Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan perhepäivähoitajana ja palkkani 2500 bruttona, en valita :) 3 hoitolasta.

Vierailija
16.06.2010 |

Millanen palkkaus

muilla perhepäivähoitajilla?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuet kyllä ole niin hyviä kun joku täällä aikaisemmin väitti.

Mulla on 2 omaa lasta, joista toisesta saan kotihoidontuen. Lisäksi yksi yli 3v. hoitolapsi josta kela maksaa vähän vajaa 300e/kk vanhemmat reilu 200e ja sitten alle 3v. josta kela maksaa n.500 ja vanhemmat reilu 200 myös. Jos en saisi omasta tukea ei tämä todellakaan kannattaisi. Verotuksessa saa vähentää ruokakuluja 100/per lapsi/kk. Siis hoitolapsista tietty.

Koskaan ei pääse hoitamaan mitään omia asioita kun ainakin jonpikumpi lapsista on hoidossa klo.17 saakka. TYöpäivät lähes aina yli 8 tuntia. Viikonloppuisin juostaan sit pää kolmantena jalkana pitkin kauppoja ym.

Sairaspäivistä ja lomista ei saa mitään. Lisäksi mulla kyllä omat lapset ovat reagoineet aika voimakkaasti tähän järjestelyyn. Niitä ahdistaa joskus että aina joku ulkopuolinen on heti aamusta tunkemassa ovesta sisään... Ja joutuvat tietty jakamaan äidin ja tavaransa. Varsinkin isompi valittaa joskus oman tilan puutetta. No syksyllä aloitankin muut hommat kun kuopus täyttää kolme.

Vierailija
42/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuet kyllä ole niin hyviä kun joku täällä aikaisemmin väitti.

Mulla on 2 omaa lasta, joista toisesta saan kotihoidontuen. Lisäksi yksi yli 3v. hoitolapsi josta kela maksaa vähän vajaa 300e/kk vanhemmat reilu 200e ja sitten alle 3v. josta kela maksaa n.500 ja vanhemmat reilu 200 myös. Jos en saisi omasta tukea ei tämä todellakaan kannattaisi. Verotuksessa saa vähentää ruokakuluja 100/per lapsi/kk. Siis hoitolapsista tietty.

Koskaan ei pääse hoitamaan mitään omia asioita kun ainakin jonpikumpi lapsista on hoidossa klo.17 saakka. TYöpäivät lähes aina yli 8 tuntia. Viikonloppuisin juostaan sit pää kolmantena jalkana pitkin kauppoja ym.

Sairaspäivistä ja lomista ei saa mitään. Lisäksi mulla kyllä omat lapset ovat reagoineet aika voimakkaasti tähän järjestelyyn. Niitä ahdistaa joskus että aina joku ulkopuolinen on heti aamusta tunkemassa ovesta sisään... Ja joutuvat tietty jakamaan äidin ja tavaransa. Varsinkin isompi valittaa joskus oman tilan puutetta. No syksyllä aloitankin muut hommat kun kuopus täyttää kolme.

Otat kaksi lasta liää ja tulot nousee.

sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen palkkaus

muilla perhepäivähoitajilla?

Olen toiminut pph:na yli 20v. Jos palkkani olisi noin paljon olisinkin hiljaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
44/70 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehän voitais miehen kanssa alkaa yksityisiksi pph:oiksi. Ei tarvis mennä enää vuorotyöhön nälkäpalkalla. (Kätilöillä esim hieno iltavuorolisä -> käteen jää noin 8e/arki-ilta, hullun hommaa)

Vierailija
45/70 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nummi-pusulan kunnassa pph lapsia hoidossa kolme palkka 1192 siitä pois verot että ei tällä rikastu.Päivät alkaa usei 06.00 ja päättyy 20.00kk

eli palkka kohdalleen

Vierailija
46/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hiukan vähemmän liksaa ja koti pysyy kunnossa. Omat lapsetkin sotkee ja tuhoaa paikkoja ihan tarpeeksi, puhumattakaan tuollaisesta laumasta. Ruokaa, kuraa, kolhuja, naarmuja joka paikassa. Hyi.

Vierailija
47/70 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaset 50 000 on ihan höpöä. Kunnallinen pph jolla on ammattitutkinto ja esim 2 alle 3v lasta ja kaikki ikälisät tienaa Tampereen ympäristökunnissa n 1800-1900€/kk + kulukorvaus, mikä on jos syö ap+l+vp n 5€/lapsi/päivä. No vapaitahan tulee paljon kun päivät on pitkiä eli monet tekee 4pv/vko töitä .

Vierailija
48/70 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemat yksityiset pph:t laskuttavat 630-730 euroa per lapsi/kk. Osan maksaa kelan tuet ja kuntalisät kustantavat suurimman osan, vanhempien tuloista riippuu se, kuinka paljon heille jää maksettavaa. Täydellä ryhmällä jää ihan hyvä ansio, vaikka yksityisenä toki maksaa yelin ja vakuutukset itse.

Vierailija
49/70 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuosta pois verot ja yellit...paljonko sitten jää käteen? Puolet?

Vierailija
50/70 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHan turhaa on valitus siitä että naisvaltaisilla aloilla on huonot palkat...jösses sentään 2000-luvulla vielä duunia pitää tehdä "kutsumuksesta" eikä palkan takia...ei hyvää päivää ihan oikeasti nyt

Vierailija
51/70 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:14"]

IHan turhaa on valitus siitä että naisvaltaisilla aloilla on huonot palkat...jösses sentään 2000-luvulla vielä duunia pitää tehdä "kutsumuksesta" eikä palkan takia...ei hyvää päivää ihan oikeasti nyt

[/quote]

Niinpä. Kyllä työstä kuuluu asiaankuuluva palkka saada, sillä kukaan ei elä kutsumuksella eikä työn ihmisläheisyys tee siitä tippaakaan vähempiarvoista! Kumma juttu, että kukaan ei oleta lääkärin tekevän työtä "kutsumuksesta", mutta pph:n, hoitajan tai sosiaalityöntekijän oletetaan niin tekevän.. naisethan eivät palkkaa oikeastaan tarvitse, vai? Elämmekö siskot kutsumukselle ja pyhällä hengellä todellakin?

Vierailija
52/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla silloin tällöin hakemuksella. Tuollainen 50 000 menee joissain paikoissa varmasti läpi.

Kun on päätös ostaa hoito vaikka 18 lapselle ja saadaan tarjoukset vaikka 13 hoitopaikasta niin periaatteessa virkamies hyväksyy minkä tahansa tajouksen siihen saakka kun pysytään politikkojen antamissa raameissa.

Ja raameissa ei ole yleensä muuta kuin ostetaan.

Vierailija
53/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen maksaa tuloista verot, yrittäjän eläkkeen yms. sähköt, vedet yms. tuloistaa mitä jää käteeen nettona?

yrittäjä laittaa kaiken verovähennyksiin jolloin veroa ei ää maksettavaksi lainkaan. Yeliäkin kannattaa maksaa paljon, sekin vain vähentää maksettavia veroja.

Vierailija
54/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet palkkasi ansainnut. En tiedä ikävämpää työtä kun puuhastelu lasten kanssa ja muutenkin kotona lojuskelu tympii jo ajatuksena. Lapseni ovat tyytyväisinä hoidossa ja menen riemumielellä ihanaan duunipaikkaani.

Viikonloppuna puuhailemme yhdessä koko perhe ja kaikki voivat hyvin.

Vierailija
55/70 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkansa myös sairaspäivinä ja/tai lomilla?

Tuleeko jostain päälle kulukorvaukset vai mkasetaanko myös hoitolasten kulut tuosta "palkasta"?

Onko päivät käytännössä aina yli 8h?

t."virkaäiti" 7,5h/pvä ja palkkaa 3000 eur

itse kai maksellaan....

Vierailija
56/70 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyvä ,minulla on Neljästä lapsesta 1560.ja verot pois jää 1200. mutta ei rahalla aina mitata työtä.

Vierailija
57/70 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen maksaa tuloista verot, yrittäjän eläkkeen yms. sähköt, vedet yms. tuloistaa mitä jää käteeen nettona?

yrittäjä laittaa kaiken verovähennyksiin jolloin veroa ei ää maksettavaksi lainkaan. Yeliäkin kannattaa maksaa paljon, sekin vain vähentää maksettavia veroja.

Höpö. Verottaja ei maksa yrittäjän kuluja. Verovähennys ei tarkoita sitä, että saisi saman summan minkä on maksanut takaisin kuin yhdessä ainoassa tapauksessa. Se on kotitalousvähennys. 

Yrittäjällä kulut vähennetään tuloista ja jäljelle jäävästä summasta maksetaan verot, näin yksinkertaistaen. Tämä ei nyt ole ihan näin yksioikoisa, mutta karkeasti: jos tuloja on kymmenen euroa, ja kuluja maksaa on yhdeksän euroa, niin veroja maksetaan yhdestä eurosta. Verottaja ei todellakaan maksa yrittäjälle sitä yhdeksää euroa. Yksikään yrittäjä ei saa kulujaan ilmaiseksi verottajan kustantamana. 

Vierailija
58/70 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:kaan ei ole vielä sisäistänyt, ettei verottaja maksa yrittäjän kuluja? 

Vierailija
59/70 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yksityisiä hoitajia paikalla?

Monta lasta pitäisi olla, että saa ihan riittävän palkan (br. noin 2000e ->)?

En asu pääkaupunkiseudulla, vaan pienessä kaupungissa.

Vierailija
60/70 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Minä tienaan bruttona 3000e yksityisenä!

MUTTA!

Tämähän ei kerro mitä minulle jää oikeasti käteen.

Yksityisenä maksan YEL maksua.

Itse maksan lähemmäs 700e kk

Veroa 400e

Ruokaan yms kuluihin on laskettu menevän 500e

Muut vakuutus maksut n. 50e kk

Mitäpä jää käteen todellisesti nettona eli se tulo mitä palkan saaja saa tililleen?

1450e kk tulot ja viikko tunnit n. 50h klo 7-17

Älkää olko kateellisia.