Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan Pörrö

Vierailija
42/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei lapsiperheillä yleensä rahaa elettömästi ole. Miettikää kuinka paljon lisää kuluja tuollainen fanaattisuus aiheuttaa.

Paljonko Suomessa lapsiperheet maksavat enemmän viosittain , kun äidinmaito korviketta ei saa tarjouksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei auta isämeidän, Pörrö tai imetystuki!

Vierailija
44/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas paljon ne lapsiperheet sitten säästäisivätkään? Vai onko sekin huono idea?

Vierailija
45/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei lapsiperheillä yleensä rahaa elettömästi ole. Miettikää kuinka paljon lisää kuluja tuollainen fanaattisuus aiheuttaa.

Paljonko Suomessa lapsiperheet maksavat enemmän viosittain , kun äidinmaito korviketta ei saa tarjouksesta.

Vierailija
46/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" b) jos synnytyssairaalassa ei annettaisi korvikkeita ilman todellisia lääketieteellisiä perusteita, siis vain lääkärin arvioinnin jälkeen "

Tämä päätös mun mielestä kyllä pitäisi olla äidin omissa käsissä. Tietty jos äiti haluaa antaa lapselleen korviketta sairaalassa, voisi lääkäri tai imetystukihenkilö käydä kertomassa rintamaidon edut ja pulloruokinnan haitat, mutta päätös itsessään pitäisi olla äidillä.

Itse en imettänyt esikoistani sairaalassa öisin ollenkaan, ennen kuin maito nousi rintoihin. Olin kaksi yötä (ja päivää) valvonut supistusten vuoksi, kolmantena yönä synnytin. Neljäntenä yönä yritin imettää, ja imetin klo 23-03.30 yhteen menoon koko ajan. Tyttöni oli rauhallinen tissillä, mutta alkoi itkeä ja kitistä heti kun joutui tissiltä pois. Oli nälkä, ja maito ei riittänyt. Päivällä sairaalassa ei pystynyt nukkua. Seuraavana päivänä olin sekaisin väsymyksestä, ja vauva haettiin minulta pois, pääsin yhden hengen huoneeseen nukkumaan pois väsymykseni. Seuraavina öinä vaadin, että vauvalle annetaan korviketta, ettei hän joudu huutaa nälkäänsä. Kahtena yönä jouduin antaa korviketta, päivisin imetin, ja maito nousi neljäntenä päivänä, ja sitä riitti seuraavat neljä kuukautta erittäin hienosti, niin ettei korviketta enää tarvinnut antaa.

Mielestäni ei ole mitään ideaa siinäkään, että korvikkeet eivät olisi vapaasti kaikkien saatavissa. Mielestäni jokaisella tulee olla oikeus ruokkia lapsensa korvikkeella, jos siltä tuntuu. Korvikkeellakin kasvaa ihan terveitä lapsia, eikä korvike ole vauvoille vaarallista ;) Jos korvikkeet kiellettäisiin, alkaisivat äidit antaa entistä aiemmin kiinteitä, jotta vauva saataisiin nukkumaan paremmin jne, kun nytkin monet tuputtavat maissivelliä jo alle kahden kuukauden ikäisille siinä toivossa, että vauva nukkuu paremmin...

Mä en millään jaksa tätä teidän vouhkausta imetyksestä ja korvikkeista. Eiköhän jokaisella ole oikeus tehdä oman lapsensa kanssa niin kuin haluaa, jos lapsi ei näe nälkää, on puhdas ja hyvin hoidettu, eikä lapselle tehdä mitään fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa...

Vierailija
47/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystuki tekee ihmeitä, lopettaa sodat ja parantaa sairaat...

Korvikkeet kortille! Sota-ajan aikaiset kortit takaisin ! Jihuu tulin uskoon! Löysin Pörrön! Kyllä maailma pelastuu! Pörrölle rauhan Nobel! Pörrö presidentiksi!

Vierailija
48/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en millään jaksa tätä teidän vouhkausta imetyksestä ja korvikkeista. Eiköhän jokaisella ole oikeus tehdä oman lapsensa kanssa niin kuin haluaa, jos lapsi ei näe nälkää, on puhdas ja hyvin hoidettu, eikä lapselle tehdä mitään fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa...

On toki oikeus tehdä lapsensa kanssa mitä haluaa, mutta eikö olisikin hienoa, jos kaikilla äideillä olisi saataville asiantuntevaan imetysohjausta? Kuten täällä jo joku mainitsikin, miten paljon lapsiperheet säästäisivät, kun ei tarvitsisi turvautua korvikkeeseen ollenkaan...

Vierailija
49/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kauppiaat pakotetaan ottamaan katteet korvikkeista?

Vierailija
50/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Imetystuki tekee ihmeitä, lopettaa sodat ja parantaa sairaat...

Vierailija
51/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydä katteetta, mutta varsinaiset tarjoukset ovat kiellettyjä.

Vierailija
52/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla käsialalla?

Vierailija
53/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pörrön blogissa oli joskus aiemmin elintarvikeviraston kommentti, että jos hinnoittelu on pysyväisluonteista niin on hyväksyttävää

myydä katteetta, mutta varsinaiset tarjoukset ovat kiellettyjä.

Puhutko tästä?

http://blogit.claymountain.com/ike/index.php?/archives/874-Elintarvikev…

Vierailija
54/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä harmittaa se, että Suomessa ei asetusten mukaan ole saanut piiiiitkään aikaan myydä korviketta alle tukkuhinnan, ottakaa yhteyttä omaan kansanedustajaanne ja ehdottakaa, että asetus kumotaan.

Mikä saa teidät kuvittelemaan, että kaikilla imetystuen kanssa toimivilla ihmisillä olisi ollut helpot imetykset, eikä muutenkaan mitään käsitystä imetyksen ongelmista? Niiden ongelmien parissahan sitä imetystukityötä koko ajan tehdään.

Jos todella tiedät, että imetystukipuhelimesta on annettu vauvan terveyden riskeeraavia ohjeita, ota yhteyttä palvelun järjestäjään eli Imetyksen tuki ry:hyn. Sinänsä nälkäänsä itkevän vauvan imettäminen on kyllä järkevämpää kuin korvikkeen antaminen, jos vauva saa rinnasta maitoa ja kasvaa hyvin. Jos vauvan maidon saanti ja painon kehitys ei ole tyydyttävää, annetaan minun kokemukseni mukaan imetystukipuhelimesta hyvin helposti vinkki käyttää lisämaitoa ja viedä vauvaa tiheisiin punnituksiin neuvolaan, jotta tarvittavan lisämaidon määrä pystytään määrittelemään.

Vierailija
55/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos saatte apua imetystuesta, liittykää yhdistyksen jäseneksi maksamaan jäsenmaksua joilla toimintaa rahoitetaan. Tai liittykää Ibfan ryhmään. Tai kysykää joltakulta aktiivilta mitä juuri te voitte asian eteen tehdä. Toimettomuus ja passiivisuus ja niiden haukkuminen jotka jotain tekevät ei pidemmän päälle ole muuta kin tekopyhää mukavälittämistä.

Vierailija
56/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani epäonnistunut imetyksessä. Mutta sen 3 kk mitä tulee siihen että saa antaa tav. maitoa haluan juottaa korviketta, jolla kauppiaat ovat saaneet kilpailla keskenään, kiitos.

Niin tarkoitan vain, että tällä hetkellä se täysimetyssuositus on 6kk...siinä on vielä puoli vuotta ennenkuin saa sitä tavallista maitoa antaa! Vauvahan voi myös itse vieroittaa itsensä..

Vierailija
57/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin tarkoitan vain, että tällä hetkellä se täysimetyssuositus on 6kk...siinä on vielä puoli vuotta ennenkuin saa sitä tavallista maitoa antaa! Vauvahan voi myös itse vieroittaa itsensä..

Voiko vauva vierottaa itsensä? Olen ymmärtänyt että tämä on mahdotonta.

Vierailija
58/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että lapsi syö tissiä vaikka koko elämänsä niin kauan kuin tissiä tarjoaa? Kyllä se lapsi IHAN ITSE vieroittuu siitä tissistä, ennemmin tai myöhemmin.

Meidän vauva ei enää kiinteiden aloituksen jälkeen (n. 6 kk ikäinen) suostunut syömään tissiä ollenkaan, oli nälkä tai ei. Huusi ja riuhtoi tissillä vain. Kun tätä oli jatkunut kaksi viikkoa, ja vauvalla meni vain kaksi vaippaa per päivä (ei pissannut kun ei saanut nestettä riittävästi), loppui tämän äidin hölmöily ja hain " sikspäkin" tuttelia ;)

Että joo, kyllä mun mielestä tyttäreni vieroitti itsensä ihan itse rinnalta.

Vierailija
59/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En koe olevani epäonnistunut imetyksessä. Mutta sen 3 kk mitä tulee siihen että saa antaa tav. maitoa haluan juottaa korviketta, jolla kauppiaat ovat saaneet kilpailla keskenään, kiitos.

Vierailija
60/67 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko tuo vauvan omaa vierottumista vai sitä, että homma tehdään jotenkin väärin? Mulla on käsitys että lapsi vierottuu luonnollisesti vanhempana jos edellytys imetykselle on olemas

Maidon tulisi olla pääasiallinen ravinnonlähde vuotiaaksi saakka, ja muun syömisen lähinnä totuttelua ja maistelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi