Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhäillä tyylikkäästi?

Vierailija
23.06.2010 |

Laittakaapa parhaat köyhäilyvinkkinne! Jäin yh:ksi kun mies lähti lätkimään. Omat tuloni on paljon pienemmät kuin exän, mutta menot ei puolittuneet äijän lähtiessä :(

Elatusmaksuja maksaa kun muistaa (se idiootti!)

En haluis elintason romahtavan, vaikka olenkin valmis tinkimään monesta.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta 25-30e ja käyttöikä 10vuotta. (vastaavasti siteille olettaen että 2pkt Alwaysia kuluu/kk = 550e/10v) On lisäksi tosi mukava, ei falskaa, ei jatkuvaa vessassa ravaamista siteen/tamponin vaihdon takia. Kupin tyhjennys runsaina vuotopäivinä 4-5krt/vrk (eikä yöllä ollenkaan!) ja muina päivinä pari kertaa. Ei tunnu miltään ja on oikeesti tosi tosi tosi hyvä!!! Löytyy mm. yliopiston Apteekista, joten ei voi olla huono!

Tyylikästä, koska siteen kans tuntuu aina keljulta ja persaus märältä + saa pelätä koska falskaa. Ja tamponien kans saa vaan pelätä et koska falskaa tai sit pitää kuiteski pitää sidettä varalla (ainaski runsaan vuodon aikana) ja sillon tavara hikoo. Ei oo hikinen pimpsa tyylikäs, ei!

Vierailija
2/71 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen jo sanoi, mut kannattaa laihduttaa kokoon 34 tai 32, niin sillon löytää takuuvarmana ne -70% alevaatteet jotka sopii päälle. Alessahan on aina joko tosi pienet vaatteet tai sitte ne hervottomat teltat.

Kun laihdutat, et myöskään syö = säästät. Sitä paitsi, on tyylikästä olla hoikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toi alussa mainittu blogi on kans hyvä!

Vierailija
4/71 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku sen ehti jo sanomaankin.

Kuten myös tuon ruokalistan käytön. Mä aloin viime vuonna ihan muista syistä käyttämään ruokalistaa ja suuria annoksia ruokaa 5 litran kanttilassa. Ällistyin, kun tajusin, että samalla ruokalasku romahti ainakin puoleen ellei enemmänkin. Eikä ruokaa tarvi tehdä kuin pari kertaa viikossa, ja aikaa jää siten muuhun.

Vierailija
5/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati haiseva ja verinen... =D

itekkin kyl käytän kuukuppia ja söäästän ruokaostoksissa ostaessani kilohinnalta halvimpaa ja pihtaamalla mm. lihaa. jota käytän esim 200g johonkin, jos pitäs laittaa 300g jne.

hyvin oli tuo eräs kirjoitanut kirpparijuttunsa.. niin oli mielenkiintoista ja perusteellisesti kerrottua settiä ja aika lailla kateuskin iski ;)

Vierailija
6/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostan vaatteita VAIN alesta sekä etukäteen. Eli ostan tammikuun alesta seuraavan talven talvivaatteet lapsille jne. Käytän myös kirpputoreja.

- Minulla on Elloksen ja H&M:n tilit, joista voin hätätilanteessa tilata lapsille vaatteita.

- Osaan myös ommella ja ompelen jonkunverran lapsille vaatteita ja tuunaan pieniksi jääneitä vaatteita. Pienistä farkuista saa kivan hameen jne..

- Itselleni en osta vaatteita ellei ole aivan pakko.

- Myyn pieniä vaatteita ym. tavaraa huutonetissä

- Ostan ruokaa illalla myöhään tai aamulla aikaisin kun on paljon alennuksessa. Katson myös mitä ostan ja ostan aina halvinta.

- Teen itse paljon leipää ja muutenkin leivon

- Haen ruoka-avusta välillä ruokaa sekä eu:n avustuspakkauksia

- Emme käytä kampaajaa/parturia. Minä leikkaan lasten hiukset ja ystäväni leikkaa satunnaisesti minun.

- Meille ei tule lehtiä vaan lainaamme ne kirjastosta tai luemme siellä.

- Olen liittynyt eckerölinen, vikinglinen, siljalinen ym.. klubeihin mitkä ei maksa mitään ja paljon tulee tarjouksia sähköpostiin. Viimeksi kävimme 2 eurolla Tallinnan päiväristeilyllä ja eväät mukana. Koko reissu siis 2 euroa! Linnanmäellä kävimme, kun oli 2 ranneketta yhden hinnalla. Seuraan tarjouksia ja suunnittelen tekemisemme sen mukaan.

- Pyykit pesen mahdollisuuksien mukaan pesutuvassa

- Autoa ei ole eikä tule, vaan kuljemme bussilla/junalla.

- Leluja ym. emme juurikaan osta, mutta kun tulee hyviä tarjouksia mm. BR-lelusta niin lapset pääsee ostoksille.

Voi olla muutakin, mutta ei juuri nyt tule mieleen :)

Vierailija
7/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sesonkien mukaan syöminen kasvispainotteisesti on nyt trendikästä ja tyylikästä. Niin tekevät edelläkävijät. Samoin homing ja siihen liittyen marjastus, sienestys ja kalastus jne. Villivihannekset ovat tulossa nekin.

Tyylikäs köyhäilijä opettelee tekemään maukasta ruokaa perusraaka-aineista.

Tyylikäs köyhäilijä ostaa laatua. Silloin harvoin kun jotain ostaa.

Vierailija
8/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä mitään säästä. Mutta leipomotuotteet maksavat paljon, joten leipomalla kyllä säästää. Ja tietenkin ilmaiset marjat ja sienet on ilmaisia, jos ei ihan satoja kilometrejä aja autolla niiden perään. Ja toisaalta niiden pakastaminen taas on aika kallista, eli vähän kaksipiippuinen juttu sekin.

Vierailija
9/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua on myös idättää siemeniä ja kasvattaa itse herneenversoja. Teen itse tätä ympäri vuoden, ja kyllä siinä säästää pitkän pennin. Sen lisäksi on aina tuoretta syötävää tarjolla.

Porkkanat ja sen tyyppiset vihannekset ovat toki halpoja kaupassa - jos on tilaa ja piha, niiden viljely kyllä kannattaa.

28

Vierailija
10/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin oli tuo eräs kirjoitanut kirpparijuttunsa.. niin oli mielenkiintoista ja perusteellisesti kerrottua settiä ja aika lailla kateuskin iski ;)

Oikeesti, kun mun tuloista vähennetään pakolliset menot, jää tilille rahaa 200 euroa kuussa, ruokarahaa on siis varattu 300 euroa.

Talvella meni pesukone rikki, vaatimattomasti 15 v vanha kone. Samalla kadulla asuva lenkkikaveri antoi mun käyttää heidän taloyhtiön ilmaista pesutupaa, joka ei tietenkään ole sallittua, yli 2 kk ajan joka toinen viikko. Tämän jälkeen ystäväpariskunta tuli käymään, mies korjas koneen ( ilmaiseksi, tietty ) ja seuraavan kerran kun menee rikki, sitten sille ei voi tehdä mitään. Olen nyt tästä 200 eurosta laittanut sivuun 50 euroa kuussa, heti kun kone pimahtaa, käyn ostamassa uuden.

Se että pärjään ja saan laskut maksettua tarkoittaa että jokaista asiaa pitää laskea 10 krt ja sitten jättää ostamatta.

Esim karkkipäivä, jota kovasti protestoin. Mä kävin mielettömässä lumihangessa hakemassa lapsille järkyttävät kasat virpomisoksia, me käytiin pääsiäisenä 2 isoa taloyhtiötä läpi ja saatiin n 5 kg suklaata ja paljon kaikkea muuta nannaa + jonkin verran rahaa. Koko tänä vuonna ei mene rahaa karkkipäivinä vaan syödään pääsiäismunia vieläkin.

Vielä ollaan selvitty, mutta kyllä itku tuli kun ekaks meni se astianpesukone rikki, sitten myös n 15 v vanha vedenkeitin lopetti toimimasta, hiustenkuivaaja nikotteli ( vaikka en konetta käytäkään kuin max joka toinen vko ) ja pojalle piti ostaa uusia treenikamppeita.

Meillä ei osteta laatua vaan ei osteta ollenkaan. Mä olen tämän 11 kk yksinolon aikana ostanut itselleni vain ja ainoastaan yhden kasvovoiteen.

Nettiäkään meille ei varmaan olis mutta ex halusi pitää tämän lapsille, joten hän lahjoitti vanhan koneensa ja maksaa yhteydestä tulevan laskun.

Ja meillä on asiat hyvin, kiitos mielettömän ystävämäärän ja nöyrän asenteen.

Vierailija
11/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllä olevaan, meillä meni siis pyykinpesukone rikki, astianpesukone onneksi pelaa

Vierailija
12/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiemmin mainittu blogisti eli tyylikastakoyhailya on juurikin aloittanut tällä viikolla bloginsa pidon.

Ja mitä sitten tapahtuukaan, ideat on heti alkuunsa lopussa, ja blogisti keräilee teiltä täällä näppärästi vinkkejä, mistä voisi kirjoittaa.

Ja tietysti kerää myös huomiota blogillensa.

Vierailija
13/71 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi varoitus, tämän järjestäminen on vaikeaa ja työlästä, mutta palkitsevaa !!!

