katu joka lähtee Stokkan kulmalta ylöspäin siitä Bakersin kohdalta".

"Siinä Forumin kulmalla - siitä ylöspäin"

"Svenska Teaternin luota kun meet Espalle niin kolmas poikkikatu".

"Siis siitä eduskuntatalon kohdalta kun käännyt kaupunkiin tultaessa niin vasemmalle".

"Ennen eduskuntataloa jos käännyt vasemmalle ja sitten menet seuravaasta risteyksestä vasemmalle niin...".

Näin helsinkiläiset navigoivat. Katuja on ihan liikaa opittavaksi nimeltä. Niinpä ne opetellaan ihan huomaamatta jonkun maanmerkin mukaan.

Mutta oman kokemukseni mukaan ne jotka ei tunne edes niitä pääkatuja ei tunne maamerkkejäkään. Mikonkatu, aleksanterinkatu, esplanadit, bulevardi, freda, simonkatu, erottaja, korkeavuorenkatu... kyllä ainakin nää pitäis tietää ja torit myös nimeltä.

Vierailija
31/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No se katu joka lähtee Stokkan kulmalta ylöspäin siitä Bakersin kohdalta". "Siinä Forumin kulmalla - siitä ylöspäin" "Svenska Teaternin luota kun meet Espalle niin kolmas poikkikatu". "Siis siitä eduskuntatalon kohdalta kun käännyt kaupunkiin tultaessa niin vasemmalle". "Ennen eduskuntataloa jos käännyt vasemmalle ja sitten menet seuravaasta risteyksestä vasemmalle niin...". Näin helsinkiläiset navigoivat. Katuja on ihan liikaa opittavaksi nimeltä. Niinpä ne opetellaan ihan huomaamatta jonkun maanmerkin mukaan.

Mutta oman kokemukseni mukaan ne jotka ei tunne edes niitä pääkatuja ei tunne maamerkkejäkään. Mikonkatu, aleksanterinkatu, esplanadit, bulevardi, freda, simonkatu, erottaja, korkeavuorenkatu... kyllä ainakin nää pitäis tietää ja torit myös nimeltä.

Helsingissä koko ikänsä asuneet kyllä tuntevat vaikka eivät tietäisi kaduista kuin Mannerheimintien, Espan ja Aleksanterin.

Vierailija
32/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siskoni asuu Kalliossa, ja olen ollut töissä Ruoholahdessa, joten tunnen keskustan aika hyvin, mutta en oleta, saati edellytä, että kerran vuodessa Helsinkiin osuvat osaavat.

Emme me pk-seutulaiset loppujen lopuksi Helsinkiä tarvitse paljon mihinkään kun lentokenttäkin on Vantaalla.

t. tapiolalainen

Vierailija
33/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos keskustassa paljon liikkuu, oppii takuulla kadunnimetkin, jos ei kulje pelkästään aurinkolasit silmillä varpaisiinsa tuijotellen.

Helsingissä on noin 8000 katua! Ei niitä millään voi opetella - ei edes keskustassa. Ne opitaan maanmerkkien mukaan ilman että tiedetään mikä kadun nimi on.

Vierailija
34/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos keskustassa paljon liikkuu, oppii takuulla kadunnimetkin, jos ei kulje pelkästään aurinkolasit silmillä varpaisiinsa tuijotellen.

Vierailija
35/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä, poliisin passitoimisto on siellä ollut aika monta vuotta.

Vierailija
36/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kun täällä syntyneet.Minunhan piti opetella kaikki reitit itse, kukaan mua ei pienestä pitäen ole niitä kävelyttänyt. Moni mun helsinkiläinen ystävä osaa kyllä liikkua hyvin, mutta ei tiedä nimijä.

Vierailija
37/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes käy kun pakosta ja nekin on lääkärikäyntejä ja sinnekän en tien nimiä tiedä, reitin vain.

Vierailija
38/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä, poliisin passitoimisto on siellä ollut aika monta vuotta.

Vierailija
39/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka nyt vois sanoo suoralta kädeltä et mikä on se ogelin juna-asemalta kolmas poikkikatu vasemmalle...

Vierailija
40/42 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kun täällä syntyneet.Minunhan piti opetella kaikki reitit itse, kukaan mua ei pienestä pitäen ole niitä kävelyttänyt. Moni mun helsinkiläinen ystävä osaa kyllä liikkua hyvin, mutta ei tiedä nimijä.

Tämä on ihan totta! Monet maalta tulleet kaverini osaavat katujennimet paremmin kuin minä, vaikka täällä olen ikäni budjannut. Ne on opiskellut niitä ulkoa kartta kädessä!

Itse olen samaa mieltä kuin nro. 10, että maamerkkien mukaan paljasjalkaiset stadilaiset suunnistaa. Näin ainakin itse teen. Tietysti sitä nyt aina jotain katuja tuntee nimeltäkin.