Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nokian kesäjuhlat pk-seudulla

Vierailija
23.06.2010 |

Nokia, connecting people, disconnecting families! Se lafka ei avec-juhlia järjestä. Tiimspiritti kärsii.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkankorutuksia sekä tarjottu haastavia manageeraushommia vaikka teen vaan (ajassa laskettuna) sen minimin. Ja äitiyslomallakin olen ollut kaksi kertaa 4 vuoden sisällä.

Kyllä se on itsestä kiinni.

ja jos teet vain minimin, käy pian niin, että sut siivotaan pois.

kyllä se työtahti on ihan ITSESTÄ kiinni!

Mutta ne joiden miehet on nokialla töissä varmasti ymmärtää mitä ap tarkoitti...sen lafkan työtahti vaikuttaa koko perheeseen,eikä mitenkään hyvällä tavalla..Vähän niinku kesäjuhlat ois joka päivä..

t. nokialainen

Vierailija
22/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 etäpäivää viikossa tekevät ovat??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaativaa) asiantuntijatyötä tekevä saa etätyösopimuksen. ja firma maksaa myös kotiin nettiyhteyden.

Vierailija
24/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa oli YT:t joiden seurauksena ihmisiä irtisanottiin lähipiiristä, tuupattiin eläkkeelle ja muutama siirrettiin tiimistä toisaalle yrityksessä. Miehelleni tulivat omien hommiensa lisäksi toisen ihmisen työt. Hän on työmatkalla noin viikon kuukaudessa, jolloin menee yleensä ainakin toinen viikonloppukin (joskus enemmän, harvoin vähemmän). Kolmeen vuoteen ei ole pystynyt pitämään normaalia kesälomaa, pisin aika lomalla ilman töitä on ollut neljä kokonaista vuorokautta. Viime vuonna joutui keskeyttämään lomansa kaksi kertaa joista toisella kerralla lensi suoraan lomamatkaltamme asiakkaalle. Olen ollut tarkkana siitä, että hän hakee lapsen päiväkodista (Suomessa ollessaan) vähintään 1-2 päivänä viikossa. Silloin hän joutuu poikkeuksetta tekemään vielä illalla töitä vähintään pari tuntia (eilen esim 4 tuntia). Jos hän ei hae lasta tulee hän kotiin aikaisintaan klo 18-19, yleensä vieläkin myöhemmin. Ylitöistä tai matka-ajasta ei makseta. Periaatteessa matkoihin kuluneet viikonloput saa pitää myöhemmin vapaana. Käytännössä on tällaisia päiviä pitänyt viimeisen kolmen vuoden aikana kolme kappaletta. Enempään ei ole ollut tilaisuutta. Etätöitä ei firmassa tunneta (siis virallisesti). Pk-seudulla on teknologiayrityksissä monissakin aika paskamainen tilanne "parhaassa työiässä" olevilla työhönsä vakavasti suhtautuvilla ihmisillä.

Ja kyllä, mieheni on vaihtamassa työpaikkaa vähemmän stressaavaan.

Vierailija
25/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aina himassa jouten hengaava työtön mies.

Vierailija
26/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työstään pitävä ja hyvin tienaava mies/nainen, jolle perhe ja yhteinen vapaa-aika on kaikkein tärkeintä?

Mieluummin työstään pitävä ja hyvin tienaava mies kuin aina himassa jouten hengaava työtön mies.

Vierailija
27/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei meidän tiimissä / osastolla kyllä onnistu, suotavaa on toimistolla vähän useammin olla.

(vaativaa) asiantuntijatyötä tekevä saa etätyösopimuksen. ja firma maksaa myös kotiin nettiyhteyden.

Vierailija
28/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ollut Nokialla pitkään. Ei todellakaan tee pitkiä päiviä vaan on perheensä kanssa, ja erittäin paljon tekee töitä etänä, mikä on hyvin kätevää varsinkin näin kesällä tuon pienen koululaisemme kannalta. Tulot korkeat, eikä työaikaa mitenkään kyylätä. Paremmin ei voisi olla!

