Oletko kesämökki-ihminen?
Siis heti kun mahdollista mökille ja kesäloma ehdottomasti mökillä.
Kommentit (29)
En mene kuin pakon edessä, ja silloinkin max. muutamaksi tunniksi.
mutten mökkeile kovin usein. Syy: mökki on kaukana, lisäksi meidän omakotitalossa riittää savottaa, ei täältä voi monnekään lähteä.
Inhoan mökkejä. Ehkä sellainen mikä on varustettu kaikin mukavuuksin ja on meren rannalla menettelee niin että voin vähäksi aikaa mennä. Mutta mitään kaipuuta mökkeilyyn ei mulla ole.
Inhoan mökkejä. Ehkä sellainen mikä on varustettu kaikin mukavuuksin ja on meren rannalla menettelee niin että voin vähäksi aikaa mennä. Mutta mitään kaipuuta mökkeilyyn ei mulla ole.
Meidän mökillä taas on hyvin alkeellista, ja se on just se juttu. Ja se ihana luonnon rauha.
- sua edellisenä kirjoittanut
Aina mökille kun mahdollista. Ei juoksevaa vettä, huussi, sähköt kyllä. Ja talvellakin siellä on ihanaa :)
Meillä onkin kaksi mökkiä, joista toinen on käytännössä kaupungissa -siellä voi myös iltoja ja öitä töissäkäydessäkin. Pesukonetta siellä ei ole, pyykit on hoidettava kotona.
Nautin kaikesta mökkipuuhastelusta ja hitaasta elämänryhtmistä ja käsin tekemisestä mökillä. Yksi suuri syy mökillä viihtymiseeni kuitenkin on, että minä en kestä lämmintä, vaan tulee heti paha, turvonnut ja päänsärkyinen olo. Jo nyt kaupungissa on todella epämukava olla. Mökillä sen sijaan metsän siimeksessä on aina muutama aste viileämpää ja lisäksi siellä pääsee koska vaan veteen viljoittelemaan.
mutta meillä on kyllä mökillä vesi, sisävessa, suihku, astianpesukone, pyykkikone,trampoliini, laajakaista ja satelliitti-tv . Ja se luonnonrauha
Mutta yleensä kaksi viikkoa putkeen alkaa olla riittävä. Sitten pitää vähän käydä kaupungissa huilaamassa. Koko kesälomaa en ala olemaan mökillä, vähän pitää päästä muuallekin.
Meidän mökille ei tule vesi keittiöön asti, vaan vesiposti on pihassa ja sähkö on vain aurinkosähköä.
Just oltiin viikko mökillä ja kertakaikkiaan alkoi pinna kiristyä. Nyt on niin pirusti hyttysiä, ettei tahdo niiden kanssa jaksaa.
Nimenomaan järven rannalla, ei meren eikä kuivanmaan.
Meillä on kyllä sen laatuinen okt, että siihen pihaan vaan kunnollinen uima-allas, niin mökkiä ei tarvita.
Aina mökille kun mahdollista. Sähköt on mutta vesi kaivosta, pyyykit keitetään padassa jne.
tosin kesähuvilakin on vasta valmistumassa, joten ei pysty vielä täysin sanomaan, millaisiksi kesät tästä eteenpäin muodostuvat. Edellytykset kesän viettämiselle mökillä ainakin olevat jatkossa mitä parhaat.
mutta vesi puuttuu. Mökkikin on, mutta olen harvemmin siellä, mies on siitäkin edestä. Tykkään istua matoongella, se on kivinta kun on kaunis ilma.
Mökki on. ns. mummommökki, sähköt, ei sisävesiä, ulos sentään menee viemäristä. Saunalle vesi tulee uppopumpulla ja kompostoiva huussi. Suunnitelmissa siintää tosin kunnan vesi ja kylppärin teko, kun putkistoa alueelle puuhataan.
Meidän mökille on puolitoistatuntia Vantaalta ja joskus kesällä käymme siellä viikollakin yöpymässä, ajamme sieltä suoraan töihin. Melkein kaikki viikonloput olemme siellä. Olen puutarhahullu...Siistille ja rauhalliselle hiekkapohjaiselle uimapaikalle on 2 km. Vähän toista kuin tupaten täydellä Kuusijärvellä..
Tykkään tosi paljon olla mökillä, mutta edes yhtä viikonloppua en siellä ole käymättä kylillä pyörimässä. Omaa mökkiä en voisi kuvitella ostavani. Vaikkakin se olisi ihana sisustaa :) vanhempieni mökillä peesaillaan ;)
Inhoan kaikkea epämukavuuksia kuten ulkovessaa ja järvestä kannettavaa vettä. Muutenkin tässä arjessa tarpeeksi tekemistä, sitten vielä jotain alkeellista raatamista. Ei kiitos.
Jos olisi huvila kaikilla mukavuuksilla niin sitten, mutta sitä ei mökkeilyksi voi kutsua.
Vaikka meidän mökillä onkin sähköt, sisävessa (ei vesivessa) ja suihku.
Ahdistaa vaan niin tuhannesti se ahtaus, mikä mökissä on verrattuna omaan kotiin. Ja kaikki on muutenkin paljon vaikeampaa. Ruuanlaitto, tiskaaminen, lasten vessahommat jne. Ja sitten vielä pitää vahtia ulkona silmä kovana muksuja, koska siellä on paljon kyykäärmeitä ja tietty ranta myös. Ja tietty hillittömästi kaiken maailman ötököitä ja yksi lapsista allerginen pistoille. Ja sitten lasten mentyä nukkumaan pitää hissutella ihan hiljaksiin, ettei ne herää, kun kaikki ääneet kuuluu niiden makkariin.
Voi plääh! En vaan tosiaankaan ymmärrä mökkeilyn iloa. Tai ehkä se oli ihan ok silloin, kun ei ollut vielä yhtäkään lasta.
Siellä ei ole mitään tekemistä, mistä erityisesti pitäisin. Viihdyn ihmisten parissa ja ihmisten ilmoilla paremmin.
mulle riittää hyvin pidennetty viikonloppu mökillä tai max viikko kesässä. Vaikka nautinkin rauhasta ja hiljaisuudesta ym. luonnossa olemisesta, niin pitemmän päälle kaipaan ihmisten ilmoille. Ja sateisinä päivinä mökillä olo on kyllä aika tylsää.