10 naista, SAMANKOKOISIA !!! ja samanlaiset kulutustavat tulevat kotiisi ja jokainen tuo 10 vaatetta, joista on valmis luopumaan. Ekalla kerralla kannattaa sanoa vaatteiden pitää olla sellaisia, joita voi itse vielä pitää, max 5 v vanhoja, jos et sano, ihmiset tuovat oikeesti ihan rytkyjä tai liian pieniä, joihin ei kukaan mahdu porukasta.

Sitten jokainen esittelee omat vaatteensa ja jokainen saa 10 lappua. Olet nro 1 ja sun vaate on 1.1 ja 1.2 jne. Kun jokainen on esitellyt vaatteensa, saa jokainen niitä kokeilla, sillä aikaa sinä tai joku muu katsoo kuinka moni haluaa samaa. Aina samoja halutaan, jolloin tehdään kasat, ketkä haluavat samoja jne. jos vaikka vaatteellesi 1,4 on 4 henkilöä haluamassa, jokaisen pitää laittaa vaate päälle ja me muut arvioidaan kenen vaate pitäisi saada. Kaikki siis saavat lapun per tuotu vaate, eli 10 lappua.

Ollaan pidetty ilta 2 krt. Vinkki otettiin suoraan Amerikan telkkarista ja lisättiin se, että pääsymaksuna on 2 pulloa kuohuviiniä per henkilö. Kaikki juoma meni, jokainen sai uusia vaatteita.

Mutta ekalla kerralla huomattiin moni toi ihan rytkyjä, sellaisia, joita et todellakaan laittaisi päälle eikä lahjoittakaan. Joten tälläiset ihmiset eivät saaneet kutsua seuraavalla kerralla + tehtiin selväksi ei ole valitusoikeutta. Yks mimmi facebookissa haukkui illan täysin, pari kk sen jälkeen alkoi laittaa viestejä kun oli hauskaa ja milloin otetaan uusiksi, ei saanut kutsua.

Tokalla kerralla oli mukana myös mun serkku. Hän on hyvin taitava käsistään ja neuvoi, kun joku ajatteli jotain mekkoa, sanoi heti tämä on tosi hyvä sulle ja vähän kavennat tästä ja hankit paksun vyön ja ruskean huivin jne.

Mukavaa oli, varsinkin jälkimmäisellä kerralla ja samalla porukalla kokoonnutaan myös syksyllä. Ehkä voidaan ottaa pari henkilöä lisää, koska on tosi vaikeaa löytää päivää, joka käy kaikille ja jos pari jää pois, se tarkoittaa vähemmän kaikkea.

Vierailija
14/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen uunin saanut lainaan?

Meinaan soveltaa tätä ideaa tässä elokuussa, kun kaikkipalailewe lomilta :). Tosin kutsun ehkä vaan noin 10 ihmistä. Siksi niin kyselen.

ehkä n 5 v sitten yritettiin hittijoululahjaa pizzauunista. Ostettiin silloin ex-n veljelle moinen, muutti just omaan kotiin ja varsinkin alkuaikoina oli kovassa käytössä. Kun juhlien jälkeen palautin, sanoi uunia ei ole käytetty mun lainaamisten välillä. Viime syksynä oli myös yks pihanaapurin uuni lainassa, kahdella uunilla 20 pizzaa kävi tosi näppärästi.

Ja todellakin, järjestäkää reilusti syksyllä. Syy on se, että keittiössä on todella kuuma !!! Uunien paistamiseen menee aika kauan aikaa, eli kesällä koko asunto olis kuin sauna.

Vierailija
15/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta 25-30e ja käyttöikä 10vuotta. (vastaavasti siteille olettaen että 2pkt Alwaysia kuluu/kk = 550e/10v) On lisäksi tosi mukava, ei falskaa, ei jatkuvaa vessassa ravaamista siteen/tamponin vaihdon takia. Kupin tyhjennys runsaina vuotopäivinä 4-5krt/vrk (eikä yöllä ollenkaan!) ja muina päivinä pari kertaa. Ei tunnu miltään ja on oikeesti tosi tosi tosi hyvä!!! Löytyy mm. yliopiston Apteekista, joten ei voi olla huono!

Tyylikästä, koska siteen kans tuntuu aina keljulta ja persaus märältä + saa pelätä koska falskaa. Ja tamponien kans saa vaan pelätä et koska falskaa tai sit pitää kuiteski pitää sidettä varalla (ainaski runsaan vuodon aikana) ja sillon tavara hikoo. Ei oo hikinen pimpsa tyylikäs, ei!

Niillä joilla on kohtu taaksepäin kallistunut voi kupin käytöstä tulla tosi sietämättömät alipainekivut ja kupin käyttö on mahdotonta. Sitä ei todellakaan pitäisi mainostaa kaikille sopivana!

