kaikki laihduttaneet, antakaa vinkkejä!
En ole kauhean lihava mutta pyöreä kuitenkin, 7 kiloa pitäisi tiputtaa kun vain keksisi miten, en mätä siis naamaani mitään suklaata, sipsejä ja jäätelöitä, läski tulee puhtaasti ruoasta, ei herkuista.
Seurasin kuukauden kalorilaskurilla syömisiäni ja joka päivä energiavajettaa jäin noin 500-700 kaloria (??)vaikka söin mielestäni säännöllisesti ja ihan järkeväsikin, en oikein osaa paikata tilannetta, pitäisi syödä vaikkei ole nälkäkään?
Kommentit (20)
mä oonki laihduttanu herkuilla... salaattit ja karkit on ollu mun elanto, tietysti oon syöny vitamiineja, liikuntaa päälle niin siinä se on ollu ;)
jos olet 500kcallia vajeella etkä laihdu niin olet laskenu peruskulutuksesi väärin. Se lukema millä et laihdu on sun peruskulutuksesi, ei mikään kalorilaskurin "paljon sä hypit rappusissa tänään" laskuri.
istumatyö, en liiku juurikaan. normaalisti pitäisi syödä kai 1700-2000 päivä, mulle kone ilmoitti jos haluan laihtua niin syö 1500.
tuo liikkuminen on mull ekauhea kompastuskivi, en saa yksin mitään aikaiseksi ja kaveria ei ole ulkoiluun, saleilla en viihdy.
no se ilmotti väärin. Ota äijäs, koiras, kissas tai muksus mukaan ulkoilemaan. Tai vaikka naapurin äijä. Kengät jalkaan ja pihalle, sen jälkeen se muuttuu kivaksi se ulkoilu. Pitää vaan päästä sen kynnyksen yli.
aamulla 2 maitokahvia
3 näkkäriä voimariinilla
lounaalla 2 perunaa, lihakastike, raastetta, 2 maitoa, marjarahkaa jälkiruoaksi
välipalaksi banaani
kotona banaania tai marjoja, rasvatonta jugurttia +maitorahkaa 3 desiä
iltapalaksi 4 näkkäriä kinkulla, juustolla ja salaatinlehdillä
vettä pari litraa päivässä
onko paha?
tai sitten olet laskenut syömisesi väärin.
Ei oikein kuulosta uskottavalta että tuollainen energiavaje etkä laihtunut yhtään. Itse olen laihtunut 19kg laskemalla kaloreita ja lisäämällä rutkasti liikuntaa. Ruokavaliosta jäi kokonaan pois karkit, limut, jätski, suklaa, pullat, mäkkäriateriat, peruna, riisi. Vaaleaa leipää syön silloin tällöin. Paljon kasviksia, kalaa, kanaa, rasvattomia ja sokerittomia maitotuotteita. Rasvan saan kalasta ja salaatin sekaan laitetusta öljystä.
mies on fyysisessä työssä niin sitä ei saa iltasin tekemään mitään ja muksu on niin pieni ettei siitä oo seuraksi eikä se kuitenkaan viihdy rattaissakaan istumassa. oon miettiny jo PT:n palkkaamistakin, mut on kyllä ihan kauhean kallista.
yksi päivä
Hyvältä näyttää mun mielestä. Multa menis taju noin laihalla satsilla mutta oon mies ja todnäk puolta isompi :) Nyt vaan sitä ulkoilua niin saat pelattua ne löysät kilot pois. Minä juoksen kohtuullisen paljon viikossa ja pelkästään sen takia että saa sitten huoletta syödä suurempia ruokamääriä ilman että peilikuva alkaa irvistämään.
mies on fyysisessä työssä niin sitä ei saa iltasin tekemään mitään ja muksu on niin pieni ettei siitä oo seuraksi eikä se kuitenkaan viihdy rattaissakaan istumassa. oon miettiny jo PT:n palkkaamistakin, mut on kyllä ihan kauhean kallista.
