Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuatteko oikeasti, mitä lapsen tulo elämällenne merkitsee?

Vierailija
18.06.2010 |

Oletteko todella varautuneet siihen henkisesti?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä nyt sitten ollaan, eikä muuta voida.

Vierailija
2/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo palloilee, ihana äitin mussukka ja aina vaan paranee.

Mutta oli se vauvanakin ihana, ei paljoa itkeskellyt. Semmonen perustyytyväinen, kuin isänsä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin noita jo neljä on, vanhinkin jo 11v. Ihan hyvin ollaan pärjäilty, ei se vanhemmuus mitään rakettitiedettä ole eikä maailma niksahda sijoiltaan vauvan syntyessä.

Vierailija
4/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt etukäteen asiaa, enkä ole mitenkään erityisen järkyttynyt, väsynyt tai pettynyt mistään. Sen osasin kyllä ihan omilla aivoillani ajatella, ettei sitä lasta tule kukaan muu hoitamaan kuin me itse. ei ole mitään "turvaverkkoa" tai muita orjuutettavia.

paljon yllättävää positiivista olen kyllä huomannut nyt erityisesti viime kuukausien aikana, kun vauva on muuttunut taaperoksi.

Vierailija
5/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarviikaan. Eihän kukaan muuten tekis lapsia haha :D

OIkeesti, on sitä hyvä pohtia etukäteen mutta ei sitä kuitenkaan voi käsittää.

Sitäpaitsi sehän on kans ihana muutos. Lasta rakastaa enemmän kuin lapseton voi käsittää.

Vierailija
6/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli varautunut että vauva sitoo niin ei sitä ymmärtänyt että 20m päästä kioskilta ei voinutkaan ilman järjestelyjä kipaista hakemassa iltalehteä iltapäiväkahvilukemiseksi.

Vierailija
7/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki moni ei ymmärrä edes sitä kuinka paljon elämä muuttuu vauvan tulon jälkeen. Mut elämä opettaa. Mun lapset nyt jo 18v, 16v, kohta 15v ja 6,5v ja nyt vasta tunnen että alkaa olla ns omaa aikaa ja omaa elämää taas. Kyllä se äitiys on jatkuvasti uhrautumista, omien menojen lykkäämistä ja paljon huolia. Haluan myös kääntää kysymyksen niin että moni ei tajua kuinka raskas teinien kanssa eläminen on. Jos olisin 10v sitten saanut tietää että teinien kans on paaljon rankempaa kuin pikkulasten kans en olisi yksinkertaisesti uskonut. Näin se kyllä on. Pienet lapset - pienet murheet, isot lapset - niinpä....

Vierailija
8/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkö kukaan että se huoli lapsesta ei lopu siihen kun tämä täyttää 18v. Juuri tänään puhelimessa itkettiin 22v tyttöni kanssa kun kuulimme tutun pojan ajaneen kolarin ja kuolleen.

Eikä nämä olleet edes ensimmäiset itkut joita itkettiin liikenteessä kuolleiden teini-ikäisten ja juuri kortin saaneiden kaverien takia.

Vierailija
9/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt yritetään lasta.. haluan tehdä kaikkeni, että lapsella olisi hyvä. eikä ihme jos välillä huolettaa tulevaisuus kun koko ajan kaikkialla jankutetaan siitä, miten kaikki muuttuu eikä ole omaa elämää enään kun lapsi syntyy. osa sanoo ettei nuorena kannata hankkia lapsia ja osa taas ettei vanhana.. jos tässä muita kuuntelisi ei tulisi mistään mitään.. uskon, että kaikki muuttuu, mutta annan asioiden mennä painollaan, enkä liikaa hermoile etukäteen. vanhemmuuteen kasvaa lapsen mukana.

Vierailija
10/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse todellakaan ole vauva-ihminen, mut oma vauva onkin ihan eri asia :) Olen kuitenkin tosi huolehtivainen ja huomaan rakastavani tuota lasta joka päivä vain enemmän.

Vierailija
11/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osaisi, meitä olisi kyllä aika paljon vähemmän.

Vierailija
12/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua.

Mutta olisin jo pitkään ollut valmis ottamaan siitä käytännössä selvää...

Henkisesti on kyllä raskasta tämä odottamisen odottaminenkin.

:(

Vierailija
13/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on näin kivaa!

Niin moni valittaa, että ei jaksa ja viitsi eikä ole omaa elämää. Lapsesta tulee monelle vankila, josta pitää päästä "kotilomille" säännöllisesti.

Kun pelkäsi pahinta, sai parasta.

Vierailija
14/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut aivan ihanaa siitä alkaen, kun tajusin odottavani vanhinta poikaani joka on nyt 19 vuotias.

Neljä lasta olen saanut ja monenlaista on matkalle mahtunut. Mutta tää on meikäläiselle sopivaa elämää :)

Olen iloinen lapsistani ja kaikesta mitä he ovat tuoneet elämääni. Päivääkään en vaihtaisi pois.

Vierailija
15/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään ole varsinaisesti yllättänyt. En tiedä, miten vierasta oikea elämä sitten muille on, mutta minulle oli ainakin täysin selvää, että siihen kuuluu sekä riemuja että murheita.

Vierailija
16/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukakkosen kanssa tajusin.

Lapsilla ikäeroa 14 vuotta ja olemme uusperhe.

Ja nyt on uudella isukilla ollut vaikeuksia. Ymmärtää päivä päivältä (lapsi 1,5 vee) paremmin, mistä on kyse. Eli miehelle vaikeea. Siis tälle aviomiehelle nro 2.

Minulla ei enää ongelmia. Nautin täysillä pikkukakkosesta ( :

Vierailija
17/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta hankkiessa tiesin sitten jo mitä odotettavissa oli ja se vauva-aika meni paljon jouhevammin. Äidiksi muuntumisen tuskan kokee kuitenkin vain se yhden kerran.

Olin hirveän nuori kun esikoinen syntyi. Ehkä siitä syystä vauva olikin niin suuri shokki.

Vierailija
18/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pahempaan. Yllättävän helppoa ja hauskaa on ollut.

Lapset kuitenkin vielä molemmat alle 5-vuotiaita, voi olla etten vielä tiedä miten helpolla tähän asti pääseekin.

Vierailija
19/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikkea ei todellakaan voi ennakoida. En tiennyt joutuvani yksinhuoltajaksi heti lapsen synnyttyä, olin kyllä aika lailla tietoinen muuten mitä lapsi tuo tullessaan ja miten elämääni vaikuttaa. Kävi kuitenkin vähän toisella lailla kuin kuvittelin ja jäin ihan yksin, siihen en kyllä ollut varautunut. Kuopuksen kohdalla osasin sitten varautua siihenkin kun ei koskaan voi tietää mitä tapahtuu.

Vierailija
20/20 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se kokemuksen mielettömyys onkin. Muuttaa elämän kertakaikkiaan. Parasta.