Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on Helsingin hienoin kaupunginosa?

Vierailija
23.06.2010 |

Millainen mielikuva sinulla on, mikä on arvostetuin kaupunginosa Helsingissä? Tämä on mielipide- ja mielikuvakysymys joten kaikki vastaukset ovat oikeita. Saa myös perustella.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelu: asunut siellä koko ikäni, samoin isovanhempani ja vanhempani. Nyt meidän perhe, mies kyllä tuli tuolta Töölöstä, joten vähän "ulkopuolinen" :). Se on vaan niin KOTI!!!

Tuttu ja turvallinen ja lähellä kaikkea.

Vierailija
22/44 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollas, Marjaniemi, jotkut itäisen Helsingin saaret. Tammisalon vanhat huvilat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että Eiraa pidetään ehkä yhtenä parhaimpana, mutta minusta Kaartinkaupunki on parempi, koska se on huikeasti lähempänä keskustaa.

Vierailija
24/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole niin lähellä keskustaa ;-)

Vierailija
25/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömiä hintoja maksetaan Karhusaaren isoista taloista ja pienistä tonteista. Lähellä keskustaa ei paljon ok-taloja ole ja alueella on joidenkin silmissä statusravoa. Itse en siitä pidä (pieni, ahdas, ei palveluita, kaukana).

Tarkoitin siis Kaskisaarta, tietysti.

Vierailija
26/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti Etu-Töölökin kävis mulle. keskusta lähellä, meri lähellä, upeat laajat puistoalueet + laadukkaat siistit leikkipuistot, töölönlahti, hyvät urheilupaikat, monipulinen miljöö, ihania kahviloita, vireä torielämä (töölöntori), hieno arkkitehtuuri,kulttuuritarjonta, +monenlaista väkeä ei mummoja vain kuten usein luullaan. listaa vois jatkaa loputtomiin. ehkä paras alue koko suomessa noin viihtyisyyden kannalta. Terv. kaikenlaisia kaupunkeja ja alueita nähnyt entinen töölöläinen. Töölöntorin kulmille kaipaan aina vaan.. ainii tykkään myös niistä mummoista kovasti ne on niin fiinejä! ;)

Vierailija
27/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse pidän vähän maanläheisemmästä meiningistä.

Vierailija
28/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan siitä, mitkä alueet ovat hienoja siinä mielessä että ovat haluttuja, kalliita ja asuu paljon vanhan rahan väkeä, niin Eira ja Ullanlinna.

Itse en muuttaisi, vaikka olisi rahaakin, mutta ei ole sitä pelkoa että niin paljon rikastuisinkaan :)

Vierailija
29/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitä ei kovin moni tunne. Siellä kuitenkin asuntojen neliöhinnat ovat julmettuja ja sen lisäksi asunnot ovat jättimäisen isoja eli voittavat siinä mielessä Eiran ja Kaivarin kovat neliöhinnat (koska näissä on pienempiä asuntoja).

Seuraavaksi parhaimpana kohteena pitäisin Merikadun asuntoja Eirassa (? tai missä virallisesti ovatkin). Näköalat eivät ole yhtä hyvät kuin esim. Kulosaaren rannassa tai edes Aurinkolahdessa mutts "prestiigiä" on sitäkin enemmän. Tämä siksi että tiedän Erkkojen asuvan tuolla. Em. kaupunginosien (Kulosaari/Aurinkolahti) ranta-asunnot ovat upeita mutta en missään nimessä kutsuisi alueita Helsingin hienoimmiksi. En missään nimessä! Sääli kyllä (koska asun itse Kulosaaren rannassa 250m2 asunnossa suoralla merinäköalalla, itse asiassa meillä on tässä oma ranta).

Eli toisinsanoen Helsingin parhaimmissa osoitteissa ei näkymät välttämättä ole niin hyvät kuin muualla mutta läheisyys kaupungin keskustaan ja historia tekevät niistä hienoimpia.

Vierailija
30/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivopuistossa tosin niin paljon suurlähetystöjä, joten "tavallisia" auntoja vähän.

Vierailija
31/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivopuisto diplomaattialueena on kallis ja yleisesti arvostettu, mutta tavallista kansaa siellä asuu vähän. Ullanlinnan ja vanhan Eiran neliöhinnat hurjat ja aika moni mielellään asuisi siellä (ei läpikulkuliikennettä, meri lähellä, kauniita taloja, kävelymatka keskustaan). Eiranrannan hinnat hurjia, mutta muuten se ei niin kivaa ole. Mielettömiä hintoja maksetaan Karhusaaren isoista taloista ja pienistä tonteista. Lähellä keskustaa ei paljon ok-taloja ole ja alueella on joidenkin silmissä statusravoa. Itse en siitä pidä (pieni, ahdas, ei palveluita, kaukana).

Vierailija
32/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siellä asuu niin vähän ja valikoitunutta porukkaa, että se ei meidän tavallisten tallaajien elämään paljon vaikuta. "Mahdollisten" asuinalueiden joukossa kivalta musta kuulostaa Eira, Kruununhaka, Suomenlinna. Asun Munkkivuoressa, joten se vie silti ykkössijan :-)

Vierailija
33/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja arvokkaat rakennukset sen tekee.

Vierailija
34/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajanokka ja Eira.

Vierailija
35/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset, kalliit ja kauniit, mutta en kyllä itse asuisi siellä.

Vierailija
36/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullanlinna, Eira, Kaivopuisto kuulostavat hienoimmilta.

Kuitenkin arvostan myös muita kantakaupungin alueita (Katajanokka, Kruununhaka, Etu-Töölö, myös Punavuori ja Kamppi). Sen sijaan Pitkänsillan pohjoispuolella olevia alueita en enää arvosta. Kallio-tv-sarja ei mitenkään karistanut tätä paheksuntaa.

Vierailija
37/44 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että Eiraa pidetään ehkä yhtenä parhaimpana, mutta minusta Kaartinkaupunki on parempi, koska se on huikeasti lähempänä keskustaa.

Vierailija
38/44 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihaka for the win

Vierailija
39/44 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinälle ja Pakiloille. Nämä siis pientaloalueista heittäen viihtyisimmät ja palveluiltaan parhaat. Idän pientaloalueet ovat valitettavasti idässä ja idän palvelut ovat mitä ovat... Kerrostalossa en enää halua asua. Entisessä elämässä arvostaisin varmaan Kruunuhakaa ja Punavuorta. Liian mpnta lähetystöä naapurissa ei mun mielestä ole plussaa Kaivarille ;)

Vierailija
40/44 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoimpia ovat varmasti Eira, Kaivopuisto, Kaartinkaupunki ja Ullanlinna. Onhan siellä kaunista.

Mutta ei Taka-Töölön voittanutta, en muuta pois koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi