Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako muita yhteiskuntamme tilanne 20 vuoden kulututta?

Vierailija
17.06.2010 |

Huoltosuhde tulee olemaan katastrofaalinen. Elinikä on nousut ja meillä tulee olemaan valtavasti vanhuksia suhteessa työssäkäyviin.

Aika monet meistä joutuvat ottamaan kotiinsa omat vanhemmat tai puolison vanhemmat, koska ei ole laitospaikkoja millään kaikille. Myös vammaiset joudutaan yhä enenevästi hoitamaan kotioloissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää kuitenkin 100-vuotiaaksi niin kuin kaikki muutkin siinä suvussa.

Vierailija
2/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vammaiset joudutaan yhä enenevästi hoitamaan kotioloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuodessa voi tapahtua vaikka mitä

Vierailija
4/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meidän pallohan sanoo poks 2012. ;)

Vierailija
5/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelottaako muita yhteiskuntamme tilanne 20 vuoden kulututta? Huoltosuhde tulee olemaan katastrofaalinen. Elinikä on nousut ja meillä tulee olemaan valtavasti vanhuksia suhteessa työssäkäyviin. Aika monet meistä joutuvat ottamaan kotiinsa omat vanhemmat tai puolison vanhemmat, koska ei ole laitospaikkoja millään kaikille. Myös vammaiset joudutaan yhä enenevästi hoitamaan kotioloissa."

Mua pelottaa tilanne jo lähivuosina. Itsellä on vammainen lapsi. Lisäksi puolison vanhemmat alkavat osoittaa hiljalleen avuntarvetta. Ei ole yhtään resursseja heidän auttamiseensa. Oma lapsi vie kaikki resurssit.

Vierailija
6/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ottaa auton alleen ja ajaa 5km hakemaan tupakka-askia tulee olemaan mahdotonta tai vähintäänkin urbaanilegendaa. Tulevat sukupolvet kuuntelevat silmät pyöreinä kun vaari kertoo asiasta suvun vesoille. Se oli sitä aikaa kun vielä saattoi saastuttaa ja ajella miten lysti.

Vierailija
7/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset totutetaan siihen, että apua tarvitsevat hoidetaan tavallisissa kodeissa, ei enää laitoksissa. Kohta etsitään sijaisperheitä vanhuksille ja vammaisille, uskokaa pois...

Vierailija
8/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset totutetaan siihen, että apua tarvitsevat hoidetaan tavallisissa kodeissa, ei enää laitoksissa. Kohta etsitään sijaisperheitä vanhuksille ja vammaisille, uskokaa pois..."

Meidän kunnassa on jo vanhuksia ja vammaisia perhehoidossa. Mutta onko se nyt hyvä vain huono juttu??? Vanhusten perhehoitajalta ei vaadita mitään koulutusta.

Vierailija
9/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kymmenen kertaa enemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja, ja hoitosuhde muutenkin jo aika käsittämätön. Ei mua kyllä pelota tulevaisuus, ihmiset on tähänkin asti eläneet perhekunnittain ja pitäneet huolta iäkkäistä sukulaisistaan. Rankkaahan se on, mut eiköhän sen kanssa voi elää kuitenkin.

Vierailija
10/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaan että pienten lasten kotihoitoa on edistetty voimakkaasti juuri viime vuosina. Eikä ole sattumaa että pitkään kotona olleiden työttömyydestä ei olla huolissaan. Ylemmillä tahoilla toivotaan että nämä, jotka ovat tottuneet tekemään useita vuosia "tuottamatonta" hoivatyötä kotonaan (ja ovat siksi heikosti työllistyviä), saadaan tulevaisuudessa vanhusten hoitajiksi.

Vierailija
11/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaan että pienten lasten kotihoitoa on edistetty voimakkaasti juuri viime vuosina. Eikä ole sattumaa että pitkään kotona olleiden työttömyydestä ei olla huolissaan. Ylemmillä tahoilla toivotaan että nämä, jotka ovat tottuneet tekemään useita vuosia "tuottamatonta" hoivatyötä kotonaan (ja ovat siksi heikosti työllistyviä), saadaan tulevaisuudessa vanhusten hoitajiksi.

Vierailija
12/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka heidät huolii?

Vierailija
13/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näinhän se käytännössä menee jo nytkin; vanhukset lankeaa suvussa niiden naisten kontolle, jotka on työttöminä.Ainakin meidän suvussa.

Vierailija
14/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien verotusta on pakko nostaa ja paljon, jotta yhteiskunta pyörisi edes jotenkin.

Vierailija
15/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mennessä lapseni ovat toivottavasti saaneet työpaikat ja asunnot hommattua ja mäkin olen oman asuntoni jo maksanut. Sitten vaan elellään.

Nykyinen aika huolestuttaa enemmän. NYT on huono aika. Työttömyyttä on paljon, asunnot kalliita, eläminen kallista.

Vierailija
16/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoitamaan omat vanhempasi... Hyh häpeä miten itsekäs olet!

Vierailija
17/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on yksikin työssäkäyvä aikuinen, pitää ottaa hoidettavakseen yksi vanhus tai vammainen.

Vierailija
18/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoaa, itse asiassa sillä on jo toinen jalka haudassa.

Vierailija
19/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisukulaisia.

itse hoitamaan omat vanhempasi... Hyh häpeä miten itsekäs olet!

Vierailija
20/20 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v kuluttua kun minun olisi aika päästä eläkkeelle, sellaista mahdollisuutta ei enää ole, vaan töissä on sinniteltävä kuolemaan asti.

Tosin minun suvussani niin on tehty sukupolvesta toiseen ja nykyisin ihan vapaaehtoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi