Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan perhepäivähoitajana ja palkkani 2500 bruttona, en valita :) 3 hoitolasta.

Vierailija
16.06.2010 |

Millanen palkkaus

muilla perhepäivähoitajilla?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jossain yksityisellä listalla vai ihan ominpäin asialla? Kunnalliset tuskin tuota saavat..

Minä nimittäin olen harkinnut pph:ksi ryhtymistä, ja jos palkat tuollaiset, taidan panna toimeksi...

Vierailija
22/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä johtuu perhepäivähoitajien ruikutus palkan pienuudesta, kun monet tienaa lähemmäs 50 000 euroa vuodessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta kunta ostaa palveluita.

Vierailija
24/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin puoli vuotta pph:na. ;-)

Vierailija
25/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jossain yksityisellä listalla vai ihan ominpäin asialla? Kunnalliset tuskin tuota saavat..

Minä nimittäin olen harkinnut pph:ksi ryhtymistä, ja jos palkat tuollaiset, taidan panna toimeksi...

Vierailija
26/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viime vuoden ajan kaksi lasta hoidettavana yksityisenä (tai kunnan ostopalveluna) sekä oma lapsi myös. Käteen jäi verojen jälkeen vajaa 400€ kuussa. Missä mun matikka mättää? Vai onko kahden hoitolapsen ja kolmen hoitolapsen välillä niin suuri rahallinen ero?

Vierailija
27/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunki maksaa hyvin yksityisen hoidon tukea joten se vaikuttaa tietysti perheen hoitopaikan valintaan. Olen ammattilainen, päiväkodissa palkkani tippuisi reilusti. T. Aloittaja

Vierailija
28/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlatkaa pph:n palkat,niin näette että noissa on puolet liikaa :DD

Vierailija
29/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa lapsia aamusta iltaan, normaalin 7-16.30 rajoissa mennään. Ja mikä parasta, oma 1v ei joudu päiväkotiin ja saa kavereita kotiin ! Aloittaja

Vierailija
30/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlatkaa pph:n palkat,niin näette että noissa on puolet liikaa :DD

ja kunta ostaa multa palvelut ostopalveluna. Yksinkertaista. Kannattaa olla yrittäjä eikä toisen palkkalainen!

Vierailija
31/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen pph, ja löytää hoitolapsiksi sellaisten perheiden lapsia, jotka on valmiita maksaamaan tuon. Espoo maksaa niin hyvin yksityisen hoidon tukea, että perheille ei lopulta jää sen enempää maksettavaa, kuin hoito kunnallisessa pk:ssa maksaisi.

Katsokaa Espoon kaupungin sivuilta yksityisen hoidon tuki, taitaa olla alle 3v jotain 700e paikkeilla/kk kaikkineen, ja vanhemmille hieman vähemmän? Ja tuon siis Kela ja kaupunki maksaa hoitajalle suoraan, perheeltä voi sitten kinuta tarvittaessa lisää.

Olen lto, mutta en menisi enään päiväkotiin. Olen myös toiminut yks. perheessä hoitajana, Espoossa ja niihin hommiin ajattelin taas mennä, kunhan nuorimmainen on sen ikäinen, että viitti lähteä kotoa. (Otan nuorimmaisen yhdeksi hoitolapseksi porukkaan.)

Vierailija
32/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka paljon.

Eri asia on kuka maksaa, kunnan tuet ovat, mutta jos taksasi on korkea, jää perheelle joskus liian paljon maksettavaaa, joten miksi eivät veisi kohtuuhintaiseen hoitopaikkaan perhepäivähoitajalle.

Katsoin valtakunnalliset suositushinnat

5-9h 570€-650€/kk

Näitä ja kaikkea muuta tärkeää voi lukaista Google

Yksityiset perhepäivähoitajat

Saako omasta lapsestasi tukea?

Vierailija
33/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa yks.hoidon tuki alle 3v, yksityinen hoitaja on 714,00 - 848,55e/kk, suoraan hoitajalle. Eli mitä pienituloisempi perhe, sitä paremmin hoitaja saa.

3-6v ei saa sitten enään kuin 288,00 - 422,55e

Mutta jos jaksaa hoitaa esim. 3 alle 3v, tienaa ihan mukavasti.

Tarkistaa voitte E-kaupungin sivuilta, yksityisenhoidin tuki.

t.17

Vierailija
34/70 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi sen ikäinen. Omasta lapsesta ei saa yks hoidon tukea. t.17

Vierailija
35/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksityinen perhepäivähoitaja ja jokaisesta lapsesta saan 580€. Tuosta kun vähentää yelin, verot ja kulukorvaukset niin ei siinä millään matikalla jää lähellekään 2000€. On myös laskettava sillekin hintaa että kotisi kuluu, vesi-sähkölaskut on suurempia yms. Askartelutarvikkeet eivät ole ilmaisia, ruoka on oltava monipuolista ja ravitsevaa ja lelujakin on uusittava. Kyllä mulla ainaskin tämä on kutsumustyö, ei todellakaan palkan takia.

Vierailija
36/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan kolmea lasta 250 €/kk ja kunta säästää sen takia yli 2700 euroa /kk.

Pitäisikö laittaa omat naapurille hoitoon ja ottaa sen lapset meille, mutta molemmat hoitaisivat omiaan niin "tienaisi paremmin"...

vitsi, vitsi, ei naapurilla ole edes lapsia.

Vierailija
37/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko paljonko tuosta summasta menee yeliä, vakuutuksia ja veroja.

=)

Vierailija
38/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellisuudessa meidän perhe maksaa noin reilu 2000 euroa (ansionmenetys)/kk, että voin hoitaa lapsiani kotona.

Vierailija
39/70 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse lastenhoitajana päiväkodissa ja palkka oli niin pieni, että lopetin ja luin insinööriksi. Ihan rahan takia teen töitä, en kutsumuksen,

miten minun korvaani särähtää tuommoinen palkalla kehuskelu. Toivottavasti hoidat lapset kutsumuksesta kuitenkin! Sen takia kai "lastenhoitajaksi" hakeudutaan ensisijaisesti, että tykätään työskennellä lasten kanssa, eikä palkan takia. Toivottavasti.

Vierailija
40/70 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aioin ryhtyä pph:n hommiin,mutta asuin keskustasta sen verran kaukana ettei saanut lapsia.Nyt on mennyt useampi vuosi ja taas on mielessä tuo ajatus pph:n hommista.Olen vain vielä miettinyt asiaa.Lapseni oli kunnallisella pph:lla ja hoitaja valitti palkkaansa,kun sai vaan n.1500€/kk nettona.Ihmettelen minäkin tuota,että miten voi saada noin paljon yli 2000€/kk???Jos noin paljon saa niin en mieti hetkeäkään siihen hommaan ryhtymistä,jos vaan siihen suostutaan!