Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syytä olla loukkaantunut?

Vierailija
17.06.2010 |

Läheinen nelikymppinen, hyvintoimeentuleva, lapseton sukulaispariskunta asuu kaukana meistä isossa kaupungissa pienessä kaksiossa, mistä syystä olemme ymmärtäneet, että meidän lapsiperhettämme ei ole kutsuttu heille koskaan kylään. Olemme vuosien varrella aina siis tavanneet heitä siten, että ilmoittavat, kun tulevat paikkakunnalle. Silloin aina haluavat tulla meille ja istuvat yleensä koko päivän aamusta iltaan, jolloin minä emännöin ruoat pöytään. Näitä kertoja on kertynyt nyt jo vaikka kuinka monia (satakunta kertaa?). Ja aina meillä siis on tarjottu, laitettu ja maksettu kaikki meidän toimesta.

Viitisen vuotta sitten pariskunta osti kesämökin, jolla on nyt joka kesä käynyt kyläilemässä joku muista sukulaisista, yhteisistä ystävistä jne. Oikeastaan kaikki muut, paitsi me, koska meitä ei ole kutsuttu, emmekä kutsumatta mene. Nyt yhtäkkiä havahduin huomaamaan, että olisiko joskus välillä heidänkin vuoronsa tarjota ja järjestää meille kyläilyreissu heille, edes sinne mökille, jonne mahtuisimmekin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisin meinaat toisten mökille tunkea. Jos niin kovasti mökkilomalle haluat, niin maksa siitä kuten muutkin: hankkikaa oma mökki tai vuokratkaa mökki. Ei tuolla pariskunnalla ole mitään velvollisuutta kutsua teitä mökilleen.

Vierailija
2/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisin meinaat toisten mökille tunkea. Jos niin kovasti mökkilomalle haluat, niin maksa siitä kuten muutkin: hankkikaa oma mökki tai vuokratkaa mökki. Ei tuolla pariskunnalla ole mitään velvollisuutta kutsua teitä mökilleen.

tuota pohtinut. Taidat olla lukutaitoinen, mutta et YMMÄRRÄ lukemaasi? Ap. kysyy, onko reilua, että hän aina kutsuu kylään ja toiset eivät. Minusta ap. voit rauhassa olla loukkaantunut, sillä hyvää käytöstähän sukulaisesi eivät noudata. Mutta mitä sillä loukkaantumisellasi sitten teet, se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kyseessä on läheinen ihminen, niin eikö nyt olisi järkevä hoitaa asia kauniisti ja aikuismaisesti ihan vain puhumalla.

Voitteko sanoa, että koette yksipuolisen kestitsimesen raskaaksi. Haluatte nähdä samaan malliin, mutta voisiko kestimiset olla vastavuoroisia. Jos ja kun olette läheisiä, niin tuo antaisi sukulaisille mahdollisuuden tehdä heille sopiva tarjous. Jos eivät sitä tee, niin sitten voitte ajatella, että ehkäpä he eivät halua olla niin läheisissä tekemisissä teidän kanssa kuin te heidän kanssaan.

Mun mielestä tuo selän takana loukkaantuminen ja vihjailu on todella lapsellista.

Vierailija
4/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sisko miehineen ( ei lapsia heilläkään)vierailee aina vain meillä, emme koskaan heillä. Minua tympii aina olla se, jolle vain soitetaan ja sanotaan, että tullaan sinä ja sinä päivänä. Minä juoksen kauppaan, suunnittelen sapuskat ja teen kaiken kenenkään auttamatta, kun kukaan ei apua tarjoa. Jos joskus olen kipeänä perunut tällaiset vierailut, olen kokenut olevani todellinen luuseri, joka ei nyt kahta ihmistä kipeänä jaksa (passata). Kaiken huippu ovat olleet viime kesänä ja tänä kesänä meille raahatut ulkomaan ystävät! Miehen sisko oli töissä ulkomailla ja nyt heillä ravaa ystäviä Euroopasta, jotka järjestäen tuodaan meille syömään. Minä taas teen kaikki ja maksankin kaikki. Ja jos hyvä tuuri käy, tuliaisina tulee viinipullo. Olenkin tänä kesänä miettinyt, että voisinko kertakaikkiaan sanoa, että meille ei nyt sovi, en jaksa enkä halua. Mutta repeäisikö miehen sisko ja anoppi? En halua riitojakaan. Anopille on niin tärkeää, että hänen poikansa ja tyttärensä pitävät yhtä. Olen joskus vihjannut, että se kyläily on niin kovin yksipuolista. Anoppi on todennut, että täytyyhän sitä teidän ymmärtää, kun sinä olet kotiäiti ja miehen sisko aina töissä, ettei se ehdi.

Vierailija
5/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi sanoa, että ei jaksa ottaa vieraita vastaan. Jo ilmoittavat tulostaan, niin kerro, että hienoa, nähdään ABC:lla tms. paikassa, mistä saa parilla eurolla kahvin ja käntyn. Tietty ostat vain omasi. Muista ihastella sitä, miten kiva on, kun mannermainen tapa tavata tuttuja kahvilassa on yleistynyt.

En minä odota, että minua kutsutaan mihinkään vastavierailulle. Toisaalta meille tulevat vain ne, joista oikeasti välitän. Muita voin tavata lounastunnilla, pikaisesti.

Vierailija
6/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te odotatte kutsua. Teidän läheisenne taas odottavat, että se toiselle paikkakunnalle liikkuva kertoo, milloin on tulossa. Näihän hekin ovat tehneet. Sun pitää siis soittaa heille ja sanoa, että liikutte sielläpäin siloin ja silloin, sopiiko että tulette kylään. Ethkän säkään ole heitä sen enempää kutsunut.

Vierailija
7/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen tulkinta tuosta olisi kyllä se, että saattavat ajatella, että heidän on lapsettomina helpompi liikkua kuin teidän. Ottaisin kyllä henkilökohtaisesti tuon enemmän niin.

Vierailija
8/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuosta nyt ei kannata loukkaantua.

Otat seuraavan kerran puheeksi, kun tapaatte, jotenkin siihen tapaan että "ajattelimme ensi kuussa ajella siellä teidän mökin suunnalla, mahdatteko olla paikalla? Olisi kiva nähdä se".

Te odotatte kutsua. Teidän läheisenne taas odottavat, että se toiselle paikkakunnalle liikkuva kertoo, milloin on tulossa. Näihän hekin ovat tehneet. Sun pitää siis soittaa heille ja sanoa, että liikutte sielläpäin siloin ja silloin, sopiiko että tulette kylään. Ethkän säkään ole heitä sen enempää kutsunut.

Vierailija
9/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai huomautatte toiselle, että nyt kyllä olisi teidän vuoro kutsua? Minut on kasvatetettu niin, etten koskaan, ikinä, unissanikaan voisi kutsua itseäni kylään. Enkä voisi huomauttaa kenellekään, että se on sinun vuoro nyt. Sehän on aivan kuin sanoisi, että olet ollut torvi, et ole tajunnut kutsua.

Minulla on samaa ongelmaa kuin ap:lla, mutta en keksi tilanteille mitään ratkaisua. Toiset vaan ovat sellaisia, että tulevat mieluusti kylään, eivätkä itse viitsi laittaa mitään. Muutama kerta sinne tai tänne ei ole ongelma, mutta kun vastavierailulle ei tule kutsua vuosiin, se alkaa rasittaa. Itse olen lakannut seurustelemasta yhden vanhan koulukaverin kanssa joka vuosia kävi lapsineen meillä syömässä kaikkina kesä-, syys-,joulu- ja talvilomina, eikä koskaan kutsunut meitä omaan kotiinsa. Ensin ajattelin, että se johtuu heidän pienestä kodistaan, mutta kun ostivat vanhan ok-talon, remontoivat sen, ilmoittivat taas, että tullaan teille syyslomalla. Ei puhettakaan, että olisivat kutsuneet katsomaan sitä uutta taloa. Päätin, että tuollaista ystävää en tarvitse.

Olenkin sitä mieltä, että ne jotka eivät koskaan kutsu vastavierailulle ovat huonotapaisia / laiskoja / välinpitämättömiä, joten heidän kanssaan ei kannata seurustellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän