Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan kannalta, milloin "paras" aika erota?

Vierailija
18.06.2010 |

Meillä parisuhde aivan tulehtunut eikä minulla oikein haluja jatkaa... En nyt siitä kirjoita sen tarkemmin. Eroa olen miettinyt, mutta tilanne on nyt se, vauva on 10kk ja olen menossa töihin ja mieheni jää kotiin vauvaa hoitamaan. Lapsi on ollut huono nukkuja, joten nyt ei todellakaan riittäisi energiaa eroon, muuttoihin jne. + vielä se, että yksinhuoltajana joutuisin viemään lapsen kodin ulkopuolelle hoitoon. Niinpä olen järkeillyt, että kärvistelen tässä vielä jonkin aikaa, esim. vuoden ja eroan sitten kun siihen riittää energiaa.

Mutta miten vauvan kannalta, olisiko hänelle parempi, että ero tulisi nyt, kun ei vielä paljoa asiasta tajua. Vuoden-kahden päästä on jo isompi ja ero varmasti rankempaa.

Aika typistetysti nyt kaiken selitin, mutta olisiko kellään vinkkiä tms. tähän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota. Lapsi ymmärtää koko ajan enemmän. Luopuminen on myöhemmin tuskallisempaa.

Vierailija
2/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivuttomampaa lapselle. Erosin itse kun lapsi oli vuoden, eikä hälle jäänyt mitään traumoja tms. Vanhemmat lapset 2vuotiaatkin osaavat jo ikävöidä ja on paljon paljon vaikeampaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette joudu kärsimään väkivallasta tai alkoholismista, suosittelen, ettet eroa lainkaan. Se ero vaikuttaa aina lapsen elämään niin suuresti. Jos mies on ihan ok, mut nyt vaan vähän suhde jamassa, niin tehkää töitä suhteen eteen. Miksi teit lapsen, jos nyt jo haluat erota?

Vierailija
4/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-kuisena ulkopuoliselle hoitoon? Sitä ap miettiin ja tietysti sitä, että olisin itse aivan henkisesti puhki työn aloituksesta, muutosta jne. Siitäkin lapsi varmaan kärsisi.

En usko, että tällä suhteella valitettavasti on tulevaisuutta, todella pitkään jo mennyt huonosti. Lasta "tehdessä" oli parempi kausi, mutta raskausaika olikin sitten jo ihan painajaista... Ei ole väkivaltaa eikä alkoholismia, ongelmat "henkisiä".

Vierailija
5/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat, lapsi joutuu hoitoon vieraalle eikä sinulla ole riittävästi voimia lapselle. Lapsi takuulla kärsii tilanteesta. Voisitko tehdä osapäiväisesti töitä, edes aluksi? perhepäivähoitopaikka olisi varmasti parempi vaihtoento kuin päiväkoti - vai hoitaisiko isä erosta huolimatta lasta päivät?

Se että isä hoitaa lasta ja sitten eroatte, katkaisee tärkeän isäsuhteen ikävästi. Isästä on voinut tulla jopa sinua tärkeämpi lapselle, jos hän osaa vastata hyvin lapsen tarpeisiin (osaako?). Toisaalta, isä on aina tärkeä lapselle, myös poissaoleva (ero)isäm ja vaikka ero olisi tullut lapsen vauvaiällä.

Miksei pariterapia onnistu - kait teillä joskus on mennyt ihan hyvinkin, koska olette yhteen menneet?

Jos eroatte, miten isä pysyy mukana lapsen elämässä?

Vierailija
6/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tuosta seuraa jos mies niin vain haluaa, hänhän lasta nyt tuon vuoden hoitaisi ja olisi se enemmän lapsen kanssa aikaa viettävä vanhempi.

Vierailija
7/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen tervehdyttämiseen kuin siihen, ettö mietit milloin lähdet. ihan oikeasti, koita pelastaa liittosi ja parisuhteesi, siitä lapsesi tulee vielä sinua joskus kiittämään!

Vierailija
8/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan lähihuoltajuuden. Miten nuo asiat oikeasti menee, eikö äiti kuitenkin ole aina ykkönen?

Vierailija
9/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa lähihuoltajuuden. Noin pienelle vuoroviikkosysteemikin on haitallinen, pienellä pitää olla yksi koti, toisessa käydään "kylässä".

Vierailija
10/10 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo asiat oikeasti menee, eikö äiti kuitenkin ole aina ykkönen?

ja jos vanhemmat eivät pysty lähihuoltajuudesta sopimaan niin viranomaiset tutkivat ja antavat lausuntonsa siitä kumpaan lapsella on parempi suhde ja kumman luona lapsen olisi parempi asua. Noin pientä lasta tosiaan ei helpolla heitetä mihinkään viikko/viikko systeemiin.