Mitä ajattelet tapahtuneen Raisa Räisäselle?
Kommentit (57)
Olen minä miettinyt, pitäisikö poliisia lähestyä asiassa, mutta en tiedä, miten... enkä taida uskaltaa.. tuntuu, että ajattelevat vain, että tahdon huomiota tarinalla.
Velikin on tätä nykyä koullut, joten ei voi todistaa asiaa.
t.29
Uskottavia, epäuskottavia ja kaikkea siltä väliltä. Et siinä mitään menetä jos vaikka just meilaat vihjeen, niin ei tartte soittaa tai käydä.
Olen minä miettinyt, pitäisikö poliisia lähestyä asiassa, mutta en tiedä, miten... enkä taida uskaltaa.. tuntuu, että ajattelevat vain, että tahdon huomiota tarinalla.
Velikin on tätä nykyä koullut, joten ei voi todistaa asiaa.
t.29
Tuo kuulostaa kyllä ihan järkyttävälle. Ja Raisan tapaus voi olla juuri tuo sama kohtalo. Sinulla oli enkeleitä mukana.
Matkaa oli tosiaan se 2,5km, ja tuo olisi tosiaan voinut tapahtua missä kohden matkaa vain - enkä uskalla edes ajatella, mitä silloin olisi tapahtunut, kun ei olisi ollut veljeni asunto niin lähellä! Olisi ollut vain autoita teitä, ja metsiä. Ja entä, jos olisin ollut enemmän humalassa! En olisi löytänyt avaimia enkä saanut niitä osumaan lukkoon. Olisin kaatunut pakoon juostessa - lumessa korkokengillä.
Mutta mihin minä sitä meiliä laittaisin? Paikallispoliisille vai johonkin muualle, ja mitä se oikeastaan enää muuttaisi? Voisiko sillä olla mitään merkitystä enää jutun kannalta? Mutta itse en voi olla peilaamatta tuota kokemusta Raisaan. Kun hänen kuvansakkin on vielä lähes kuin itseäni siihen aikaan peiliin olisin katsonut.
Auto ehkä kävi jossain R mukanaan. Raisa halusi takaisin casablankaan (?) jättämänsä bleiserin. Cadillakin porukka odotteli Puutarhakadulla, Keskustorin/Vanhankirkon tuntumassa ja poistui vähin äänin kun R saatiin taas kyytiin. Sen jälkeen porukka on voinut ajaaa ihan minne hyvänsä.
Auto ehkä kävi jossain R mukanaan. Raisa halusi takaisin casablankaan (?) jättämänsä bleiserin. Cadillakin porukka odotteli Puutarhakadulla, Keskustorin/Vanhankirkon tuntumassa ja poistui vähin äänin kun R saatiin taas kyytiin. Sen jälkeen porukka on voinut ajaaa ihan minne hyvänsä.
Aika tarkat on edellisen kirjoittajan kuvaukset... Onko joku muka nähnyt Raisan nousseen, poistuneen ja uudelleen nousseen Cadillaciin? Jos jollakin on silminnäkijähavaintoja, kannattaisi varmaan kertoa Poliisille...
Toivottavasti jonkinlaista selvyyttä asiaan tulisi, jo ihan omaistenkin vuoksi. Raisa kun taisi vielä olla yh-äitinsä ainokainen.
Jotenkin musta tuntuu, että esim. Raisan läheisimmät kaverit saattaisivat tietää jotakin enemmän esim. heidän tyypillisistä illanviettotavoistaan. Muistelen pätkää jostakin tv-ohjelmasta, jossa Raisan tuoreinta päiväkirjaa käytiin läpi ja siellä oli jonkinlainen kirjoitus, jossa Raisa itse kertoi elävänsä nykyisin jonkinlaista kauhukakaran elämää, vaikkei kukaan hänen ulkonäköstään sitä pystyisi koskaan arvaamaankaan. Mitä lie tuo sitten tarkoitti? Toivottavasti ei huumeita tai niiden kokeilua? Saattoiko Raisan tuttavapiirissä olla joitakin epäilyttäviä alamaailman tapauksia?
Lähtenyt auton kyytiin, mies ajanut syrjäiselle seudulle ja raiskannut, Raisa päässyt pakoon mutta paleltunut kuoliaaksi kun on eksynyt yöllä metsään.
Raiskattu ja tapettu, ruumis heitetty tosi syrjäiselle seudulle, ehkä yksityiselle maalle...jossa ei näy paljoa kulkijoita..
