Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella kuumetta mut raajat viileät -onko normaalia?

Vierailija
21.06.2010 |

Tämä voi olla uusavuton kysymys, mut eka lapsi enkä tiedä! Lapsella on nyt ollut vuorokauden kuumetta 39-40 astetta, joka kuumelääkkeellä laskee joksikin aikaa. Nuhaa ym. ei ole, vain kuumetta. Lapselleni nousee helposti kuume joten tästä en ole huolissani. Lapsen raajat ovat kuitenkin viileät, lähes kylmät vaikka lapsi on muuten tulikuuma. Mä en muista että näin ois ollut aiemmin. Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tosi usein kuumeessa niin, että jalat ovat kylmät, vaikka muuten on ihan tulikuuma. Olen joskus kokeillessani jalkoja luullutkin, että kuumetta ei ole, vaikka sitä onkin ollut reilusti. Sinuna en olisi huolissani, vaikka en lääkäri olekaan...;)

Vierailija
2/4 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuume nousee, niin kädet tuntuu silloin kylmiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti tämä on normaalia, oli vaan kiva kuulla se joltain muultakin.:) Kiitos, kakkonen.:)

ap

Vierailija
4/4 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

39-40 on vielä aika normaalia kuumeilua vauvalla, mutta kannattaa ottaa yhteys soittamalla sairaalaan tai ensiauun vuorokauden ajasta riippumatta 40.5 ylityksissä. Se särkylääke kokeilla laskeeko ennenkun mihinkään menee. Pepun kautta olevat ei ole yhtävarmoja kuin suun kautta, sanottiin meille, mutta pepun kautta ollaan huomattu käytännössä itse toivimammaksi, koska vauva ei niele hyvin kun on kipeä / hankala on. Meillä se oli korvatulehdun kun sairaalaan asti mentiin ja yli 41 kuumetta. Hieman se tuntu turhalta käynniltä miespuolisena, mutta vaimo ainakin rauhoittui siitä. Saatiin ovella koktaili ja takas kotiin (nukahti samantien). Seuraavana päivänä vastaaotolle missä se syy vasta selvis. Tuohon että kädet ja jalat on viileempiä alkaa jo ennenkuin kuume alkaa, nyt kokemuksesta opittuna. Mutta ei tullut sillon kun oli vauva vielä alle 1 vuoden ikänen tämä oire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme