amk-tutkinto hävettää
valmistun nyt tradenomiksi ja hävettää sanoa ihmisille etten ole opiskellut yliopistossa.en aikoinani päässyt yliopistoon lukemaan kansantaloustiedettä(tiedän,olen ääliö) ja menin sitten amk:iin.nyt kuitenkin v..ttaa koska vanhat kaverit eivät kehtaa tuntea eivätkä sukulaisetkaan enää suostu tapaamaan minua,häpeäpilkkua.oliskohan mitään" helppoa" alaa yliopistossa jota minäkin voisin päästä opiskelemaan,vai pitääkö hävetä itseään koko loppuelämä?
Kommentit (42)
Olemme mieheni kanssa akateemisia ja ihan avoimesti sanoin tytölleni, että oletko harkinnut amk-tutkintoja? Parahti, että en mä ammattikorkeakouluun halua! Hävettäisi.
Kirjoitti kyllä ällää ja eetä ja meni saman tien yliopistoon. Meille ei olisi ollut minkään sortin häpeä, jos olisi amk:ssa. Mistä tämä ns. häpeä tuli? Kavereilta? Ei ainakaan meiltä vanhemmilta.
Provolta aloitus minustakin vaikutti, mutta vastaampa silti. Jos haluttaa kouluttautua, niin siitä vain uudemman kerran opiskelemaan. Minä olen käynyt amiksen kokki-linjan ja sen päälle kondiittorin opinnot. Kyllästyin kuitenkin muutaman vuoden jälkeen ja hain yliopistoon ja pääsin. Nyt olen ollut uudella alalla kymmenisen vuotta ja viihtynyt hyvin enkä kadu päivääkään. Entisten työkavereiden suhtautuminen keittiöllä sen sijaan kummastutti: esimies tarjosi töitä ja sanoi, että alahan tulla takaisin sillä se ei ole sinun alasi.
Mutta pääpointtini oli: opiskelkaa jos se vain on mahdollista. Saa haastavamman työn ja mahdollisesti myös paremman toimeentulon.