Mistä voimia lähteä suhteesta kun on henkisesti ja fyysisesti ihan loppu?
Meillä on mieheni kanssa pian takana 15v yhteistä taivalta. Alussa mieheni oli mitä ihanin, vaikutti melkeinpä täydelliseltä, mutta vuosien saatossa hänen todellinen luonteensa on paljastunut. Alussa minusta oli vain ihanaa, että mies halusi olla koko ajan kanssani, myöhemmin olen tajunnut, että halusi tietää vain tarkkaan liikkeeni missä olen ja jos halusin mennä jonnekin yksin tai jonkun ystävän kanssa niin siitä seurasi kysely, että miksi jne. Koko ajan tämä menee vain pahemmaksi.
Mies on onnistunut alistamaan minut täysin enkä ole enää moneen vuoteen uskaltanut tavata ystäviäni, koska aina sen jälkeen mies kyseli todella tarkkaan mitä teimme ja missä olimme jne. ja loppuaikoina kun vielä tapasin ystäviäni niin mies käyttäytyi kysellessään uhkaavasti. Jos olisin "vastannut väärin" kysymyksiinsä tai sanonut vastaan niin olen aika varma, että mies olisi saattanut jopa lyödä.
Jos meillä on vieraita niin heille mies osaa esittää todella hyvää/ihanaa miestä/isää ja kaikki aina puhuvatkin, että miten minulla olen sitten löytänyt hyvän miehen. Aina en jaksa hymyilllä ja esittää, että kaikki on hyvin vaan totean, esim. että väsyttää tai päätä särkee ja poistun yläkertaan.
Enää en vaan yksinkertaisesti jaksais tätä "vankilassa" olemista. Puhuin tästä jokin aika sitten äidilleni, siis miehestäni millainen hän on kun olemme kahden, mutta äitini vain totesi, että enköhän nyt hieman liioittele ja sanoi, että olen vain järkyttynyt lapsemme kuolemasta.
Meillä on viisi lasta, joista neljä on elossa. Nuorin kuoli muutaman kuukauden ikäisenä kun minulla ja miehelläni oli riitaa ja mies horjahti ja kaatui vauva sylissään.
Lapsemme kuoleman jälkeen en ole enää tavannut ystäviäni. Ennen tuota riitaa mies oli uhannut, että jos en tee kuten hän tahtoo niin satuttaa minua tavalla tai toisella. Myöhemmin pyysi näitä sanojaan anteeksi, mutta ei tuo anteeksipyyntö ollut mitenkään vakuuttava ja kun tuolloin tulin kotiin oltuani ystäväni kanssa kahvilla niin mies sai raivarin kun olin kuulemma pettänyt häntä ja minä tuohon vastasin, että en jaksa enää ja uhkasin lähteä ja menin pakkaamaan tavaroita. Mies ei pitänyt ajatuksesta ja kun olin saanut pakattua ja lapset puettua ja oikeasti lähdössä niin kun pyysin miestä antamaan vauvan niin hän horjahti ja kaatui. En tiedä oliko tahallista vai vahinko.
Lapsemme kuolema sai minut romahtamaan ja jäin taas mieheni luokse. Mies vaikutti tyytyväiseltä ja myöhemmistä puheistaan olen alkanut epäillä, että oikeasti horjahti tahallaan vauvan kanssa. En enää tunne miestäni, hän ei ole se, jonka kanssa menin naimisiin enkä enää halua elää hänen kanssaan, mutta minulla ei ole voimia lähteä ja toisaalta pelkään, että jos lähden niin mitä sitten tapahtuu.
Kommentit (7)
vauva sylissään, asia olisi tietysti poliisiasia ja siinä yhteydessä olisi jokainen täysjärkinen ÄITI jättänyt miehensä. Tää tyyli haiskahtaa siltä samalta provoyrittelijältä, joka aikaisemmin on yritellyt kehitellä näitä vähän liian pitkiä juttujaan..
Ja jos et satu olemaan se provoilija, niin hyvä ihminen tule nyt järkiisi ja ryhdistäydy ja heitä se ukko pihalle.
Minäkin olin vankina 10 vuotta. Mies pakotti jättämään kaverit, ne vähät mitä minulla oli. Myös sukuun olisi pitänyt katkaista välit. Kun tulin kotiin jostakin, jouduin kuulusteluun ja piti osata antaa oikeat vastaukset. Tosin ei minulla ollut lupa käydä missään. Kaupassa korkeintaan. Mies myös petti minua ja raiskasi lähes joka ilta viimeisen vuoden aikana. Suhde päättyi viimein jonkin aikaa sen jälkeen kun mies pahoinpiteli minut sairaalakuntoon. Voimat olivat todella loppu enkä enää elänyt, olin vain kuori. Luojan kiitos sain jostakin voimia lähteä. Lapsia oli kaksi. Nyt olen uudessa suhteessa maailman ehkä ihanimman miehen kanssa.
Ap, tiedät itsekin, että nyt on lähdettävä.
Mies tuskin lähtee enkä minä halua jäädä tähän taloon. Ja koska viimeksi kun sanoin lähteväni niin mies sai raivarin niin käytännössä minun olisi lähdettävä salaa ja se on tällä hetkellä aika mahdotonta, koska mies on työtön ja harvemmin poissa kotoa. Enkä tiedä minne menisin. Näinkään ei voi jatkua.
ap
vauva sylissään, asia olisi tietysti poliisiasia ja siinä yhteydessä olisi jokainen täysjärkinen ÄITI jättänyt miehensä. Tää tyyli haiskahtaa siltä samalta provoyrittelijältä, joka aikaisemmin on yritellyt kehitellä näitä vähän liian pitkiä juttujaan..
Ja jos et satu olemaan se provoilija, niin hyvä ihminen tule nyt järkiisi ja ryhdistäydy ja heitä se ukko pihalle.
Voisiko silloin pakata tärkeimmät kamat ja mennä turvakotiin tai ystävän/sukulaisen luokse. Jonkun ulkopuolisen kanssa voisi sitten hakea loput kamat myöhemmin.
Kun mies on töissä tai jossain, pakkaa vähän vaatetta lapsille ja itsellesi mukaan ja lähde ensi- ja turvakotiin. Sieltä saat ihan varmasti tukea ja apua tilanteeseesi!
Olen ystävänä todistanut vähän vastaavaa tapausta mitä ap joutunut kokemaan. Täällä olisi varmasti väitetty provoksi, jos ystäväni olisi tänne sillon kirjoittanut.
Ap:lle vinkiksi, että pakkaa valmiiksi laukko, jossa on vaatteita ym. tarpeellisia/pakollisia ja kun mies lähtee jonnekin niin sinä lähdet sillä aikaa. Mieluiten turvakotiin. Minun ystäväni tuli meille, mutta miehensä oli tietysti heti meillä ja jouduttiin soittamaan poliisi, että mies suostui lähtemään ja seuravana päivänä ystäväni meni kolmen lapsensa kanssa turvakotiin.
Ja todellakin lähde niin pian kun mahdollista! Tuosta ei kärsi enää vain sinä vaan myös lapset!
lasten takia!