Miksi monet jotka hurahtaa johonkin ruokavioon alkavat hulluna käännyttämään muitakin?
Minusta jokainen saa syödä kuten haluaa, myös sillä tavalla mikä minusta on typerää tai kummallista ;) Mutta miksi tosi monet (huom! ei kaikki) jotka hurahtavat johonkin ruokavalioon (esim. elävä ravinto, veriryhmädietti, karppaus jne) yrittävät saada muutkin syömään samoin? On tosi rasittavaa kuunnelle jonkun jatkuvaa paasausta jonkun tietyn ruokavalion ihanuudesta ja autuudesta ja kuinka muut syövät huonosti ja väärin.
Kommentit (5)
minuakin on yritetty käännyttää ties mihin uskontoihin, poliittisiin liikkeisiin, liikuntaharrastuksiinm feng shuihin jne jne.
Todella kummallista.
Vakaumusta on vähätelty yms..
Kommentoitu, että minä kyllä syön makkaraa hautaan saakka.
Siinä sitä on sitten hiljaa ihmetelty, että mistä moinen vaahtoaminen.
vähentäneitä ongelmia (sairauksia tai oireilua, kuten kohonneita kolesteroli- ja verensokeriarvoja, väsymystä jne) ja jotka he ovat saaneet ruokavaliolla kuriin. Kohtentunut olotila on saanut ymmärtämään, miten vääränlainen ravinto aikaansaa monenlaista harmia elämään, ja miten ruokavaliomuutokset oikeasti näkyvät hyvänä olona ja jaksamisena.
Kyllähän näistä mielellään kertoo muillekin.
En itse ole vielä hurahtanut mihinkään, enkä siten ketään käännyttämässäkään. Tosin olen tekemässä itse muutoksia syömisiini jotta koettu terveydentilani paranisi nykyisestä - niin monille kasvisruoan lisääminen yms. ovat tehonneet, joten miksei sitä voisi kokeillakin pieniä muutoksia elintapoihinsa?
sellainen "kyllä sinunkin nyt pitäisi muuttua kun minäkin muutuin"-ajattelutapa ei kyllä toimi.
Zumbaan, Painonvartijoihin, verkostomarkkinointituotteisii, sauvakävelyyn, vesijuoksuun, Tohtori Tolosen nokkos-muratti-pajunkäpy-karhunpaska-pillereihin, öljyvärimaalaamiseen... Luettelenko vielä lisää? :D Jos ihminen oikeasti _hurahtaa_, niin julistaa löytämäänsä hienoutta kaikille. Jos ihminen vain löytää itselleen sopivan tavan elää, niin yleensä ei ole tarvetta julistamiselle.