Venla-nimi ja venlafaksiini-lääkeaine:
Muuten tykkäisin Venlasta, mutta tulee mieleen venlafaksiini, jota käytettään psyykkisesti häiriintyneillä ihmisillä. Tuoko nimi Venla teidän mielestä liikaa mieleen venlafaksiinin?
Kommentit (17)
En voisi antaa nimeksi Venlaa, koska sairaalamaailmassa "venlaa" käytetään masennuksen/ahdistuksen hoitoon. Mielleyhtymä on negatiivinen. Myöskin esim. Melena on pois laskuista mielleyhtymän vuoksi.
vaikka apteekissa työskentelenkin.
Venlasta on kysytty aikaisemminkin ja tässä vastaus:
Kirjassa Mikä lapselle nimeksi, kirjoittanut Eeva Riihonen sanotaan Venla-nimestä näin: Muunnos ruotsin Vendlasta, Wendelasta, jotka on muunnettu germaanien slaaveista käyttämästä vendi-nimityksestä (vandaalit) tai paikannimestä Wendelburga. Nimipäivä on 2.6. Vendelasta sanotaan: Nimi on tullut tutuksi Kaari Utrion kirjasta. Ruotsin historioasta tunnetaan Vendela, Ruotsin, Göötanmaan ja Vendien kuningatar. Nimipäivä ruotsalaisessa almanakassa 8.11.
ihan eka kerta, kun kuulen moista... Meiltä löytyy Venla niminen tyttö! :)
Venlafaksiini (Efexor) on masennuksen hoitoon käytettävä lääke. Ja koska itse käytän ko. lääkettä, minulla tulee pieni mielleyhtymä nimen ja lääkeaineen välille, mutta ei missään nimessä niin paha että häiritsisi, tai pilaisi nimeä. Venla on kaunis nimi.
listasta yli. Itse en ole sh-alalla, joten termistö ei ole tuttua, joten ihan hyvä että tuli tietoon tässä vaiheessa tämäkin.
Venla-tyttö sekä Venlafaksiini lääkitys. :)
Ei häiritse vähääkään.
Joo, ei missään nimessä kannata antaa lapselleen Venla-nimeä, koska tosiaankin hänestä voi tuon nimen myötä pahimmassa tapauksessa tulla psyykkisesti häiriintynyt ja jopa jotain niin kamalaa, että joutuu ihan käyttämään lääkitystä häiriöönsä.
Itse asiassa kaikista nimistä tulee eri ihmisille erilaisia negatiivisia mielleyhtymiä (niin kuin nyt vaikka Mirja-nimestä tulee minun mieleeni kammottava isotätini, jolla oli ruma perunanenä). Suosittelenkin, että ihmiset antaisivat lapsilleen tästä lähtien mieluummin numeroita kuin nimiä. Esimerkiksi numerosta 1234 ei tule kovin pahoja mielleyhtymiä kai kenellekään.
ihan nätti nimi.
enkä ole ikuna kuullukkaan moista lääkettä,eli ei edes tulisi mieleen.
Esim. Eva on sekä ompelukonemerkki että kenkien välipoja, Sini yhdistetään lähinnä moppeihin ja tiskirätteihin, Pirkka on K-kaupan tuotemerkki, Ilona = ketsuppi, Valio on maitonaamoja varten ja Felix... --> Felix, Felix, Felix, herkkuja ruokapöytään --> tarvitseeko sanoa enempää? =D
Mutta ihan oikeasti; olen samaa mieltä yhden ylempänä olevan kanssa, että avaus on ihan älytön.
Joo....
Ja Emilia on talouspyyhe.
MAri = marihuana ja se on huumetta. Voi tulla vaikka huumehörhö Mari-nimisestä lapsesta.
Kyllä mulle tulee enemmän näistä nimistä mielleyhtymiä pöpeihin:
Aurora (sairaala)
Erkka (eristyshuone).
Ei Venla oo sen kummempi nimi kun vaik joku Emma, ihan nätti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ennen tätä, koska en ollut moisesta lääkkeestä kuullutkaan.
Et taida viihtyä av:lla.
Ei ainakaan ennen tätä, koska en ollut moisesta lääkkeestä kuullutkaan.