Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästö-vinkki pino.

05.10.2005 |

Minä aloitan. Tee itse sämpylät.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole, mutta silti säästetään kaikessa mahdollisessa, koska tulot ovat pienet:

-Postiluukkuun/laatikkoon EI MAINOKSIA, kiitos!-lappu. Ei tule sitä tunnetta, että " tuo oikeastaan on pakko saada, vaikka en oikeastaan tarvikaan" . Kauppojen tarjouksia voi ainakin täällä seurata tv:stä ja ilmaisista paikallislehdistä.

-Autoa käytetään mahdollisimman vähän.

-Värjään omat hiukset itse (harvoin) ja leikkaan miehen hiukset koneella lyhyeksi.

-Ei käydä elokuvissa

-Ei syödä ulkona (ainakaan usein)

-Ostetaan kerralla iso laatikollinen Koulunäkkiä kaappiin, kestää pitkään eikä mene pilalle äkkiä. Ja molemmat tykkää siitä.

-Vertailen pientenkin asioiden hintoja. Kaverit joskus nauraa, että miksi parin sentin hintaeron takia käyn esim. Lidlistä maitoa, mutta kyllä siinä äkkiä säästää jos ostaa monta purkkia.

-EUROSHOPPER! Pirkka, Spar ja X-tra ovat edullisia, mutta ES on yleensä se edullisin. Esim. ES hernekeitto on Lundenin valmistamaa ja maksaa 49 snt. Vieressä sama, mutta Lundenin etiketillä 89 snt.

-Ei polteta tupakkaa (silloin kun mies poltti niin kääri sätkiä -> halvempaa, ja täällä meillä päin erityisen halpaa kun voi hakea sätkäpaperit Ruotsista jossa ne on PALJON halvempia kuin Suomessa)

-Ei juoda alkoholia eikä käydä baareissa. Siellä saa äkkiä menemään PALJON rahaa

-Ei matkustella (paitsi molempien kotona käydään todella harvoin)

Vierailija
22/29 |
05.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tulee säästöä kun käymme vain kerran viikossa isossa ruokakaupassa tekemässä seuraavan viikon ruokaostokset.Lähikaupasta käymme keskellä viikkoa sitten hakemassa maitoa ja leipää jos on tarve.

Ja kannattaa myös kirjoittaa ostoslista mukaan,mitä sieltä kaupasta oikeasti tarvitsee ostaa niin ei tule niin helpolla tehtyä heräteostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee muutaman viikon ruokalista valmiiksi. Yritä valita väliin aina suht edellisia ruokia.

Liikuntapuoleleta harrasta ulkoilua ja kotijumppaa, ei maksa mitään. Telkkarista saa nauhoitettua hyviä jumppaohjelmia.

Älä osta liiaksi eineksiä, vaan tee mahdollisimman paljon itse.

Seuraa tarjouksia.

Vierailija
24/29 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sielläkin listan kanssa :) Itselläni tulee joskus ostettua turhaakin - kun halvalla saa...

Jos perunamuussia jää yli, tee perunavelliä. Jos sitäkin jää yli, tee perunarieskaa.

Puuro on halpa ja hyvä ruoka. Syömme usein iltapäiväruuaksi puuroa ja soppaa. Koululaisethan saavat koulussa ' kunnon ruuan' ja itse syön pienten kanssa aamupäivällä jotain oikeaa.

Käytä paljon kasviksia. Ne ovat halvempia ja terveellisempiä kuin liha.

Laita mies käymään kaupassa sen listan kanssa. Meillä ainakin mies tekee huomattavan paljon vähemmän heräteostoksia.

Vierailija
25/29 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki ostot merkataan ylös ja vähennetään esim. viikkoa kohden lasketusta budjetista.

Jos esim. viikkobudjetti 100e, tulee siitä n. 14e/pvä. Sen mukaan sitten ostellaan.

Vierailija
26/29 |
06.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tilaa lehtiä,lue ne kirjastossa..

Käytä isompaa markettia kauppana, tee ruokaostot 1krt vkossa..

Käytä pakastinta!

Tee itse ruoka mahd. pitkälle.

Käytä marjoja!!

Vierailija
27/29 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästyi rahaa siinä, että lastentarvikkeet on pääasiassa hankittu käytettynä tutuilta tai kirppikseltä. Tästä oli kerran vertailukin joko vauva-lehdessä tai kaksplussassa, siinä oli laskettu samojen tarvikkeiden hinnat uutena ja käytettynä. Kyllä se kierrätys vaan kannattaa.

Ja vaatealet hyödynnän myös mahd. tehokkaasti. Meidän lapsi siis " joutuu" taas tänäkin vuonna kulkemaan viime vuoden värisissä ja mallisissa haalareissa :)

Ruokakuluissa tosiaan säästää, kun suunnittelee ruokalistan etukäteen ja käy vain kerran viikossa kaupassa.

Vierailija
28/29 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyllähän niihinkin saa hurahtamaan rahaa jos innostuu, mutta tosi halvallakin pääsee.

Esim. meillä on 2 kpl Bumpy vaippakuoria (hinta uutena n. 13 e/kpl), joihin laitan taitellun sideharson. Sitten vain pesuun muun pyykin seassa. Helppoa ja säästää selvää rahaa!!

Nämä 2 vaippakuorta riittää meillä täysin päiväkäyttöön aina kun huvittaa kestoja taitella.

Vierailija
29/29 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihakaupasta ja laita pienempiin pusseihin ja pakkaseen. Liiku pyörällä tai kävellen bensaa säästyy ja saat hyötyliikuntaa eikä tarvi miettiä liikakiloja ja kunto kasvaa, jumppaa kotona, nauhoita tv:n jumppia.Tee kaikki ruuat alusta loppuun itse, satsaa hyvään ruuanvalmistuskirjaan tai katso netistä hyviä ruokaohjeita. osta pesuaineet, wc-paperit tarjouksesta isompi satsi kerralla. älä käytä talouspaperia, käytä keittiöliinaa. Tee onnittelukortit synttäri-nimipäivä itse lasten kanssa, myös lahjat itse jos ideoita riittää ja näppäryyttä. opettele itse leikkaamaan lasten, miehen ja omat hiukset(vaatii jo hieman huumoria).