Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukunimenvaihdosta tietävät!

Vierailija
22.06.2010 |

Olen eroamassa, mutta meillä on vielä harkinta-aika meneillään. Voinko ottaa tyttönimeni käyttööni vain ilmoituksella maistraattiin ennen eroa? En ottanut tolkkua maistraatin sivuilta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten se ainakin onnistui, oli maksullinen "palvelu" ja siinä "hakulomakkeella" piti perustella jotenkin miksi "nyt jo" haluaa vaihtaa tyttönimen. Eropäätöksen jälkeen tais sillon olla nimenvaihto ilmanen jos en väärin muista.

Vierailija
2/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että voit avioliiton vielä voimassaolo aikanakin tehdä nimenvaihdon. Itse otin myöhemmin mieheni nimen, aluksi jätin tyttönimen ja 8v vihkimisen jälkeen otin mieheni nimen. Tyhmyydestä saa maksaa ja nyt nimen muutos maksoi n 90e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit ottaa. Voisit ottaa sen takaisin vaikket olisi eroamassakaan.

Maksullistahan tuo sukunimen vaihtaminen toki on aina - paitsi naimisiin mennessä.

Vierailija
4/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse halusin vaihtaa tyttönimeni heti takaisin mieheni häipyessä, sillä meillä oli vastasyntynyt vauva joka ei vielä ollut saanut nimeä. Halusin antaa lapselle oman sukunimeni, en miehen nimeä joka ei tulisi lapsen elämässä edes olemaan. Vaihdoin siis takaisin tyttönimeeni ennen vaivan nimen antamista ja sain tyttönimeni myös vauvan sukunimeksi.