Juhannussuunnitelmat pilalla. Jään kotiin mököttämään.
Stoori menee näin: Meillä on koko suvun käytössä isovanhempieni mökki jossa saa lomiaan viettää vuorotellen. Olen jouluna varannut juhannuksen jälkeisen viikon minulle ja lapsille. Puoli vuotta asiasta on puhuttu ja suunniteltu. Nyt sitten yhtäkkiä ukko päättikin majoittua koko kesäksi mökille ja suunnittelee mulle ja lapsille jotain telttaviritystä. Mökki itsessään on todella pieni. Pappa voi koska vaan ympäri vuoden mökkeillä, mutta ei meille tätä yhtä kituista viikkoa voi suoda. Yhdessä ei voida olla mökillä koska ukolla on täysin uniikki elämänrytminsä, kolistele siinä nyt ruokaa mukuloille kun toinen nukkuu 6 illalla tai itse keittelee kahvia 3 aamulla.
No, ei sitten lähdetä juhannuksenviettoon eikä lomalle viikoksi. Mulla on koko vuonna lomaa vain 2 viikkoa ja tämä mökkeily oli todella odotettu tapahtuma. Muksuille on ostettu pelastusliivit ja vermeet että päästään kalaan jne. Aina se menee niin että kun jotain oikein odottaa ja toivoo niin vituiksihan se menee.
No, niin av-mammat kivittäkää kun olen niin itsekäs ja ilkeä.
Kommentit (45)
olishan ukko voinut vähän aiemmin vihjaista, ettei lomailu onnistukaan... Kun kerran asiasta oli jo jouluna sovittu.
Aiheesta ap on kiukustunut.
kun omii mökkinsä ja vielä juhannuksena!
ihmiset ei ehkä tajua, että toiset joutuu sopimaan työpaikoilla lomista tosi aikaisin eikä niitä enää sitten muuteta. Eli mökkilomaa ei ehkä voi siirtää ja se jää ap:n perheeltä nyt tältä kesältä väliin kokonaan.
olishan ukko voinut vähän aiemmin vihjaista, ettei lomailu onnistukaan... Kun kerran asiasta oli jo jouluna sovittu.
Aiheesta ap on kiukustunut.
Siinähän se juju juuri onkin kun kaikki on sovittu etukäteen puolivuotta sitten ja puhuttu pitkin vuotta asiasta, nyt viikkoa ennen jussia suunnitelmat pieleen.
Tiedän olen kamala ihminen. Tottakai se on hänen mökkinsä ja saa tehdä sillä mitä haluaa, mutta pettynyt olen silti ei voi mitään.
Ap
ja he saavat käyttää sitä niin kuin haluavat. En ymmärää tuollaista toisen omaisuuden varaamista ollenkaan. Mitä mieltä olisit jos isovanhempasi ilmoittasivat että he varaavat teidän kodin sitten vaikka elokuun toiseksi viikoksi. Lähtekää te jonnekin muualle siksi aikaa että he saavat nauttia kaupunkielämästä teidän kodissanne!
Ostakaa tai vuokratkaa oma niin ei tule ongelmia. Vuokramökkejä ainakin saa vielä kesäksi, tosin ei juhannukseksi.
Niin ei tarvitse toisen mökkiä omia, joka on jo heidän itsensä käytössä.
Asennetta kehiin, nukutte teltassa, lapsillekin kiva kokemus! Jos siis pappa "huolii" teidät mökille samaaan aikaan.
Sen sijaan pitää saada ilmaiseksi käyttöön toisten mökki, jonka kunnossapitoon ym. ei kuitenkaan itse osallistuta.
Ostakaa tai vuokratkaa oma niin ei tule ongelmia. Vuokramökkejä ainakin saa vielä kesäksi, tosin ei juhannukseksi.
Anna kun arvaan... Ap:lla ei ole rahaa vuokrata. Sen sijaan pitää saada ilmaiseksi käyttöön toisten mökki, jonka kunnossapitoon ym. ei kuitenkaan itse osallistuta.
mä arvaan että pappa on 73 vuotta!
Mökki sijaitsee Pärnussa!
Juhannus on kerran vuodessa!
suvun mökki jota saa vuorotellen käyttää, mutta sitä ei sitten kuitenkaan saa vaikka puoli vuotta etukäteen on sovittu. Omistajahan saa päättää mitä mökillään tekee mutta sitten pitää lopettaa tuommoiset lupailut ihan kokonaan.
Ap antaa vaan papan olla mökillään ja unohtaa sen käytön seuraavinakin vuosina kun on kerran niin vaikeata.
oletko katsonut löytyisikö mistään vuokramökkiä tai maatilamajoituskohdetta tms?
Juhannus on kerran vuodessa!
Siis sun täytyy olla selvänäkijä!
Meillä on näin, on tehty tällainen jako. Mutta isäni kanssa asioiden sopiminen ja etenkin oman rauhan saaminen on niin vaikeaa, ettemme juurikaan käytä enää mökkiä. Kenenkään tuttujen kanssa ei voi mökille mennä, kun ukko työntyy sinne. Eihän siinä muutoin mitään, mutta koko homma pyörii sen aikuisen lapsen ympärillä.
Meillä on näin, on tehty tällainen jako. Mutta isäni kanssa asioiden sopiminen ja etenkin oman rauhan saaminen on niin vaikeaa, ettemme juurikaan käytä enää mökkiä. Kenenkään tuttujen kanssa ei voi mökille mennä, kun ukko työntyy sinne. Eihän siinä muutoin mitään, mutta koko homma pyörii sen aikuisen lapsen ympärillä.
Sinulla oli ½ vuotta aikaa varata toivemökkisi tuhansista vuokramökeistä, mutta halusit lomailla ilmaiseksi jonkun toisen kustannuksella (isoisäsi). Nyt sitten itkettää, kun ei onnistunutkaan.
Tee kuten muutkin eli vuokraa tupa, niitä saa muutamalla satasella.