Sinulle, jonka koti on kaaos, mutta et halua sitä:
http://personal.inet.fi/koti/k.tv/index.htm
tämä on suomenkielinen sivu ja hyvä alku- Alkuperäinen sivu on enkuksi. Muutti meidän perheen elämän:)
Kommentit (38)
Vierailija:
Ehdottomasti se vaatisi myös imuroinnin vähintään joka toinen päivä.
Yleensä siistimisen yhteydessä pyyhkäisen pahimmat roskat lattialtakin, joten imurointia ei niin usen tarvita.
Meinaan nimihän on trademarkin suojaama.
Itse olen noudattanut joitain, vain JOITAIN FlyLadyn periaatteita viimeisen puoli vuotta, ja on uskomatonta miten koti järjestyi ilman tolkutonta suursiivousta ja pysyy järjestyksessä. Kyllä se toimii! Decluttering rules! :)
Vierailija:
kiiltävä tiskiallashan se on joka tekee ihmisen onnelliseksi, juu. Ei väliä muusta kunhan koti on kunnossa. Ja kuka hullu haluaa olla koko päivän umpinaiset kengät jalassa? Johan siinä jalat hiostuu ja koti likaantuu
Viestistäsi näkee, että et oikein ole tyytyväinen elämääsi tai mihinkään muuhunkaan.
miksi aina asia käännetään niin että jos koti on siisti, niin muut asiat on rempallaan ja ihmissuhteet pielessä?
taitaa olla niin, että rempallaan olevaa epäsiistiä kotia puolustellaan vaan sillä, että keskityn tärkeämpiin asioihin kuin puunaamiseen?
Näinköhän...
Mun kokemuksen mukaan, jos ihminen välittää kodistaan, hän välittää myös sen asukkaista.
Kommentoin tätä jenkkihömppänä, mutta sitten tutustuin vähän tarkemmin ja liityin. Ja oikeesti; tää toimii mulle! :) Ihana systeemi! :))))
Kiitos ja anteeks, ap ;)
teen sitä itsekin.
eli: kun siivo ylittää sietokyvyn, tehdään koko huusholliin normaali lattiasiivous, ei tarvitse yrittää koko huushollin suursiivousta kerralla. MUTTA sen tavallisen siivouksen jonka just ja just saat pakotettua itsesi tekemään, lisäksi otat viikossa/viikonlopussa yhden huoneen jonka käyt läpi ihan kokonaan. Esim. siivoat kaapit, viet/heität pois turhat tavarat, puunaat pinnat, vahaat lattian (jos on vahattava), peset maton, verhot ja ikkunan, tekstiilit jne. (tähän tulee himo...)
seuraavan siivouskerran tullessa siivoat taas koko huushollin normaalisti - ja otat seuraavan huoneen tehokäsittelyyn. jo tehosiivottu huone pysyy aika hyvin siistinä, kun olet sen kerran läpikäynyt, joten urakkasi helpottuu viikko viikolta, kun tehosiivottujen huoneiden osuus kasvaa. eikä aikaakaan kun koko koti on käyty perusteellisesti läpi ja siivous ja järjestyksenpitokin on helpompaa. Tiedät myös mistä mikäkin löytyy.
alkuperäisohjeet saat sähköpostiisi liittymällä:
http://www.flylady.net/join.asp
suomenkieliset flybabyt ja flyladyt keskustelevat tässä ryhmässä:
http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/
mutta aina tuo herjaa jotakin. ensin puuttui esittely ja sitten se kai oli liian pitkä. nyt lyhennän ja lyhennän sitä eikä mikään kelpaa.
perkele!!!!!!!!!!!
mitä hyötyä tuollaisesta " esittelystä" on?
Miksi systeemi antaa kirjoittaa liian pitkän jutun, jos rajana on 200 merkkiä?
mitenkäs kauan tuota saa odottaa?
kun suodattaen ottaisi juttuja käyttöön...
pitäisiköhän...
Tavaraa on jo kadonnut varmaan pari siirtolavallista, mutta sitten aina lipeän takaisin vanhaan tyyliin.
Ehkäpä saan taas pian aloitettua ja pysyn sitten kyydissä pidempään...
oli kyse sitten dieetistä, lapsenkasvatuksesta tai tälläisistä siivousnormistoista tai mistä vaan. Mä en yksinkertaisesti kestä tollasta. En myöskään kokkaa reseptien mukaan enkä neulo ohjeiden, mun pää hajois. Mun on pakko saada säveltää itse (ja hyviä on tullut!)
terv anarkistikapinallismutsi
kiiltävä tiskiallashan se on joka tekee ihmisen onnelliseksi, juu. Ei väliä muusta kunhan koti on kunnossa. Ja kuka hullu haluaa olla koko päivän umpinaiset kengät jalassa? Johan siinä jalat hiostuu ja koti likaantuu
t ap jolla on työssäkäynnistä huolimatta aikaa nyt illalla surffailla siistihkössä kodissa;)
Roinanraivaus alkaa olla " loppusuoralla" tässä huushollissa ja haluaisin korostaa että meillä ideologiaan kuuluu myös että uutta roinaa ei hankita! Ja se, että mies on ihan yhtä flybaby kuin minäkin ja samoin Flybaby Jr.
Amerikkalaista tai ei, niin loistavaa;)
(kannattaa ottaa huumorilla, ei siivouskaan suju jos paineet on liian koholla... :-DD )