Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juhannusgrillattavaa kasvissyöjille?

Vierailija
21.06.2010 |

Olisi ihanaa, jos joku viitsisi antaa ideoita. Juhannusvieraissa on useita kasvissyöjiä, miehiä ja naisia. Uusia perunoita ja salaattia on tiedossa. Grillattavan pitäisi olla jotakin kunnollista ruokaa, mikä pitäisi nälän, eikä mitään pikkuherkkua, kuten grillattu halloumin siivu tai herkkusieni foliossa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietty kasvisvartaita (ne falafelit voi tehdä pyöryköiksi ja panna vartaisiin tai sit grillata eriksen).

Myös letut erilaisilla kasvistäytteillä on hyviä. Esim sienitäyte tai juurestäyte tai kikhernetahnatäyte tai...

Vierailija
2/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

please. Soijaa pitää osata maustaa että siitä tulee hyvää. Ei tule kokemattomissa käsissä.

Eikö juhannusgrillijuhlat muuten usein ole jonkun sortin nyyttärit? Mitä jos kysyisit näiltä kasvissyöjiltä, mitä he haluavat syödä ja toisivatko he jotain tiettyä vaikka muidenkin kokeiltavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos teet vaikka papusalaattia johon laitat reilusti juustoa ja siemeniä niin nälkä lähtee :) Tai grillaa esim. täytettyjä paprikoita.

Vierailija
4/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissia

Juustolla täytettyjä herkkusieniä

Halloumijuustoa

Kasvisnyyttejä esim. fetajuustolla

Kasvisvartaita

Täytetyt tomaatit / paprikat

Vierailija
5/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halloumisiivut uusien perunoiden ja salaatin kanssa minun nälkäni ainakin pitää.

Itse suosin halloumin lisäksi täytettyjä paprikoita ja herkkusieniä sekä erilaisia vartaita. Jos joukossa on myös sekasyöjiä, ovat vartaat tosi helppo juttu kun jokainen voi koota mieleisensä. Tarjolle vain eri aineksia, lihaa, kanaa, kalaa, halloumia, grillaamiseen sopivia kasviksia ja kaikki voi koota omat vartaat. Lisäksi perunaa ja salaattia sekä patonkia. meillä on monesti vihersalaatin lisäksi pastasalaatti myös, se pitää hyin nälkää.

Vierailija
6/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä tehdä kasvisruokia, mutta grillaaminen on ihan uusi juttu. Tässä tuli monta hyvää ideaa, ja uusiakin saa laittaa. ap

Vierailija
7/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat älyttömän hyviä ja koostumukseltaan sellaisia, että voi laittaa vaikka grillivartaisiin. Soijanakit ok, "lihapullat" tolkuttoman hyviä ja ne soijapihvitkin ovat kunnollista purtavaa tavaraa. Näillä on tosin hintaa jonkin verran, mutta kyllähän hyvä lihakin maksaa ja kerrankos sitä.

Tofua on vähän vaikeampi käsitellä, hajoaa helposti jos lähtee grillissä pyörittelemään. Parasta esim. pilkkoa kuutioiksi ja heittää muurikkaan paistumaan rapeiksi. Samalla voi paistaa niitä lisukekasviksia, paprikaa jne.

Itse tykkään täytetyistä sienistä tosi paljon ja koska meillä kukaan muu syö sieniä, niin ne ovat erityistä herkkua. :)

Kasvisten kylkeen kannattaa kehitellä erilaisia kastikkeita, esim. kermaviili-sipulikastike, joku paprika-tomaatti -maustetahna ja sinappinen kastike. Pari ruokaisaa salaattia, esim. perunasalaatti ja pasta-feta-salaatti. Niin ja jotain hyvää täysjyvä- tai ruisleipää.

Vierailija
8/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään kolmioleipiä, joihin laitetaan väliin voita, sinappia, kinkkua ja juustoa. Noista tulee kasvisversio, kun laittaa väliin vaikkapa voita, ketsuppia ja juustoa.

Hampurilaisia paistellaan kanssa lasten kanssa. Kasvispihvillä saa kasvishampurilaisen.

Joo ei mitään gourmeeta nää mun reseptit, mutta tällaista maalaisen hyvää grillimakkaran vaihtoehdoksi :-)

Vierailija
9/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhatta eri sorttia, niin kyllä kokilla on vaikea tehtävä koota kaikille yhteensopiva menu. Ärsyttää ihan helvetisti kaikki erikoisruokavalioiset, ottakoot omat eväänsä.

Vierailija
10/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat helppoja ja hyviä ja kasvissyöjäkin saa proteiinia.

Soijapihvit ja soijapullat hyviä, kannattaa kokeilla myös sesam-nugetteja! Näistä saa hyviä vartaita kun sulattaa vähän, ja tökkii vartaisiin esim. kirsikkatomaattien, halloumin, ananaksen jne. kanssa.

Vierailija
11/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhatta eri sorttia, niin kyllä kokilla on vaikea tehtävä koota kaikille yhteensopiva menu. Ärsyttää ihan helvetisti kaikki erikoisruokavalioiset, ottakoot omat eväänsä.

Itse oon kerran jos toisenkin väsännyt gluteenittomat tai täyslaktoosittomat tarjottavat, ja sitten ne intolerantikot ei tulekaan koko juhliin. Sekin on aika turhauttavaa, kun joskus noihin on vielä pitänyt hakea aineksia kauempaakin, kun lähikaupassa ei aina oo ihan kaikkea.

Vierailija
12/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns. normiruokaa syövä osaa välttämättä keksiä mitään ruokaa, tekee vain salaattia tai sanoo että ota makkarakeitosta makkarat pois.

Siksipä tuonkit itse mielelläni omat evääni esim. just juhannuksen viettoon mukana. Tiedän ainakin saavani muutakin kuin salaattia - jossa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta ei pidä nälkää kyllä jos muuta ei ole. En oleta, että minulle on varattu joka päiväksi soijapihvit sun muut, jos menen juhannuksen viettoon ystävien luo. Kaikille on selvä, että minä tuon omat evääni.

Mutta tässä ap kysyikin vinkkejä mitä voisi tarjota, eli heillä tilanne onkin toinen ja hän mitä ilmeisimmin haluaa tarjota kasvissyöjille muutakin kuin salaattia ja uusia pottuja. Mitä se teidän ärsyyntyjien nenää kaivaa? Sanokaa te vieraillenne, että tuokaa omat ruokanne, ja antakaa ap:n tarjota vierailleen jos haluaa!

Vierailija
13/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tehdä vaikka muurikkapannussa tai wokissa. Riisiä vihanneksia ja antaa porista.

Vierailija
14/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisruoka on sentään tavallista ja joka kauppa on sitä täynnä. Eri asia ois joku fruitaristmi tai fennoveganismi tms, mutta tavallinen kasvisruoka on tosiaan niin yleistä ja yksinkertaista että kyllä sen pitäisi kuulua yleissivistykseen.

Vierailija
15/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns. normiruokaa syövä osaa välttämättä tehdä selväksi ruokavastaavalle, että hoitavat itse omat eväänsä. Näin ruokavastaavakin ehtii nauttimaan juhannuksesta.keksiä mitään ruokaa, tekee vain salaattia tai sanoo että ota makkarakeitosta makkarat pois. Siksipä tuonkit itse mielelläni omat evääni esim. just juhannuksen viettoon mukana. Tiedän ainakin saavani muutakin kuin salaattia - jossa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta ei pidä nälkää kyllä jos muuta ei ole. En oleta, että minulle on varattu joka päiväksi soijapihvit sun muut, jos menen juhannuksen viettoon ystävien luo. Kaikille on selvä, että minä tuon omat evääni. Mutta tässä ap kysyikin vinkkejä mitä voisi tarjota, eli heillä tilanne onkin toinen ja hän mitä ilmeisimmin haluaa tarjota kasvissyöjille muutakin kuin salaattia ja uusia pottuja. Mitä se teidän ärsyyntyjien nenää kaivaa? Sanokaa te vieraillenne, että tuokaa omat ruokanne, ja antakaa ap:n tarjota vierailleen jos haluaa!

Vierailija
16/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä se johtui?

Kaveri oli ostanut juustohampurilaisen, ja tarjosi sitä tytölleni kun ei jaksanut.

Tyttö otti lihat pois välistä.

Silti vatsa aivan sekaisin..

Eli vinkkinä vaan, että kuinka tarkkana pitää olla.

Eli ei lihaliemikuutioita yms..:)

Paitsi tietysti jollei välitä asiasta tuon taivaallista..

Vierailija
17/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisruokavalioisten pitäisi itse ymmärtää tehdä selväksi ruokavastaavalle, että hoitavat itse omat eväänsä jotta ruokavastaavakin ehtii osallistua juhannuksesta nauttimiseen eikä tuskailuun sadan eri ruokavalion kanssa.

Vierailija
18/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä se johtui? Kaveri oli ostanut juustohampurilaisen, ja tarjosi sitä tytölleni kun ei jaksanut. Tyttö otti lihat pois välistä. Silti vatsa aivan sekaisin.. Eli vinkkinä vaan, että kuinka tarkkana pitää olla. Eli ei lihaliemikuutioita yms..:) Paitsi tietysti jollei välitä asiasta tuon taivaallista..

Vierailija
19/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut kunnolla.

Viesti oli, että niin herkästi voi vatsa mennä sekaisin.

Tyttöhän otti itse tarjotun vastaan.

Vierailija
20/33 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haasteellisempaa kuin kasvisruuan grillaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan