Mitä tekisitte jos teillä olisi yhtäkkiä 40 000 rahaa tilillä?
Siis erossa talonpuolikas on tulossa rahana mulle. En halua ostaa asuntoa, vaan meinaan asua vuokralla. Mutta en haluaisi noin isoa rahaa vaan makuuttaa tililläkään tai tuhlata pikkuhilja "pikkumenoihin". Mitä suosittelisitte?
Kommentit (8)
Hajasijoittaisin erilaisiin paikkoihin. Kotimaisiin osakkeisiin, ulkomaisiin indeksirahastoihin ja suurimman osan laittaisin määräaikaistalletuksiin. Nyt on kyllä vaikeat ajat, koska en tiedä, että miten tuolle eurollekin käy - olisiko joku muukin valuutta tai kulta järkeviä kohteita? Nekin tosin jo nyt niin kalliiksi nousseita, että enpä tiedä. Kuvastavaa on, että osakkeet tuntuu halvoilta, kaikki muu kalliilta nyt.
Itse menin niin pää pyörälle noista sijoituskohteista ja niiden parametreistä nyt kiitos tiettyjen EU-maiden talouden (ja tottakai itse Suomenkin), että lopulta tuuppasin kuitenkin omat rahani (noin tuplamäärä) asuntoon ja ajattelin, että vaikka nyt törkykorkealta ostan, niin onpahan nyt edes jotain kiinteää.
auton vaihtaisin uudempaan,loput säästöön.
remppaisin kylppärin ja laittaisin pihan kuntoon. Lähtisin matkalle lasten kanssa. Siis tässä tilanteessa, kun on omistusasunto.
Jos taas asuisin vuokralla, käyttäisin rahat asuntoon.
Jos taas asuisin vuokralla, käyttäisin rahat asuntoon.
Jos itse haluaisin asua vuokralla, ostaisin silti ehkä asunnon, vaikkak yksiön, jos ei tarvitsisi kauheasti maksaa lisää (siis riippuu missä asuisin) ja laittaisin vuokralle.
meillähän on ja on siksi kun ei olla mitään tuhlareita. Talo ja autotkin on omia.
Sijoittaisin auton vaihtoon sekä asunnon lainaan.