KULTAINEN 60-LUKU!! Viikonloppua kohti...
Ja huomenta mammat!
Ylhäällä jo ennen ylösnousua, nyt kun tuo lapsi uinuu eikä kiemurtele, mun unisaldo tulee täyteen jo hävyttömän aikaisin, joten pyykit jo viikattu ja kahvit juotu.
Kirahvi: Aurinko paistaa oikeasti a) liian matalalta ja b) liian kirkkaasti. On nääs havaittu käsittämätöntä pölynmuodostusta mitä mystisimmissä paikoissa ja lienee todnäk, että sunnuntaina paistaa myös, joten tänään iskee pölyrättipartio... Et ole siis zombiutumassa!(tai sitten minäkin olen eikä siihen pitäisi olla mitään syytä...)
Mukavaa, Bonita, kun flunssa helpottaa ja voisi kuvitella pahoinvoinninkin, kun teit sentään ruokaa. Jääkaappihan ei ole niitä parhaita paikkoja pahoinvoinnin keskellä! Muista siellä töissä, että riman voi alittaa laadukkaasti, sitä sanotaan ammattitaidoksi ;)
Peukkuja Hiliman painoarvioon ja iloista torstaipäivää kaikille muillekin!
Täällä taitaa joillakin H-hetket lähestyä kiihtyvällä? vauhdilla!!!
Toivottelee tyhjänpäiväisiää jaaritteleva
Pääsky ja Valio, jonka nimi on jo pursotettu suklaasta leivinpaperille, kakun päälle matkalla (se typerä mikrossa suletettava suklaapussi levisi sinne mikroon, joten jouduin pakosti syömään sen ekan...)
Kommentit (26)
Hei Kultaiset!
Tässä alkaa pikkuhiljaa olotila vakiintumaan kotona. Poika on syötetty ja tuolla hän isän tekemässä kehdossa uinailee ilmeisen tyytyväisenä.
No, silloinhan se torstaina alkoi supistelemaan yhden aikoihin iltapäivällä, mutta aika harvakseltaan silti, joten kellotin vaan aikoja ja " annoin" miehen olla rauhassa töissä. Illaksi tulivat vanhempani (eivät edes tienneet, että lähtöni oli jo niin lähellä). Olisinhan mennyt joka tapauksessa sairaalaan perjantaina. Oltiin sitten illalla ennen yhtätoista sairaalassa ja kätilö totesi, että olempa rauhallinen ja että taidan yllättää kuitenkin kaikki. Mies ajatteli niin kuin minäkin, että tässä vielä aamuun mennään, mutta kun minut saatiin käyrille ja sänkyyn, niin jopa alkoi rytinät; viiden-kolmen minuutin välein supisteli. Olin auki 6-7 cm! Oli lähdettävä saliin.
Käyriä tarkkailtiin koko ajan, joten en päässyt liikkeelle enää enkä ehtinyt saamaan kohdunkaulan puudutetta, vaikka lääkäri kävikin kalvot puhkaisemassa. Mutta siinä meni aikaa sitten vauvan sydänääniä tarkkaillessa, kun hän valahti niin äkkiä kanavassa alaspäin. Ehdin ilokaasua vetää ja mennä siitä sekaisin, kun tuntui, että vauva tulee ja vauhdilla. Osoittelin vaan sormella alapäähän, että se tulee - kun en voinut puhua maskin takaa :)
Kolmella ponnistuksella poika oli maailmassa. Painoarvio oli ihan loppuun asti se 3.8kg, mutta yllätys olikin suuren suuri, kun painoa tulikin 4345g. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Osastolle kävelin hyväkuntoisena ja jouduin neljän hengen huoneeseen, mutta aluksi olin siellä yksin. Sunnuntaihin mennessä huone oli jo täynnä. Halusin hyvin mielelläni kotiin, kun siihen tarjoutui tilaisuus.
Poika on vähän keltainen (kuten kaksi muuta poikaanikin, tyttö ei ollut), mutta tässä kokemusta omaavana sain lähteä kotiin, kun osaan seurata ja hoitaa vauvaa sen mukaan.
Nautin ihan joka hetkestä vauvan kanssa! Ihan eri tavalla sitä tässä iässä tämän ottaa, ja tietysti kun on jo neljäs pikkainen. Ihana lahja tämä on. Mustatukkainen ja hieman käheä-ääninen, rauhallinen poika!
Onnea kaikille Kultaisille jo äideiksi tulleille ja tuleville äideille! Nauttikaahan raskausajastanne ja vauva-ajasta!!!
mindamaria ja vauveli
Kiitos Mindamaria kertomuksesta! Kylläpä taas liikutti lukea teidän perheen ainutlaatuisista hetkistä. Hyvää vointia ja jatkoa koko perheelle.
Ai mikä se unipussi oikein on (kysyy kolmen lapsen aloittelija-äiti ;)? Meillä on kaikki herrat olleet ns. virkeitä vauvoja eli sellaisia joita ei saa kirveelläkään nukkumaan, joten kaikki tuonsuuntaiset vinkit otetaan ilolla vastaan. Isovanhemmatkin vitsailee, että ootteko te vielä kerran yrittäneet saada aikaan sitä nukkuvaa vauvaa...
Unista puheen ollen, käytin tänään kuopuksen korvien putkitusleikkauksessa, ja taas kävi niin kuin kahden isommankin pojan kanssa: olin saanut eväsleivät esiin ja kuppiin teen, niin jo tuotiin herraa täysin hereillä mukamas heräämöön heräämään. Hoitaja naureskeli, että tätä ei oo taidettu edes nukuttaa. Sanoin että meidän miehiin ei ilmeisesti ees anestesia-aineet tepsi. - - No kaikki meni loistavasti ja päästiin kotiin alta aikayksikön.
Mutta sairauskierre tässä vaan jatkuu. Nyt mies lähti viemään esikoista (5v) lääkäriin kun sen esinahka on haavoilla ja kipu on kova. Poika ei valita vaivoistaan ellei oo tosi tosi huono olo, joten oli syytä ottaa vakavasti. He soittivat äsken ja sanoivat että pitää kylvettää pari kertaa päivässä + voidella kolme kertaa. Miten musta tuntuu että herra ei pane vastaan päästessään läträämään ammeeseen oikein lääkärin määräyksestä :)
Vaahtikselle vielä: milloin teillä on ne 1-v-juhlat? Meidän mukula täyttää 15.10. ja seuraavana päivänä juhlitaan. Voi apua että nekin on jo lähellä, enkä oo ihan siivous- ja leivontakunnossa....
Onko kellään muulla pahoinvoivalla sitä fiilistä että aamulla ja päivällä ei maistu oikein mikään, mut illalla menis kaikki rasvainen ja suolainen? Mulla on kauhea juustoisten kinkkupiiraiden, kiusausten yms. terveyspommien himo... Vaikka pahoinvoiva olo on siis kellon ympäri, pahimmillaan öisin.
terv. Jymy rv 10+6, joka vaihtoi tänään mammahousuihin =)
Mindamaria, olipa kiva lukea synnytyskertomus, jossa kaikki meni hyvin. Tuntuu että mitä lähemmäksi oma aika tulee, sitä enemmän tarttuu kauhukertomukset silmiin.
Jymy, minulla oli alkuraskaudessa sama juttu, että kaikki oikein rasvainen ja suolainen maistui ja sitä meni valtavia määriä. Tosin minulla oli iltapahoinvointia, joten syöminen painoittui aamuihin ja päiviin, onneksi loppui jo ennen rv12.
Mutta painoa tuo syöpöttely tosiaan toi tullessaan, nyt joku 19kg kertynyt, ja siitä tosiaan 7kg rv12 mennessä, jolloin oli eka neuvola. Vasta viimeksi tajusin, että siksi neuvolatäti ei pidä painonnousua niin pahana, kun hänen tilastonsa näyttää vain 12kg nousua.
Olipa hyvä lukea, että muillakin on ihan reiluja kokoarvioita vauvasta, taisin olla hieman yliherkällä päällä kun siihen niin voimakkaasti reagoin. No, olen yrittänyt nyt olla tosi tarkka dieetin suhteen ja tehdä kävelylenkkejä kunnon mukaan. Miestä on myös kehotettu siihen (jalat siis toimivat, eivät ole poikki), joten olemme todella upea näky laahustaessamme yhdessä etanan vauhtia eteenpäin, minä jättimahoineni ja mies sen näköisenä kuin olisi jäänyt jyrän alle. Ja laskin tässä, että jos vauvan paino kasvaa vain 200g/viikko, niin eihän tuo ole 6 viikon päästä kuin 3,8kg, eli ihan normaalilukema ainakin meidän perheessä.
Elämä on tosiaan taas alkanut normalisoitua, mikä on ihanaa. Varsinkin kun keskimmäisellä on ensiviikolla synttärit, joihin pitäisi nyt pureutua. Hän on ollut ihan onneton, kun luuli, että ne perutaan. Mutta eiköhän tässä pari tuntia kestetä kiljuvaa poikalaumaa, mummi kun on luvannut väsätä kakunkin.
Täytyypä tästä taas laahustaa lapsia ruokkimaan.
t. Triina 33+1
Painoarvio 2,3kg eli 300g/2 vkoo tullu lisää, ihan hyvin..
Minäki laskin et jos loppuun asti vaavin paino nousis sen 200g/vko niin 3,6kg painais.. ei tule meillä toteutumaan, en usko ennenku nään..
Nyt vaan tiukka dieetti jatkuu.. muuten kaikki tosi hyvin, seur. kontrolli 3vkon päästä.
hilima rv33+4
Palasin töihin tänään, mutta voi jummi että on ollu pahoinvoiva olo koko päivän! Töissäkin yökkäilin vähän väliä, ja tunneilla öklötyskohtaukset täytyy naamioida " hups-olinpa-vähällä-aivastaa" - tai " krhmm-selvittelen-tässä-kurkkuani" -valepukuihin. Voi taivas... Joo, ja öisin oon kanssa alkanut heräillä pahaan oloon tän viikon aikana.
IKINÄ ei enää tuu sellasta päivää että olis hyvä olo. Siltä ainakin nyt tuntuu.
Sori mun rutina. En nyt vaan voi mitään, että olen täpösen täynnä omaa yrjöilevää napaani.
t.Bonita 11+5
Tänään on taas vähän parempi mieli, kun vauva oli niin pirteänä illalla ja syö todella hyvin... Antibioottikuuri kyllä nyt jouduttiin sen korvatulehduksen takia aloittamaan ja silmätkin rähmivät todella hurjasti, mutta hyvä uutinen on, että illalla tuli imussa räkää vähemmän kuin pitkiin aikoihin ja aamupäivällä neiti hotki molemmat rintani ihan itse tyhjiksi. :) Niin ja itsekin olin nukahtanut tuoliin ja nukkunut oikein tunnin päikkärit sairaalassa, joten om olokin on aika lailla freesimpi kuin viime aikojen normaali-iltoina. Vielä kun tuo miesressu pääsisi flunssastaan... Jotta kyllä tässä perheessä tautia piisaa. :P
Jaa niin minulla ja Tupsukorvalla alkaa jo kommunikaatiokin pelata oikein kivasti. Esim tänään sovimme, että neiti jättää kakat sitten isisn iloksi ja niin tuo säästikin... - Koko päivän annoksen. Ja kyllä iskä oli tyytyväinen. :D
Taidan nyt sovinnolla mennä pesulle, lypsylle ja nukkumaan. Aamulla kun saamme vähän pidempään nukkua, koska koira passitettiin taas mummulaan seuraneidiksi. Eläinrääkkäyksen puolelle alkoi mennä, kun seurakoira näki meitä aamulla ja illalla ja päivällä sen verran, mitä mies sitä lenkitti. Ikävä silti tulee hauvaakin. Taitavat olla hormonini vähän voimissaan, kun kaikki surettaa...
Niin ja kiva kuulla, että kokoarviot ovat teillä asiasta huolestuneilla olleet ihan inhimillisiä ja että Mindamarian synnytys sujui noin mallikkaasti. Oma kertomukseni nyt sattuneesta syystä jäi kertomatta... Jospa sen silti joskus referoisin. Hiukan pidempi tarina vain taitaisi täältä tulla. ;) Niin ja Bonitalle ja muille pahoinvoiville tsemppiä. Kyllä se äklötys joskus ohi menee. Minultakin meni, lopullisesti synnytykseen. ;)
Mutta öitä kaikille... Jospa muutaman päivän päästä pääsisin jo useamminkin päiväsaikaan kirjoittelemaan.
-kirahvi ja tupsukorva kokonaista 2 vkoa ja 3 päivää nuori-
Kyllä sitä omaa nyyttiä tässä alkaa kovasti kaivata syliin, kun noita vauva juttuja lueskelee.
Liitoskivut äityneet todella ikäviksi siis saattavat vaivata ihan vaan paikallaankin ollessa. Yöt on mitä on siis niinkuin näyttää muillakin olevan. Joka toinen yö huono ja joka toinen yö hyvä, mutta johtuu siitä että joka toinen yö on jo niin väsynyt, että nukkuu vaikka vähän painaisikin jostain. Vauva liikkuu ihan mielettömästi siis paljon enemmän kuin esikoinen. Esikoinen oli neljäkiloinen, joten voi olla, että ei ollut tilaa liikkua ja tämä taas on joku tirri siihen verrattuna tai näin ainakin ovat neuvolassa veikanneet, että 2vkoa sitten oli hyvä kun 2kg.
Triinako se oli kun tuskitteli myös painon kanssa? Itse en uskalla edes punnita itseäni enään.
Kaksi päivää vielä töitä, joten oikeasti tämä siis loppuu joskus. Yritän nyt nauttia viimeisestä perjantaista, koska sittenhän on joka päivä perjantai tai perjantaissa on se ero että mies on sitten kaksi päivää kotona ja vanhemmilla lapsilla ei ole koulua, mutta itselle se ei enään tunnu missään. Samoin ens maanantai, kun viimeisen kerran tuskittelen, että on maanatai aamuna herättävä...hi,hiiii
Kivaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille kultaisille kera vaavin tai masun.
Toivottaa Japis + vaavi 34+2
Pitkästä aika kurkistelen tännekkin päin. Aika vierähtää vauvan kanssa touhutessa, kivaa kun hän jokeltaa ja haroo pikku sormillaan rillejäni. Neiti on oikea suursyömäri, illalla klo 20 uppoaa maissivelliä 120ml, sitten 24.30 100ml, 02.30 100ml,04-05 100ml ja 5.30-6 reippaasti nauraen uuteen päivään. Päivällä myös syö parin tunnin välein, nyt syö kerran päivässä maissisosetta ja hedelmäsosetta. Kasvu on niin reipasta että neuvolasta kehottivat aloittamaan kiinteän ruuan. Meillä on ruotsin matka loppukuusta, tietääkö kukaan onko siellä kaupoissa nannia ja bonan maissivelliä? Ihana ilma ulkona, täytyy ottaa muutamat vaunuharjoitukset pienen ihanan tahmatassun kanssa..
tuikku ja sofia
Japis: alkaa olla aika harva tuo aamukampa! Onnea siitä.. Mulla noihin liitoskipuihin toi vähän helpotusta mikrossa lämmitettävä kaurapussi, jonka survoin haarojen väliin kun tuijotin telkkaria tai nukkumaan mennessä.
Tuskailen täällä erikoisruokavalioihmisten tarjoilujen kanssa...allergiat vielä sulatan, no, kai vakaumustakin pitää kunnioittaa, mutta miten loihditaan juhlavaa tarjottavaa kajoamatta mihinkään eläinkunnan tuotteeseen? Ei siis mitään maitotuotetta, munaa, kalaa tai lihaa...Carneval-keksit on sellaisia, mutta ehkei ihan riitä? hyviä ideoita otetaan vastaan... aion tehdä soijapullaa, jahka tää ukkeli kuukahtaa. En voi edes itse maistaa sitä soijatuotosta, saan siitä kammottavan ripulin!
Mukavaa, että Tupsukka on pirteämpi ja jopa noin yhteistyöhaluinen, että ulostaakin tilauksesta. Tuohon ei olla vielä pikkuV:n kanssa päästy, ihan truuttasi taas illalla äidille lahjan! Mutta yökestoilu on aloitettu ja hyvin tuloksin, ei vaihdettu yöpukua, toisin kuin Pampersin kanssa, jolloin meni 2 kpl/yö ja otus oli kaulaa myöten märkä. Varmaan mukavaa nukkua kun on tyynyliinakin pississä...arvaatkaa suostunko nukkumaan tän vieressä?
Olen vajonnut tasolle, jossa kaikki keskustelu sivuaa tai käsittelee eritteitä...
Mukavaa viikonloppua toivottavat Pääsky ja Valio
Onpa mukavaa, että kirahvin tupsukorva on jo paljon paremmassa kunnossa ja toivottavasti pian pääsee kotiin...
Meillä kävi tuon unipussin kanssa aivan uskomaton tuuri. Käyppäs Jymy Googlettamassa hakusanalla unipussi niin saat selkeän kuvauksen siitä mikä tuo pussi oikein on. Eilen illalla poitsun kummitäti soitti ja kertoi ostaneensa poitsulle Tikkurilan entisestä vahinkopalvelusta unipussin. Mietti vaan sitten, että mahtaakohan se olla liian pieni kun on 18kk saakka. Kertoi vielä, että kyseinen koko loppui, mutta vielä sitä isompaa kokoa joka on 3v asti, jäi jäljelle. Yritin tietty kysellä hintaa ja meinasi ensin ettei kerro. Onneksi sain udeltua niin sen pienemmän pussin hinta oli 4,30¿ ja se isompi kuulemma maksaa 6¿. Aivan uskomatonta... Tänään on sitten poitsun mummo hakenut myös sieltä sen seuraavan koon joten kyllä nyt kelpaa. Nettikaupoissahan pussien hinnat vaihtelee 20-50 euroon riippuen pussin materiaalista ja paksuudesta. Ja nyt nämä meidän uudet pussit ovat ihan lämpöisiä ja käy talvella käytettäväksi vaikkei kovin topattuja olekaan Ihana lämmin vuori on pussin sisällä).
Pahoinvointi on nyt sitten hieman rauhoittunut, mutta niin on onneksi mun mielikin. Aluksi olin ihan varma, että sikiölle on käynyt huonosti, mutta nyt taas ajattelen realistisen järkevästi ja tietty elelen sen mukaan, että onpa ihanaa olla raskaana ja että mun masussa kasvaa uusi ihmisenalku.
Meidän 1v-synttärit on sitten 26.10. Ajattelin silloin samana iltana kahvittaa kummit ja sitten seuraavana viikonloppuna muut sukulaiset ja ystävät. Voi kunpa olisinkin näppärä käsistäni ja olisi leipurin taitoja mullekin suotu, niin tekisin ihanan kakun ja tarjottavat, mutta taitaa olla niin, että teen ne ihan perinteiset eli perustäytekakun sekä jotain keksiä ja pullaa kaupasta ja jokin suolainen piirakka vielä lisäks.
Nyt lähden pakkaamaan mökkitavarat jotta päästään heti lähtemään kun mies tulee töistä. Niin ja tietty ruokakin pitää laittaa joten ei tässä tämän enempää turinoita.
Vaahtis + sakki
Tänään tuli sitten käytyä rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin.
Pikkusella oli kuulemma tosi ihot vehkeet näkyvissä, joten poika tulle ja isäänsä on tullut;) Tuleva isä oli tosi innoissaan, kun toivoi enemmän juuri poikaa. Koko vastasi jo viikkoja 21+3.
Ihanaa, että tupsukorva voi paremmin. Kaikkeen sitä pitää osatakin varautua.
niisku 20+2
Täälä olen minäkin. Koko päivä on mennyt kph:tta siivotessa ja yrittäessä mahduttaa sinne suosiolla uutta hoitopöytä/pyykkikorikaappi yhdistelmää.
No, kiva siitä ihan tuli, mutta tietysti ahdas. Mä kaipaan TILAA!!!
Miehen kanssa on myös mennyt hermot kerran jos toisen. Sille on kehittynyt kypsällä 35 vuoden iällä viimehetken paniikki. Ahdistaa ja pelottaa mitä tuleman pitää. Tää on hänen ensimmäinen ja varmaan myös viimeinen lapsensa (mä en ainakaan hänelle enempää tee...
Onko hänestä isäksi jne.. ARGH! Sanoin vaan ettei tilausta enää voi peruuttaa. Piru vie näitä äijiä!
Mulla on niin vimmattu pesänteko vietti ja voimat riittää vaan vähään, että kaikki päivät menee tosi joutusasti kun keksin itselleni aina uuden hommat, mikä pitää tehdä ennekuin vauva tulee.
Hyvää viikonloppua kaikille kultaisille!
Onnea japikselle tulevan äippäloman johdosta!
Helinä ja masunasu 34+4
Ps. aamukampa tosiaan harvenee..
Eli kävin katsastamassa listauksen ja mulla taitaa olla 2 pvä ennen laskettuaika kun Japiksella...
Nyt jänskätään, että kumpi menee ensin.
No, luulen kuitenkin, että mä menen reilusti yli..
Kaksi vaivaista päivää töissä ovat saaneet minut jo kaipaamaan pitempää lomaa... onneks on viikonloppu!!! Päätä särkee taas ja vähän viluttaa, kurkkukin vähän oireilee, toivon ettei flunssa oo ottamassa mitään paluukierrosta.
Pahoinvoinnin kanssa on tänään menetellyt jotenkuten, ei ihan yhtä järisyttävää kuin eilen, jos ei todellakaan myöskään hyvä olo. Onneks tänään tulee Idols, on edes joku valopilkku tässäkin päivässä!
t. Bonita 11+6
Ja terveisiä erittäin rauhalliselta TAYSin lasten infektio-osastolta... Lapsia kotiutettiin viikonlopuksi oikein urakalla ja parhaimmillaan osaastolla olikin pikkuneidin lisäksi peräti yksi pikkupotilas. Lähtiessämme oli kyllä jo toinen tuotu... Mutta ainakin hoitajilla on ollut aikaa touhuta hoidokkien kanssa. Neiti on edelleen aikas räkäinen ja silmätulehdus on aika kiukkuisena, mutta ruokaa menee ja paino oli noussut vuorokaudessa 60 g. :) Ei mikään ihme sinänsä, koska tänäänkin parhaalla ruokatauolla meni vastiketta 120 ml ja muillakin vähintään 60 milliä. Ja ruokintaväli on maksimissaan kolme tuntia. Eli neiti on oikein innostunut syömisestä.
Jaha, että Helinä olisi seuraavana. Voitte ottaa Japiksen kanssa " kilpajuoksut" sitten. Minusta ei sitten kannata ottaa mallia. Innostuin vissiin liikaa kilpailusta Mindamarian kanssa. ;)
Ja Pääsky: Ei se mitään, jos sinullakin keskustelu käsittelee eritteitä... Niin meilläkin. Analysoimme rään, silmärähmän, oksennuksen ja kakan koostumusta jatkuvasti ja antaumuksella. Ehkä tämä joskus hellittää... No, sattuvat tuntumaan tällä hetkellä maailman tärkeimmiltä asioilta. Niin ja leivonnaisissa tosiaan munaa voi korvata soijajauhoilla... Olen ymmärtänyt, että kakunkin voisi noin saada aikaan. Kokeilut olen tosin jättänyt väliin. Epäilyttää, että minunkin vatsani voisi päästää haisevan vastalauseen... (Tulipa taas käytettyä kieltä varsin kirjaimellisesti. :)) Niin ja onhan niitä ihan munattomasti valmistettavia kuivakakkuja...
Niiskulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolen toteamisesta. :) Bonita: Älä huoli sitä flunssaa uusiksi. Aja pois ovelta moiset. Eiköhän tuo pahoinvointi piisaisi kiusaksesi...
Unipussi oisi kyllä olla vauvalle kiva. Olen vähän asiaa myös harkinnut. Moinen hihattomana voisi kyllä olla suht iisi tehdä ihan issekin. Pitää katsoa sitten, kun vauva vähän kasvaa ja lopettaa itsensä viiltelyä kynsillä. Harmi, kun täällä ei taida olla mitään vahinkovarastoja tm., mistä voisi tehdä löytöjä... Kun nyt joskus pääsisi jotain löytöjä tekemään. Sairaalahuone on aika steriili paikka noin löytöjen suhteen.
Mutta alan olla jo niin levoton, että taidan painua suihkuun ja lypsylle ja nukkumaan, että olen taas huomenna pirtsakkana vauvaa hoitamassa. Mukavaa perjantai-illan jatkoa kaikille!
-kirahvi ja tupsukorva jo 18 vrk-
Jaa niin, onkos Ninni68 enää linjoilla ollenkaan? Tulehan kertomaan kuulumisia, jos olet...
Hämmästyin tänään kovasti, kun sain kiitosta annettuani lääkäriharjoittelijoiden ja sairaanhoitajaoppilaiden tutkia ja hoitaa vauvaani. Useimmat vanhemmat eivät kuulemma anna lupaa moiseen... Tuntuu hassulta, koska kyllä minulle ajatuksena pelottavampaa on, että joutuisin joskus antamaan lapseni täysin vauvoihin tottumattoman hoitajan tai lääkärin käsiin kuin että annan tulevan lääkärin kuunnella vauvan sydäntä ja harjoitella tarkastusta tai että annan oppilaan täysin valvotussa tilanteessa esim vaihtaa vauvalleni vaipat ja pukea vauvan... Eihän tuo nyt minulta ole pois, varsinkaan kun vauva ei ole niin huonossa kunnossa, että (vieläpä hyvin hellästä) hoidosta kärsisi.
Puunausta takana, siskokin oli apuna, joten nyt alkaa näyttää hyvältä. Hartiat on aika jumissa, kun ei mikään keiju ole tuo pikkumies ja yritän vauva käsivarrella tehdä yhtä ja toista...
Onpa mukava kuulla, että Tupsukorvalla menee paremmin. On varmaan aika helpottava olo kun ruokaa menee massuun ja tulee uloskin.
Minustakin tuntuu aina kummalta, jos ei opiskelijoita päästetä mukaan, joskushan niidenkin pitää treenata...sitä paitsi pikkuveli taitaa olla siellä samassa paikassa harjoittelemassa. Olen myös miettinyt unipussia, joku tuttu on niitä kehunut. Voisi pitää lämpimänä, meillä kun lämmitetään taloa puilla, ja joskus voi olla jonkinlaisia lämpötilavaihteluita aamuyöstä. Edellisellä lapsella oli untuvapeitto, ihan pikkuruinen, mutta sen olen liian tehokkaasti kierrättänyt jonnekin kadoksiin.
Valio nukkui 3 tuntia vaunuissa, joten äiti sai tehokkaasti täytellä kakkuja ja puunata...
Nyt Valio haluaa tankata,
mukavaa viikonloppua kaikille!
Pääsky, vanhempi kuin eilen, ja Valio, 6 vk
Mäkin jaksoin tänään pitkästä aikaa siivota. Olikin kyllä sitten jo niin suurenmoisen loistava sotku, että meni nyt " Sillä siisti" -ohjelman naisilta mojova keikka ja ohjelmajakso sivu suun. Mutta mä menin toissapäivänä ostamaan uuden pölynimurin, niin että ihan siitä ilosta jaksoin raivata tän huushollin. Lastenhuoneet jäi vielä käsittelemättä, mutta pistän isännän sitten alkuviikosta niitten kimppuun.
Kyllä vei voimia! Aina välissä piti huilata, ja sanoinkin miehelle, että mun touhu on niin kuin Asterix-lehdessä sen yhden legioonalaisen, joka hoki pihaa lakaistessaan, että " Lakaisen ensimmäisen laatan ensimmäisen puoliskon, hengähdän hieman, lakaisen ensimmäisen laatan toisen puoliskon, hengähdän hieman, lakaisen toisen laatan ensimmäisen puoliskon, hengähdän hieman, lakaisen..."
T. Bonita 12+0
Kotona taas... Tuli jo lääkäriltä varovaista lupailua siitä, että lähiaikoina saattaisimme kotiinkin päästä. Pikkuneiti vetelee oikein reippaasti edelleen maitoa, tosin yksi takaiskuoksennusruokailu tälle päivälle tuli. Johtunee siitä, että emme imuroineet nenää (kokeiluluontoisesti) aamun jälkeen... No, tuli selväksi, että vielä pitää moista jatkaa. Mutta komiat lonttaposket neiti on kasvattanut ja vähän on havaittavissa kaksoisleuan alkuakin. :)
Itse alan olla totaalisen mökkihöperö. Onneksi sentään yksi lastenhoitaja käy juttelemassa ihan minunkin kanssani rauhallisempiin aikoihin... Muutama sukulaisten tarkastuspuhelu kun ei oikein riitä täyttämään päivää. Lukeakaan ei ihan loputtomiin jaksa ja vauva kuitenkin nukkuu suurimman osan aikaa. No, ei tämä onneksi kai loputtomiin jatku. Jo senkin vuoksi, että olen laihtunut entisiin mittoihini jo nyt. Auts... Löllömahaa toki on vielä pikkuisen, mutta paino alkaa olla luvattoman alhaalla. Lapsi kotiin ja äiti jääkaapin ääreen!
Mutta taidan vähitellen hankkiutua pesulle ja lypsylle. Ai niin, tänään Tupsukorva teki äidin onnelliseksi ja suostui syömään molemmat rinnat tyhjiksi asti päivällä. :) Pienet on ilot jne...
Olikos Pääskyllä synttäri tänään? Onneksi olkoon! :)
Ja Bonitalle nostan hattua, jos flunssaisena ja pahoinvoivana jaksat vielä siivotakin...
Mutta lauantai-illan huuman jatkoja kaikille!
-kirahvi ja Tupsukorva 2 vkoa 5 pvää-
Kylläspäs on tullutkin oltua vähän tässä koneen äärellä viime aikoina. Kovasti olen yrittänyt lueskella, mutta meillä tuo poitsukka aika tehokkaasti torpedoi kaikki kirjoitusyritykset. Jos vaan on hereillä kun alan kirjoittaa niin on äkkipäätä yhdet ylimääräiset sormet näppiksellä ja eihän siitä sitten mitään tule.
Kaikille niille joilla on on ollut viime aikoina suruja ja murheita toivon, että asiat olisivat jo parempaan päin menossa. Eikös se niin ole, että asioilla on yleensä tapana jollakin tavoin järjestyä.
Mulla on ollut joku kummallinen huoli tässä parina päivänä. Sunnuntaina olin vielä kovin pahoinvoiva ja eilen alkoi huoli vallata mielen, koska alkuviikolla ei ollut esiintynyt minkäänlaista pahoinvointia. Meinasin jo ultran tilata kun oli sellainen tunne, että jotain on vialla. Miten oli ihana tunne kun eilen töistä lähtiessä alkoi jälleen yökkäilyttämään ja illalla oli huono olo. Miten tuota huonoa oloa voikaan niin odottaa ja kun se tulee niin tuntui, että kivi putosi sydämeltä.
Tänään pitäisi taas lähteä illaksi töihin ja huomenna pääsee taas mökille. Taitaa olla nyt tältä syksyltä viimeisiä kertoja kun sinne mennään kun kaksi seuraavaa vkl kuluu töiden merkeissä ja sitten on poitsun 1v juhlat. Ehkä sitä vielä marraskuussa käydään sitten päiväseltään haravoimassa kun ei kaikki lehdet ole vielä tippuneet.
Olen koittanut kovasti surffailla netissä ja etsiä poitsulle sopivaa unipussia. Olen ihan unipussi-fanaatikko ja nyt ajattelin tilata topatun pussin talveksi tuo nyt käytössä olevan froteisen kaveriksi. Jotenkin olen ollut pusseihin niin tyytyväinen ja meillä se on selvästi rauhoittanut yöunia. Kun joskus pussi ei ole ollut käytössä niin sen on kyllä huomannut. Kyllähän ne vähän hinnakkaita ovat, mutta ovat olleet hintansa arvoisia. Voin lämpimästi suositella kaikille...
Eipä meille nyt sen kummempia kuulu. Viikonlopun olen nettipimennossa, mutta huomenissa ehdin vielä lukea muiden kuulumisia. Ihanaa tulevaa viikonloppua muillekin!!!
Terkuin Vaahtis, poitsu ja masu-Iines rv 10+2