Mitä mieltä olet sushin syöjistä?
Minun on pakko tunnustaa, että pidän heitä vähän teennäisenä. Jotenkin aina naurattaa kaverini, joka hönkii ettei Suomesta saa kunnon sushia ja se on niin kallista ja toista on Lontoossa kun sushia saa joka nurkalta halvalla jne jne.
Kommentit (21)
Ei sushin syömiseen Lontoon-reissuja tarvita, niitä voi tehdä itsekin... Meillä kaikki syövät sushia, mies ja kuopus 3v innokkaimmin :)
mutta sushi on ihan hyvää, ainakin japanissa kerran maistoin. tosin en syö kalasushia.
Ja sehän oli alunperin varsinaista köyhälistön ruokaa, valmistettu säilyvyyttä ajatellen eikä mitään muuta. Japanilainen ruoka yleensäkin on aika inhottavaa omassa suussani, olkootkin kuinka hienoa vaan muiden mielestä.
niin ei kai niiden syöjistä voi olla mitään yhtä mielipidettä. Vai mitäs itse pidät pizzan syöjistä? Entäs sitten makkarakeiton?
Ja sehän oli alunperin varsinaista köyhälistön ruokaa, valmistettu säilyvyyttä ajatellen eikä mitään muuta.
Mulla on ollut aina sellainen käsitys, että sushi syödään nimenomaan tuoreena.
sushi ei mielestäni ole mitään erikoista, itseasiassa se merilevä siinä on hiukan vastenmielistä, enkä mä voi uskoa että nämä sushi-intoilijat intoilevat oikeasti sen sushin maun vuoksi.
Pohjimmiltani olen taipuvainen epäilemään että intoilijat intoilevat vain sen vuoksi että sushi on hienoa ja trendikästä ja japanilaista.
sushi ei mielestäni ole mitään erikoista, itseasiassa se merilevä siinä on hiukan vastenmielistä, enkä mä voi uskoa että nämä sushi-intoilijat intoilevat oikeasti sen sushin maun vuoksi.
Pohjimmiltani olen taipuvainen epäilemään että intoilijat intoilevat vain sen vuoksi että sushi on hienoa ja trendikästä ja japanilaista.
Sen takia, kun susta ei ole hyvää, niin ei voi muistakaan olla. Kyllä mä tykkään siitä maun vuoksi, en muuten. Enkä mä siitä mitenkään intoile.
oli joku säilyvyyspointti, liittyi muistaakseni etikkaan, en nyt muista tarkemmin. Ja eikös aika monet eri kulttuureille leimalliset ruoat ole aika vaatimattomista alkuperistä?
Jos sushi ei maistu omassa suussa, ei silti kannata sanoa, että joku toinen sushin rakastaja teeskentelee. Tykätään vain eri asioista. Minä en tykkää pekonista, mutta jos joku sitä rakastaa, pidän kai hänen makuaan ihan vilpittömänä - miksi ajattelisin muuta.
Mitä tulee napinaan "suomalaisesta sushista", jollekin asiaan paremmin tutustumattomalle ei tule ehkä mieleen, että sushia ei tehdä järvikalasta, ja Suomessa taas merikaloista (tuoreena) saatavilla on lähinnä lohta, joten suomalainen sushi on melko tylsää, niin maukas kala kuin lohi onkin. Ja mikäs sen hauskempaa, jos omaa herkkuaan saa lomareissulla halvemmalla? Eikö siitä saisi vielä kotonakin hieman hehkuttaa? Vai onko katu-uskottavaa vain hehkuttaa että olipas halpaa kaljaa Sunny Beachilla...
Oli kyse sitten imetyksestä, karppauksesta, legginsistä tai sushista.
Itse kyllä tykkään sushista, mutta minulle se on ruoka toisten joukossa. Ei enää mikään kovinkaan erikoinen ruokalaji (teimme sitä itse jo kymmenisen vuotta sitten), mutta ihan ok vaikkapa perjantai-illan ruoaksi.
oli joku säilyvyyspointti, liittyi muistaakseni etikkaan, en nyt muista tarkemmin. Ja eikös aika monet eri kulttuureille leimalliset ruoat ole aika vaatimattomista alkuperistä?
käytetään tuoretta, raakaa kalaa. Ei mene kovin hyvin yhteen tuon säilyvyysteorian kanssa. Japanissa kyllä käytetään paljon etikkaan säilöttyjä juttuja, mutta ei kai sushissa normaalisti ole muuta etikkaa kuin mitä siihen riisiin tulee. 
Minusta sushi on tosi hyvää, mutta en minä sitä halua silti joka päivä syödä.
sillä, mistä koko ruokalaji on saanut alkunsa ja mitä se on nykyään!
vaan että kun se maku on jotenkin niin neutraali et vaikea uskoa aidoksi tuota hurahtamista.
sushi ei mielestäni ole mitään erikoista, itseasiassa se merilevä siinä on hiukan vastenmielistä, enkä mä voi uskoa että nämä sushi-intoilijat intoilevat oikeasti sen sushin maun vuoksi. Pohjimmiltani olen taipuvainen epäilemään että intoilijat intoilevat vain sen vuoksi että sushi on hienoa ja trendikästä ja japanilaista.
Sen takia, kun susta ei ole hyvää, niin ei voi muistakaan olla. Kyllä mä tykkään siitä maun vuoksi, en muuten. Enkä mä siitä mitenkään intoile.
The traditional form of sushi is fermented fish and rice, preserved with salt in a process that has been traced to Southeast Asia, where it remains popular today.[2] The term sushi comes from an archaic grammatical form no longer used in other contexts; literally, "sushi" means "it's sour",[3] a reflection of its historic fermented roots.
The science behind the fermentation of fish packed in rice is that the vinegar produced from fermenting rice breaks the fish down into amino acids. This results in one of the five basic tastes, called umami in Japanese.[4] The oldest form of sushi in Japan, Narezushi still very closely resembles this process. In Japan, Narezushi evolved into Oshizushi and ultimately Edomae nigirizushi, which is what the world today knows as "sushi."
Contemporary Japanese sushi has little resemblance to the traditional lacto-fermented rice dish. Originally, when the fermented fish was taken out of the rice, only the fish was consumed and the fermented rice was discarded. The strong-tasting and -smelling funazushi, a kind of narezushi made near Lake Biwa in Japan, resembles the traditional fermented dish. Beginning in the Muromachi period (AD 1336–1573) of Japan, vinegar was added to the mixture for better taste and preservation. The vinegar accentuated the rice's sourness, and was known to increase its life span, allowing the fermentation process to be shortened and eventually abandoned. In the following centuries, sushi in Osaka evolved into oshi-zushi. The seafood and rice were pressed using wooden (usually bamboo) molds. By the mid 18th century, this form of sushi had reached Edo (contemporary Tokyo).[5]
Joten eipä tuo kerro yhtään mitään.
vaan että kun se maku on jotenkin niin neutraali et vaikea uskoa aidoksi tuota hurahtamista.
sushi ei mielestäni ole mitään erikoista, itseasiassa se merilevä siinä on hiukan vastenmielistä, enkä mä voi uskoa että nämä sushi-intoilijat intoilevat oikeasti sen sushin maun vuoksi. Pohjimmiltani olen taipuvainen epäilemään että intoilijat intoilevat vain sen vuoksi että sushi on hienoa ja trendikästä ja japanilaista.
on hyvää just sen takia, kun siinä maistuu vaan ne raaka-aineet. Rakastan myös soijakastikkeen ja riisin makua yhdessä. Nam!
Tai thai-ruuan? Tai kiinalaisen? Tai intialaisen?
Pitäisikö popsia mummon pernamuusia ja lihapullaa ettei olisi teennäinen?
Hohhoijaa, ei kai nyt ihmisen syömä ruoka määrittele teennäisyyttä. Tosin ihmisestä itsestään se saattaa kertoa jotakin... Ei ole kauaakaan siitä kun tapasin ihmisen joka ei tiennyt mikä on nuudeli! Itse kannatan avointa mieltä ja kokeilevaa asennetta maailman ruokakulttuureihin.
Minä ainakin olen iloinen siitä, että lapseni rakastavat sushia, tilaavat ekstra-annoksen wasabia ja garia ja syövät koko annoksen sujuvasti puikoilla. Mutta ihan samoin uppoavat ranskikset ja nakit, pasta ja pesto, thaikkuruuat, intialaiset, meksikolaiset, cajunit ja muut. Ja ne lihapullat ja muusit. Ihan kuten koko perheelle.
Ja täytyy kyllä yhtyä kaveriisi siinä, että parhaat sushit tähän mennessä ovat löytyneet Suomen ulkopuolelta.
Tai ehkä Porvoosta???
Voi herramunjee teitin kanssa tai ap:n lähinnä..
mielestäni ihan hyvää, ja onhan se harmi että suomessa kaikki ruoka on tosi kallista. Sellainen ois kyllä ehkä vähän naurettavaa jos joku ei söis mitään muuta kuin sushia.