No töistä tai naapurista löytyy aina lihavaa porukkaa ketkä on samassa tilanteessa kun sinä. Aikusilla on vaan vaikea löytää aikaa toisilleen kun on tää arki mitä pitää hoitaa. Siks mä juoksenkin yksin kun niin harvoin kukaan samanaikasesti pääsee mukaan
enempää, kone nekin on laskenut. Alko jo tympästä kun joka päivä oli vajeita vaikka söi kyllästymiseen asti järkevästi, mut kai se vaan tarttis syödä vaikkei oo nälkäkään.
kerroppas jotain hyviä esimerkkejä sun päivän sapuskoista, luulen että jostain saan piilorasvaa vaikken tajuakaan sitä. Vähän niinkö luulin että hapankorput on pakko olla terveellisiä kun ne on niin kuiviaki mut nehän on tehty vissiin upporasvassa ku enemmän tutkii selosteita =D
Mä en laihduta syömällä joten multa ei tu hyviä esimerkkejä :)
En syö eineksiä ja syön salaattia paljon. Siinä mun ruokavalion runko, kaiken muun sävellän. Olen kuitenkin 6 lapsen perheenisä joten ei ole varaa esitellä kotona mitään "toiveruokavalioita" :)
Ny pitää viipottaa mutta tsemiä projektiin!
ruisleivästä, salaateista ja kaikista hevi-osaston tuotteista mutta vastaavasti esim kala tekee tiukkaa, ehkä siksi kun en jaksa tehdä kahta sapuskaa, muut perheen jäsenet on allergisia
mene laskemaan sen kulutuksen uudelleen ja koetan saada itseni ulos vaikka väkisin...riittäkö se jos aluksi vaan seisoo pihassa...? =D
Laihdutan (normaalipainon sisällä) siten, että liikun lähes päivittäin ja pidän liikuntapäivinä 1000 kcal vajetta.
Esimerkkiruokailut:
Aamupala:
puuro + leseet + voisilmä
(+marjoja + raejuustoa)
Lounas:
salaattia + kalaa/kanaa/lihaa + raejuustoa
Välipala:
rahkaa ja marjoja
Päivällinen:
Kotiruokaa + salaatti tai lounaan kaltainen
Iltapala:
Rahkaa, leseitä ja marjoja
Aamiaiseksi saatan joskus ottaa 80-100% ruisleipää, voita, kinkkua ja juustoa sekä kurkkua. Liikunnan jälkeen juon aina palautusjuoman. Iltapalaksi saatan syödä leipää, mutta se tietty näkyy aamulla painossa kun sisältää hiilareita, jotka taas kerää nestettä kehoon.
Kalorilaskurilla on hankala laskea ruokien kaloreita tarkkaan, ellei tee kaikkea ruokaansa itse ja punnitse sitä keittiövaa'alla. Muista myös huomioida mittaatko esim. pastan painon raakana vai keitettynä.
Itse laihduin laskurin avulla tehokkaasti, kun opettelin tarkan laskemisen. Se oli aluksi hankalaa ja aikaavievää, mutta toi loppuelämäksi "kaloritietoisuuden" eli sisäänrakennetun käsityksen siitä, miten paljon voi syödä. Varoitan silti, ettet päästä laskemista överiksi ja anna sen hallita elämää...
Täällä yks äiti joka kans haluaisi laihtua. Mys allergisen perheen äitinä ei jaksaisi vääntää kovin montaa ruokaa. Toi rahka kuulostaa helpolta. Tyhmä kysymys (en ole syönyt vuosiin oikein juustoa kummempaa maitotuotetta) mutta miten tarkalleen ottaen siis tätä syödään??? Onko esim 1dl maustamatonta maitorahkaa ja 1dl marjoja hyvä suhde? Ja siis ei varmaan mitään sokeria lisäillä?
Ehrmannin maitorahkaa ja siihen sekaan funlighttia, sillä minä olen vetänyt. Marjat työnnän kourallisen aamupuuron. Marjat pelkästään rahkassa saavat edelleen rahkan maistumaan "rahkanomaiselta". Nam Nam.
Vielä kommentti tohon laihduttamiseen, 30v ihminen alkaa iän tuomana ominaisuutena tiputtamaan rajusti lihasmassaa ja pelkkä laihuttaminen ton ikäsenä alkaa jo näkymään laihaläskinä. Harrastakaa liikuntaa ihmiset.
Pelkällä ruokavaliolla laihduttaminen on oikeasti tyhmää ja vaikeaa, koska silloin joutuu väkisinkin näkemään nälkää. Liikunta myös pitää aineenvaihdunnan vauhdissa, jolloin kulutus on suurempaa.
(Pliis, älkää karppaajat ängetkö tähänKIN ketjuun...)
Itse aloin liikkua paljon ja säännöllisesti (siis hölkkää, tosi kovaa kävelyä, kuntosalia useamman kerran viikossa) ja paino alkoi laskea vauhdilla. Syön normaalia ruokaa, välipaloja, myös herkkuja. Ihan niin paljon kuin tekee mieli tai kunnes nälkä menee.