Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi lihoa muutamassa vuodessa kymmeniä kiloja?

Vierailija
17.06.2010 |

En vaan tajua, miten joku voi itselleen tehdä niin. Millä saatte tuollaisen lihomisen aikaiseksi? Itse lihon helposti ja saan todella tarkkailla mitä syön mutta en nyt ikinä ole lihonnut edes kymmentä kiloa vuodessa, maximi taitaa olla 5kg.

Ensin annetaan itsensä repsahtaa ja sitten itketään kun millään ei saada sitä painoa pois.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läski mättää omin käsin ruokaa kilokaupalla.

[/quote]

tähän voi sanoa että ei se määrä vaan laatu. ei tartte mättää tavaraa kilokaupalla, riittää kun mättää rasvaa, sokeria ja hiilihydraatteja niin johan perä leviää ja maha kasvaa. onneksi se on kuitenkin mun oma asia eikä se rasva minusta teidän verisuoniin siirry.ennen kuin joku laiheliin paino friiki jakaa meille lisää mielipiteitään niin laitan tähän niistä jo yhden ja sen eniten käytetyn; TIEDETÄÄN TIEDETÄÄN ETTÄ TEIDÄN LAIHOJEN JA LIIKUNNALLISTEN YHTEISKUNNALLISESTI HYÖDYLLISTEN VERO RAHOJA KÄYTETÄÄN MEIDÄN LÄSKIEN HOITOON. ja pilataan me eräiden mielestä katukuvakin, muttta koitetaan kestää. On meistä kuitenkin se hyöty että pidetään omalla syömisellä ainakin kauppojen kannattavuutta pystyssä.

Vierailija
42/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on nää viimeset kymmenen kiloa tosi tiukassa vaikka imetän.Pelottaa että jo tosiaan jää näin tankiksi jos ei ala nälkäkuurille,ärsyttää kun ei omat vaatteet sovi päälle tissit niin hirmu isot vielä ja lantio:DD

t.äiti ja tyttö 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitin syömään masennuslääkkeitä. Kun lopetin lääkkeet ko. syystä lihominen loppui. En sitten kyllä ole laihtunutkaan, nuo kilot ovat vielä kiusanani. Hämmästyin itsekin että miten voin lihoa noin nopeasti, minusta se oli järkyttävää. En mielestäni syönyt sen huonommin kuin ennenkään.

Vierailija
44/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä = kaikki maailman ihmiset??

Hohhoijakkaa...

Vierailija
45/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko ajatellut että esim. lääkkeet voivat vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin? Jos sinulla ei jokin masennuslääke aiheuttanut lihomista, sama lääke voi aiheuttaa sitä jollakin toisella.

Esimerkkinä tästä ovat myös allergialääkkeet. Itselläni eräs Histec-allergialääke väsytti ihan tajuttomasti ottamista seuraavana päivänä. Joillakin se ei aiheuta mitään väsymystä. Ja joo, ihan lääkärikin totesi että joillakin se väsyttää toisilla ei, ja määräsi toisen allergialääkkeen joka ei väsytä.

Vierailija
46/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni syö paljon vaikkei hän liho. Hän syö paljon herkkuja, siis paljon. En vai voi olla itse syömättä niitä ja kappas olen lihonut yhdessäoloaikana pian 50kg. Tarvitsen kumppaniltani tukea laihduttamiseen, mutta sitä en saa.

Pian täytyisi tehdä jotain, koska se on pian myöhäistä...

Vierailija
47/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kysyi, miten on mahdollista lihoa lyhyessä ajassa kymmeniä kiloja, ja kun asian kokeneet aloitukseen sitten vastasivat, ryntäsivät palstan ylemmyydentuntoiset omanhännännostajat haukkumaan vastaajia siitä, että selittävät lihomistaan.

Onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää:

Mielialalääkkeiden vaikutukset ovat

ykailöllisiä - toisia ne ihan oikeasti lihottavat sekä lisäämällä ruokahalua että hidastamalla aineenvaihduntaa.

Sama juttu masennuksessa: toiset menettävät ruokahalunsa, toisilla se taas kasvaa valtavaksi. Masentuneelle se painonnousu on oikeasti murheista pienimpiä, sairauden taustalla on usein niin rankkoja menetyksiä ja vastoinkäymisiä, ettei turhamaisuus ole ensimmäisenä mielessä. Toki painonnousu ottaa silti päähän ja heikentää itsetuntoa entisestään.

Itse olen lihonut masennuksen ja vaihtelevan lääkityksen aikana (en siis sano "takia", vaan "aikana"!) 25 kiloa noin kolmessa vuodessa. Tiedostan hyvin, että syynä on sekä passivoituminen, liikunnan väheneminen että liikasyöminen. Toisaalta tähän kolmeen vuoteen on mahtunut pitkiä jaksoja, jolloin ruokahaluni on ollut olematon ja ruokavaliokin tosi niukka - jopa silloin paino on pyrkinyt nousemaan.

Vierailija
48/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirtyy työstä, jossa liikutaan koko ajan, työhön, jossa pelkästään istutaan, ja pitää syömiset ennallaan, lihominen onnistuu ihan helposti.

Vierailija
49/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10 kg opiskeluaikana hirveän stressin vuoksi. Ei tietenkään stressi sitä painonnousua aiheuttanut vaan se, että koska olen tunnesyöjä, söin hirveästi herkkuja pahaan oloon. Hetkellisestihän se vain auttoi ja kiloja tuli. Sittemmin kiloja on tullut vielä lisää.

Laihduttanutkin oon moneen kertaan, mutta onhan se huomattavasti hankalampaa kuin painon lisääminen.

Vierailija
50/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina vika on jossakin muussa kuin siinä että läski mättää omin käsin ruokaa kilokaupalla.

Ei lihava välttämättä mätä ruokaa kilokaupalla (harva itseasiassa niin tekee).

Ensinnäkin, ihmisten ns. perusenergiankulutus vuorokaudessa voi hieman vaihdella: toisella se on 1800 kcal ja toisella 2100 kcal.

Yksi "läskikilo" tulee 7000 ylimääräisestä kalorista.

Jos minun vuorokausikulutukseni on 1800 ja sinun 2100 (olettaen, että emme kumpikaan liiku lainkaan), ja jos taas oletetaan, että normaaliin ruokaan kuluu 1800 kcal päivässä.

Jos sinä syöt joka päivä jäätelöntuutin, et liho. Jos taas minä syön, lihon yli kilon kuukaudessa, eli 12 kiloa/vuosi.

Tätä jatkuu pari vuotta, sinä olet edelleen hoikka ja minä 24 kiloa ylipainoinen. Ja "mätämme" täysin samat määrät ruokaa.

Eli minä en saisi syödä sitä kuvainnollista jäätelötuuttia päivässä, vaikka sinä saatkin.

Kyse ei silti ole mielettömästä mättämisestä, vaan kiloja kertyy jo pienellä päivittäisellä ylensyönnillä (esim. voileipä päivässä).

Onko tätä mahdoton ymmärtää?

T: Vittuiluun kyllästynyt läski

Vierailija
51/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse se ihminen sen aiheuttaa. Ei se masennuspeikko ihmiselle sitä moskaa suuhun tunge.

Olen itse ollut syvästi masentunut ja on ollut viime vuodet täynnä vastoinkäymisiä (lähipiirissä 3 kuolemantapausta, oma sairastuminen, lapsen ongelmat ym niitä riittää), mutta silti en ole lihonnut kymmeniä kiloja. Miten joku edes pystyy sellaiseen mättämiseen, että lihoo noin paljon? En tajua edelleenkään...

ap

joka myös sairaus ja kylkiäisenä aika usein masennuksessa. Ja ihan samanlailla syöminen voi olla sairaus kuin päihteidenkäyttö/anoreksia. Kannattaa oikeasti ottaa selvää asioista ni ei tarvii ihmetellä

T: Ihannepainon omaava psykologi

Vierailija
52/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helposti, kun rakastaa karkkia ja vihaa liikuntaa! ;)"

Vierailija
53/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina vika on jossakin muussa kuin siinä että läski mättää omin käsin ruokaa kilokaupalla.

Ei lihava välttämättä mätä ruokaa kilokaupalla (harva itseasiassa niin tekee).

Ensinnäkin, ihmisten ns. perusenergiankulutus vuorokaudessa voi hieman vaihdella: toisella se on 1800 kcal ja toisella 2100 kcal.

Yksi "läskikilo" tulee 7000 ylimääräisestä kalorista.

Jos minun vuorokausikulutukseni on 1800 ja sinun 2100 (olettaen, että emme kumpikaan liiku lainkaan), ja jos taas oletetaan, että normaaliin ruokaan kuluu 1800 kcal päivässä.

Jos sinä syöt joka päivä jäätelöntuutin, et liho. Jos taas minä syön, lihon yli kilon kuukaudessa, eli 12 kiloa/vuosi.

Tätä jatkuu pari vuotta, sinä olet edelleen hoikka ja minä 24 kiloa ylipainoinen. Ja "mätämme" täysin samat määrät ruokaa.

Eli minä en saisi syödä sitä kuvainnollista jäätelötuuttia päivässä, vaikka sinä saatkin.

Kyse ei silti ole mielettömästä mättämisestä, vaan kiloja kertyy jo pienellä päivittäisellä ylensyönnillä (esim. voileipä päivässä).

Onko tätä mahdoton ymmärtää?

T: Vittuiluun kyllästynyt läski

Vierailija
54/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pukee ylemmyydentuntonsa kysymyksen muotoon. Jokainen aikuinen tietää miten ihminen lihoo: syö liikaa ja väärin, liikkuu liian vähän. Tämä on yleisin syy, sairaudet ja lääkitykset ovat poikkeuksia. Jokainen tietää senkin, että lihava ihminen mielellään turvautuu verukkeisiin selittääkseen tilaansa.

Miksei vain paheksua suoraan niitä, jotka "lihovat muutamassa vuodessa kymmeniä kiloja"? Tuollainen kyseleminen on niin tekopyhää.

Vierailija
55/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta väheni+söin karahiutaleita,makeaa ja esim lidlin rasvaisia eineksiä.Lapset olivat pieniä.

Vierailija
56/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka tässä ketjussa on puhunut masennuksesta, on sanonut tiedostavansa sen, että masentuneena syö liikaa ja liikkuu liian vähän. Saa kai sen masennuksen silti mainita lihomisen taustalla, kun asiasta kerran kysyttiin.

Vierailija
57/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin syönyt masennuslääkkeitä mutta en silti lihonnut. Minulla kai sitten jopa masentuneena oli vielä sen verran selkärankaa että tajusin herkkujen lihottavan.

ap

minä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka sairastuvat masennukseen! sehän on heikkojen ihmisten tauti, en kertakaikkiaan voi ymmärtää... vaikka mulla on on ollut monta kertaa mieli matalalla ja olen ollut alakuloinen ja erilaisia vastoinkäymisiä on minullakin ollut, niin silti minä en ole koskaan sairastunut masennukseen, sen verran itsekuria minulla on!

Vierailija
58/64 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asia ole noin. Etkö usko,että monet mieliala lääkkeet lihottavat,ei pelkkä ruoka. Kokemusta on!!!

Vierailija
59/64 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihottaa

Vierailija
60/64 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan helppoa, kun vaan osaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi