Jos oksentaa bussiin niin pitääkö itse siivota?
Jatkaako bussi normaalisti linjan loppuun oksunhajuineen ja klimppeineen?
Kommentit (12)
Bussimatkustajan pitää joko maksaa siivouskulut tai sitten siivota itse. Bussispurguilla ei tietenkään ole rahaa eivätkä pysy tolpillaan sen vertaa, että pystyisivät rättiin tarttumaan.
Taksissa oksentaminen on kallis juttu, koska auto menee pois käytöstä puhdistamisen ajaksi ja taksikuski menettää kaikki tulonsa siltä ajalta kun taksia siivotaan, ja oksentajan pitää korvata kaikki tämä.
siivota itse:-o. Mun tytär oksensi sillä sekunnilla bussiin Marmariksessa, kun tultiin hotellille. Salamannopeasti yritin toki siivota sotkut lattialta pussiin...ainakin voi ajatella siivoojia:-/. Kai bussien, junien yms. siivoojilla ne vittumaisimmat hommat onkin. Njaah, itse tein pätkän siivoushommia taannoin, ja kerrostalon rapussakin riitti ihan.....yökötystä ja prkleesti hommia;-(((.
piti siivota julkiselta paikalta tunnin kuluessa, ja hommaan hälytetty siivooja sai "eritelisää" (siihen oli semmoinen lomakekin, johon piti laittaa koodi). En tiedä, onko nykyään köyhinä aikoina enää semmoista käytäntöä, tuskinpa vain :(
piti siivota julkiselta paikalta tunnin kuluessa, ja hommaan hälytetty siivooja sai "eritelisää" (siihen oli semmoinen lomakekin, johon piti laittaa koodi). En tiedä, onko nykyään köyhinä aikoina enää semmoista käytäntöä, tuskinpa vain :(
Ei täydy ne siivotaan aina vasta varikolla joten jatkaa matkaansa normaalisti
Oksensin junassa (ruokamyrkytys, ei krapula :)), ja konduktööri pyysi siivousrahaa 50€. Sain ihan kuitin, tosin en muista mitä siinä luki. Jäin miettimään, mitä olisi tapahtunut, jos ei olisi ollut rahaa. Oksennuslasku postissa?
Eikö se nyt kuulu hyviin tapoihin siivota omat jälkensä?
Nykyään ei saa siivoojat enää eritelisiä.
Meillä oksensi lapsi junaan, lattialle kylläkin. Konduktööri toi paperia ja kehoitti vaihtamaan vaunua jos haju häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:51"]
Nykyään ei saa siivoojat enää eritelisiä.
[/quote]
Kyllä mä ainakin bussisiivojana saan eritelisän, joka on 6,5e/erite...
Joskus tulin Helsingistä Espooseen viikonlopun yöbussilla, olisko ollut vielä joku pikkujouluaika tai jotain. Bussissa oli paritkin oksennukset ja ihan normaalisti se ajoi reittiään. Itse olin selvin päin kun olin reissusta tulossa, joten vähän häiritsi. Kännissä tuskin olis hetkauttanutkaan.