Vierailija
16/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lukenut koko ketjua, mutta aika outoa että AV mammat tienää 10000 tonnia kuussa ja kaikki ostaa lappulihaa ja kirppikseltä vaatteita! hitto mitä kakkapuhujia =DD HUOH!

Vierailija
17/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen uuni on multa mennt täysin ohi...

Vierailija
18/71 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluis elintason romahtavan, vaikka olenkin valmis tinkimään monesta..

Noh, sitten laitat vaan uutta matoa koukkuun. Tosin nää madot äkkiä huomaa että tulee pllu kalliiksi ja häipyy.

Vierailija
19/71 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa työstäsi 'isossa firmassa' palkkaa kun pitää työkavereilta ruinata rojuja ja myydä?

Ex-mies vaikutti olleen pelkkä rahoittaja tuossa suhteessa joten ei ihme että lähti. Onnea hänelle.

taidat olla aika mustavalkoinen ihminen. Mieheni lähti kun löysi mua 18 vuotta nuoremman, kauniin tytön, joka pitää häntä jumalana. Onnea heille. Vuoden jälkeen en ole enää katkera.

En ole KERTAAKAAN pyytänyt työkavereilta yhtään mitään. Työkaverit keskuudessa ovat tuoneet mulle tavaraa, osa ikävä kyllä ihan soopaa, mutta hei, kun ajattelee mitä tavaroilla olen saanut, ihan kannattavaa tämä on mulle ollut.

Vastapalveluna olen antanut käsitöitä. Viime vuonna en kerennyt montaa tyynyä ompelemaan Tuomaan Markkinoille. Ne mitkä eivät menneet kaupaksi, annoin joululahjoina työkavereille. Nyt alkukesästä yhden tyttö tykästyi tyynyihin niin että vei ne omaan kotiinsa, josta sitten moni hänen ystävänsä oli niihin ihastunut.

Materiaalit saan suurimmalta osalta kierrätyskeskuksesta ja olen kirpparilta ostanut/siis vaihtanut erilaisia koristusnauhoja.

Lomani aikana oli pöytäni luo tullut 15 pussia vaatteita parikymppisiltä tytöiltä, jotten vaatteet menee hyvin kirpparilla ja palkaksi ompelen aina yhden tyynyn per pussi. Paitsi tyynyt on jo ommeltu.

Nyt siis sain vaihtoasiakkaita teineistä ja kuulemma heidän äidit ovat myös kiinnostuneita.

Mä veikkaan että yli 95 % suomalaisista kodeista on ylimääräistä roinaa, joista kukaan ei tiedä mitä niille tehtäis. Sitten kun tulee tälläinen meikäläinen, joka ottaa kaiken vastaan, antaa jotain käsityötä vaihtona. Vien kirpparille tavarat, jolloin kirpparinpitäjä saa liikevaihtoa, tavarat kiertää, mikä tässä on huonoa ? Itse mun luo ihmiset ovat tulleet ja meidänkin kierrätyskeskuksessa ollaan mulle jokaikinen kerta iloisia, kun vien kangasta pois, jota kukaan muu ei ole ilmaiseksikaan huolinut.

Ex-tienaa hyvin paljon enemmän kuin minä. Palkallani saan maksettua lainan, laskut ja jotain muuta, mutta viivan alle ei mitään jää. Koko kesälomani aikana en ole Helsingistä poistunut kun kävin Turussa häissä, jonne pääsin ystäväni kyydissä.

Mutta ei hän ikinä mikään rahoittaja ollut, ei kai suhde pysy koossa 10 vuotta niin että toinen toimii rahoittajana.

Onnea sullekin !

Vierailija
20/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri kahvipöydässä valitti kun roskaa tulee koko ajan, pusseja saa olla jatkuvasti ostamassa. Meillä lähes kaikki kierrätetään ja muovipusseja taas on hyvin paljon. Käytän roskapusseina ainoastaan hedelmäpusseja.

Vein hänelle muovipussillisen täynnä muovipusseja, olin kaikki viikannut, eli pusseja oli varmaan 100 - 200 kpl, meidän monen vuoden säästöt.

Seuraavalla viikolla toi ison kasan hammastahnatuubeja. Hänen poikansa oli ollut edellisenä kesänä töissä jossain varastossa ja siellä oli tapahtunut joku moka ja tuubeissa oli teksti töhrääntynyt täysin. Niitä ei tietenkään voinut myydä, poika oli tuonut kotiin ison laatikollisen ja he olivat jakaneet niitä tutuille. Ja mekin saatiin 20 tuubia. Ei tarvi muutamaan vuoteen hammastahnaa ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme