Mä olen varmaan tän palstan vastuuttomin äiti
mutta emme aio hankkia portaisiin lapsiporttia ja kotona 1v lapsi...
Kommentit (22)
Mäpä olen vastuuttomampi, jätän 13 ja 9 v pojat kahdestaan kotiin, kun lähden kapakkaan ja kotiudun yöllä tai sit vasta aamulla
Oletko ihan tosissasi?
ja neliraajahalvaantui.
Voin vakuttaa ettei vanhemmilla ollut siinä vaiheessa (eikä vieläkään) kivaa.
nämä yhden lapsen äidit, joilla on aikaa kulkea sen ainokaisen perässä vahtimassa. Meillä on portti, mutta MYÖS opetellaan pienestä pitäen kulkemaan portaita. Tietenkin. Ei minulla neljän alle kouluikäisen lapsen äitinä ole KOKO aikaa aikaa vahtia sitä pienimmäistä joka ei vielä ymmärrä portaiden vaarallisuutta hänen ikäiselleen.
että sillä voi rajata lapsen oleskelutilaa. Käytännöllistä etenkin, jos lapsia on enemmän kuin yksi.
On helpompi vahtia, kun ei tarvitse sitä miettiä, onko lapsi kulloinkin ylä- vai alakerrassa. Isommat joiden kulkeminen voi olla vapaampaa, kyllä pääsevät portista yli tai osaavat avata sen.
Eikä tarvitse koko ajan lasta komentaa tyyliin "nyt pysytään alakerrassa" ja kantaa pois rappusista.
Ja tämä ei tosiaan ole este portaissa kulkemisen opettelulle, eikä myöskään ylihysteriaa tyyliin kulmien pehmustaminen ja kotikypärä.
en mäkään hanki, eli yhtä vastuuttomia ollaan :)
Mäpä olen vastuuttomampi, jätän 13 ja 9 v pojat kahdestaan kotiin, kun lähden kapakkaan ja kotiudun yöllä tai sit vasta aamulla
mutta lapsi osaa itse avata sen =O
Mä olen varmaan tän palstan vastuuttomin äiti
Meillä tuo lapsi saa alusta asti kulkea portaissa valvotusti jotta oppii menemään turvallisesti. Yksin meno on kielletty ja tietää senkin jo eikä enää juurikaan yritä yksin mennä. Valvomistahan tää vaatii mutta vuoden kun jaksan vahtia niin sit osaakin jo. Ap
Lapset kuitenkin oppivat avaamaan ne/kiipeämään niiden yli.
No tää kyllä onkin jo aika vastuutonta. Olet epäreilu äiti.
No tää kyllä onkin jo aika vastuutonta. Olet epäreilu äiti.
onkin sekunnin muualla, ja lapsi putoaa niissä portaissa ja taittaa niskansa, niin tule sitte kehuskelemaan tänne portittomuuttasi
Niin meidänkin äiti teki, kun oltiin suunnilleen ton ikäsiä. Ei oltu moksiskaan. Kivaa, kun saatiin jäätelöä syödä.
en täällä kyllä kerro, koska en kestä nimetöntä kivittämistä.
oppisi itse menemään portaissa. Se kun voi tippua sieltä jopa kouluikäisenä :D turhaa hysteriaa mammat. Sitä paitsi lapselle on tosiaan parempi oppia kulkemaan niissä mahdollisimman pian. Toiset nyt vaan osaavat vahtia niitä lapsiaan eivätkä tarvi kaikkia maailman turvavälineitä. Mun lapseni osas 2v jo täysin kulkea portaissa itse kun oli opetettu. Jos pelkää hysteerisesti kaikkea niin ei kannata tehdä niitä lapsia. Maailma on vaaroja täynnä ja niihin pitää oppia suhtautumaan oikein (ei hysteriaa)
opettaa normaali kulkeminen portaissa heti ja antaa sen valvotusti sinne mennä niin sen ei tarvitse uteliaisuuttaan niissä sit kulkea. Isommat sisarukset jos jättää kerrankin sen portin auki niin hetihän sitä ollaan kielletyn hedelmän kimpussa. On myös olemassa niitä mammoja jotka eivät todella pärjäisi ilman kaikkia turvajuttuja (uusavuttomat)
pitää olla turvasuoja, terävät kulmat esim. pöydistä pitää pehmustaa,kaikkiin kaappeihin pitää laittaa lukitus ym. Noille mammoille ketkä asioista höösää, laittakaa pallerolle kypärä ym.suojavarusteet päälle, ettei se nyt vaan saa mitään naarmuja ainakaan ekaan viiteen vuoteen.
Kiipesi katolle, salaa tietysti. Rakensimme lisäosaaa ,kuljeksi sokkelin reunoilla. Kiipeili pukeillla onneksi ei sattunut mitään, oli varmajalkainen.
Portti on turha jos jaksaa vahtia ja lapsi oppii kyllä äkkiä niissä kulkemaan. Meillä 1v. (melkein puolitoista) osaa kulkea portaissa eikä sitä tarvii enää koko ajan vahtia ja taluttaa. Portaat on kyllä aika lyhyet, 7-8 porrasta.