Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella todistuksella lähilukioonne pääsee?

Vierailija
17.06.2010 |

Keskiarvo ja paikkakunta?

Erityisesti kiinnostaisi Etelä-Suomen kunnat.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄällä oli pääsykeskiarvot just lehdessä. Alin oli 7,2 kahden vuoden sisään lopetettavassa Kaarilan lukiossa. Useimmat oli 7,5 ja 8,5 välillä, paitsi erityislinjoilla /TYK ilmaisutaitolinja oli 9,6) Meidän lähilukio olis Klasu 8,17 rajalla. Oma lapsi ei ole tuon rajan yli, mutta onkin toisaalta vasta alakoulussa)

Vierailija
2/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin yleislinjalle pääsi 8,5 keskiarvolla ja luonnontiedelinjalle 8,0 keskiarvolla. Seuraavaksi lähin on sitten Vaskivuoren lukio ja sinne tais päästä keskiarvolla 7,67. Ja nämä siis Vantaalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika menee syksyllä 8. luokalle.

Hänellä on ka 7,8. Koulunkäynti ei poikaa oikein innosta.

Tiedän, että isänsä haluaisi pojan käyvän lukion. Mun mielestäni joku amk-tutkinto sopisi pojalle paremmin.

Hirvittää vaan nytkin yhteishaussa opiskelupaikkaa saamatta jääneiden nuorten suuri määrä.

Vierailija
4/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että isänsä haluaisi pojan käyvän lukion. Mun mielestäni joku amk-tutkinto sopisi pojalle paremmin.

Ensin on käytävä joko se lukio tai sitten ammattikoulu ja lukiotietä jatkoon pääsy on helpompi. Myös ammattikorkeaan, sillä noi ammattitutkinnot ei aina tuotakaan niitä pisteitä, joita pääsyyn vaaditaan.

Vierailija
5/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuo 8.33:n lukio on Suomen lukiolistalla 8. tai 11., vähän selvityksestä riippuen.

Vierailija
6/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika menee syksyllä 8. luokalle.

Hänellä on ka 7,8. Koulunkäynti ei poikaa oikein innosta.

Hirvittää vaan nytkin yhteishaussa opiskelupaikkaa saamatta jääneiden nuorten suuri määrä.

Vierailija
7/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sinne päästään. Katsotaan todistukset (jotka toki voivat olla huonompia kuin lukioon mentäessä, mutta silti niistä saa pisteitä) on haastattelua, psykologin arviota, koetehtäviä ja vaikka mitä.

Siskoni haki liiketaloutta opiskelemaan ja oli 3½ tuntia kestävä valintakoe, jossa erilaisia tehtäviä, seuraavana päivänä tunnin kestävä haastattelu sekä psykologin testit.

Tuttuni tyttö haki kokkilinjalle hyvällä peruskoulu todistuksella. (ka 8,4) Köksä 10 ja köksän opettajan erityis suosittelut mukana. Oli useamman tunnin kestävä valintakoe, tehtäviä, psykologin testit ym. Kaikki meni loistavasti sai paremmat pisteet/tulokset kuin moni ystävänsä ja ei päässyt kouluun. Onneksi kyseessä oli koulunvirhe ja pääsi sitten kouluun.

Vierailija
8/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lukioon pääsivät kaikki jotka haluisivat. Tyttöni meni erikoislukioon johon teoriassa vaaditaan 8,5 ka, mutta käytännössä raja on aina 9 kieppeissä, vähä yli tai ali

Vierailija
9/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja jäi vielä jäljellekin. Sisäänotetuissa on kaksi henkilöä, joiden ka on alle 6.

Sanoisin että varsinainen nuorison säilytyspaikka nykyään.

Vierailija
10/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja jäi vielä jäljellekin. Sisäänotetuissa on kaksi henkilöä, joiden ka on alle 6.

Sanoisin että varsinainen nuorison säilytyspaikka nykyään.

Vierailija
11/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peruutuspaikkojen peruutuspaikat selviävät, kuka tahansa otetaan sisäänn.

Vierailija
12/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ollaan.

Kovin alhaiselta tuntuu mielestäni. Omaan lukiooni (myös Helsingissä mutta muualla) pääsi aikoinaan 8,52 keskiarvolla. Mietityttää jo nyt minkälaista on meininki lukiossa jonne pääsee pitkälti alle kahdeksan keskiarvolla.

Vierailija
13/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lukiot on suunnilleen saman matkan päässä. Johonkin taisi päästä jopa alle 7:n keskiarvolla. Meidän lasten lukioon pääsi nyt vähän päälle 8:n keskiarvolla. Viime vuonna, kun mun tyttö meni sinne, oli keskiarvoraja 8,67.

Vierailija
14/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempina vuosina ollut kyllä korkeampi, 9,7-9,8.

Arvatkaa, missä asun?

Vierailija
15/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu lähimpään lukioon on enkunlukijoiden keskiarvo 9,33.Aikaisempina vuosina ollut kyllä korkeampi, 9,7-9,8.

Arvatkaa, missä asun?

Vierailija
16/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamivaa, mutta totta...

Vierailija
17/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulen, että lähimpään lukioomme pääsee n. 7 keskiarvolla..

Vierailija
18/18 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nykyinen lähilukio on tosi alhaisella keskiarvolla 7,67, mutta muutamme ensi kuussa ja sitten lähilukioiden keskiarvorajat olivat tänä vuonna 8,92 ja 8,17. Lisäksi alle 2 km etäisyydellä on vielä kolmas lukio, jonka keskiarvoraja on 8. Paikkakunta siis Espoo.