Tampereen seurahuoneelle. Siksi ei ole harmitellut, vaikkei mahtunutkaan auton kyytiin. Kuvitteli ehtivänsä melkein yhtä nopeasti kävellen. Ja siksi pyörinyt siellä etsimässä kavereitaan. Mutta sen jälkeen harhautunut jonnekin.
tamperelainen kahta (veljestä?) tuohon aikaan jotain ehkä n. 40-vuotiasta jotka ajelivat jollain vanhalla autolla (EI siis jenkkiraudalla vaan tyyliin vanhalla Ladalla) ja tarjosivat kyytiä nuorille naisille. Olivat todella juntin näköisiä ja oloisia, ja viikonloppuiltaisin
/-öisin ajelivat ja jos esim. joku tyttö liftasi tm. tarjosivat kyytiä.
pienetkin "vihjeet"
niistä voi olla todellakin hyötyä
tai muuten ihan saman näköisiä?
Oliko auto punainen?
tamperelainen kahta (veljestä?) tuohon aikaan jotain ehkä n. 40-vuotiasta jotka ajelivat jollain vanhalla autolla (EI siis jenkkiraudalla vaan tyyliin vanhalla Ladalla) ja tarjosivat kyytiä nuorille naisille. Olivat todella juntin näköisiä ja oloisia, ja viikonloppuiltaisin /-öisin ajelivat ja jos esim. joku tyttö liftasi tm. tarjosivat kyytiä.
Sekä eestä että takaa. Sen verran sitä silloin katsoin. Eikä siinä ollut valoja. Sisälle en nähnyt. Pimeää siellä oli. Auto ei ollut tuollainen, kuin noissa poliisin kuvissa Raisan tapaukseen liittyen. Tässä tapauksessa oli farmariperä. Muistan sen auton vielä, kuin eilisen päivän. Sellaisia liikkuu vieläkin tässä samassa kaupungissa useita - tosin niissä on rekkarit. Ei siis kovin harvinainen amerikan rauta. Mutta mulla nousee kylmät väreet edelleen aina, kun sellaisen nään.
En todella tiedä, voisiko tällä tapauksella olla yhteyttä Raisaan. Tämä meidän kaupunki (siis asun samassa kaupungissa yhä) on n.300km:n päässä Tampereelta. Mutta itseni on ainakin hyvin helppo ajatella, että Raisa olisi joutunut suunnilleen samanlaiseen tilanteeseen - mutta on ollut humalassa ja puolustuskyvyttömämpi eikä ole sattunut olemaan sitä veljen asuntoa siinä lähellä, jonne paeta - tai mitään muutakaan paikkaa.
t. se, joka kertoi vuoden 1995 tapahtumasta Pohjois-Suomessa
Ja noihin aikoihin Tampereen keskustassa tapahtui raiskauksia aika säännöllisesti, mutta uhrit jäivät henkiin.
Niin, olisikohan voinut käydä esim. niin, että Raisa olisi laittanut mahdolliselle raiskaajalleen sen verran pahasti vastaan, että raiskaaja on joutunut käyttämään niin paljon voimaa, että jotakin peruuttamatonta on tapahtunut. Raisahan taisi kuitenkin olla keskimääräistä pitempi ja varmasti kontaktilajia pelanneena myös voimakkaampi ja lihaksikkaampi kuin ihan perusikäisensä tyttö.
Onkohan noita henkiin jääneitä raiskattuja haastateltu tarpeeksi, jospa joku olisi osannut kertoa jotakin merkittävää? Luonnollisesti tuollaisesta kokemuksesta puhuminen ja kiusallisiin kysymyksiin vastaaminen on varmasti todella hirveää, mutta luulen silti, että jos Raisan kohtalo on vähänkään samanlainen, ei tuo pahantekijä ole ollut asialla ensimmäistä kertaa.
hyvin samannäköisiä. En muista auton väriä enää, muistaakseni toisella/molemmilla oli paksusankaiset silmälasit.
En todella tiedä, voisiko tällä tapauksella olla yhteyttä Raisaan. Tämä meidän kaupunki (siis asun samassa kaupungissa yhä) on n.300km:n päässä Tampereelta.t. se, joka kertoi vuoden 1995 tapahtumasta Pohjois-Suomessa
Nyt pettää meikäläisen maantieto. Jos muu juttusi on yhtä tarkasti havainnoitu kuin tämä Pohjois-Suomen kaupungin etäisyys Tampereelta, ei ehkä kannata mennä poliisille asti.
Ehkä raiskattu tai ainakin yritetty. Missä sitten ruumis? Mä taas uskon, että ruumis on järvessä, joko Pyhäjärvessä tai Näsijärvessä.
Ehkä raiskattu tai ainakin yritetty. Missä sitten ruumis? Mä taas uskon, että ruumis on järvessä, joko Pyhäjärvessä tai Näsijärvessä.
Pyhäjärvi ja Näsijärvi on tutkittu.
No, poliisi on ilmeisesti naarannut ja käyttänyt koiria? Mutta aika riittämättömät taitaa poliisinkin keinot olla, valitettavasti. Eihän noin laajoja vesistöjä voi koskaan niin tarkkaan mitenkään tutkia, että voitais 100%:lla varmuudella sanoa, ettei Raisa olisi siellä...