Vierailija
29/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa työtähän sitä tehdään olinpaikasta riippumatta. Meillä jopa assarit pitävät toisinaan etätyöpäiviä ja ihan yhtä hyvin sujuu kaikkis silti. Meillä tosin on globaali tiimi, joten emme me kaikki samassa paikassa istu muutenkaan. Esim. minun esimieheni istuu eri kaupungissa kuin minä.

Kyllähän minä sen tiedän, olen itse tällainen asiantuntija. Mutta ei meidän tiimissä / osastolla kyllä onnistu, suotavaa on toimistolla vähän useammin olla.

Vierailija
30/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et yhtä iltaa voi olla miehestäsi erossa!

Sinne on tulossa tuhansia ihmisiä jo nytkin, jos vielä avec pitäis olla mukana, niin määrä olis ihan älytön!

Vierailija
31/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku katkera vaimoko siellä rätisee, ettei pääse ison firman juhliin? :D

Kuule, 'lafkalla' on aika monta työntekijää pelkästään pk-seudulla, mitä tehtäis jos kaikki veisi vielä avecin mukanaan??

Vierailija
32/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRKL =D

Vierailija
33/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naineena naisena en voi käsittää miten "kunnolliset perheenisät" muuttuvat totaalisesti ilmaisen viinan ja firman juhlien ansiosta. No meillä on hauskaa toilailuja katsellessa :-)

Vierailija
34/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei muka pärjäisi yhtä iltaa ilman miestä.

Työ vie muutenkin aamusta iltaan ja matkat päälle, ylitöistä ei makseta mitään ekstraa, lisäksi kaikki hengennostatus-tiimireissut päälle, ulkomaankomennuksille ei valmenneta perheitä ollenkaan, ja mitä saat loppujen lopuksi palkaksi, organisaatiomuutoksessa voit hakea työpaikkaasi uudestaan ja saat sen ehkä jos hyvin käy. Ihmisistä tiristetään irti kaikki ja työntekijän hyvinvoinnin kannalta tärkeästä perheestä ei piitata hevon vittua.

jos et yhtä iltaa voi olla miehestäsi erossa!

Sinne on tulossa tuhansia ihmisiä jo nytkin, jos vielä avec pitäis olla mukana, niin määrä olis ihan älytön!

Vierailija
35/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset... aina marisemassa. Todennäköisesti vielä itse hakemalla haettu tietynlainen mies ja nyt sitten valitetaan.

Näinhän se menee:

Sinkkunainen nro 1 hakee urahakuista miestä (lue: nainen hakee hyvin toimeentulevaa miestä). Nainen löytää tällaisen miehen ja tekee pari muksua sen kanssa. Mutta mitäs sitten.. nainen huomaa "yllättäen", että mies tekeekin kauheesti töitä eikä aikaa olekaan perheelle. Nainen nostaa älämölön ja syyttää miestä kaikesta.

Sinkkunainen nro 2 hakee renttua (lue: naisen hoivavietti haluaa tekemistä). Nainen löytää tällaisen miehen ja tekee pari muksua sen kanssa. Mutta mitäs sitten.. nainen huomaa "yllättäen", että mies onkin renttu eikä hoida perhettä kuten miehen/isän pitäisi. Nainen nostaa älämölön ja syyttää miestä kaikesta.

Joskus vaan olisi oikeesti ihan hyvä, jos naiset naiset katsoisi sieltä peilistä vähän syvemmälle kuin ryppyihin tai tummiin silmänalusiin asti. Ja ihan vaan vinkkinä kaikille naisille, että älkää kuvitelko, että saatte sen miehenne muuttumaan sellaiseksi, kun itse tahdotte. Se mies voi hetken osata esittää sellaista mitä te tahdotte, mutta todellinen muutos pitää lähteä miehestä itsestään. Jos sitä muutosta ei tapahdu, niin sitten se mies on sellainen kuin on. Jos otatte rentun, niin se on ehkä aina renttu. Jos otatte uramiehen, niin se on ehkä aina työnarkomaani. Valitkaa tarkasti, jos meinaatte samaa ukkoa katsella vuosikymmeniä :)

Vierailija
36/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä Nokian kaupunki järjestäisi kesäjuhlia pääkaupunkiseudulla.

Mutta siis naapuri on Nokialla töissä ja niillä oli firman järjestämä juhla koko perheelle. Kuulosti kivalta. Näin siis Tampereella.