Olen juonut 8 olutta sen jälkeen kun lapset menivät nukkumaan.
En koskaan juo kun ovat hereillä mutta tosi monta kertaa viime viikkoina olet nyt juonut kun nukkuvat. Mitähän haittaa tästä nyt voi seurata?
Kommentit (4)
aika alkoholisoitunut taidat olla.
Oletko katsonut sarjaa "viinan viemää" (tai viemät). Surullista katsottavaa, mutta niin realistista. Kannattaisi katosa itseäsi peiliin nyt.
Olen katsonut kyllä itseäni peiliin mutta mitään ei vielä näy. Paino on noussut ehkä 3kg. Masennuksesta tämä alkoi ja sen jälkeen olen juonut joka viikko kännit. Yleensä juon tiistaina, torstaina, perjantaina ja lauantaina. Lapset ei tiedä tästä koska juon kun nukkuvat. Mies juo myös mutta ei yhtä usein koska on töissä. Minä en ole töissä eikä tarvi aamulla aikasin ylös.
en muista. Tosikertomuksia realistisesti alkoholismista, siitä miten perhe ja ympäristö reagoi. Ja selviämisestä.
Viimeinen mitä katsoin oli kertomus perheeen äidistä. Oli alkanut juomaan jo aika nuorena, ihan "normaalilla" biletysmeiningillä. Perusti perheen, mies teki matkatöitä. Joi iltaisin yksinäisyyteensä, ja kun istuivat iltaa ystävien kanssa joi myös. Pikkuhiljaa mopåo karkasi käsistä. Joi ystävien kanssa (perhe siis mukana näillä illallisilla) niin että sammui. Aluksi ystävät kuvasivat, että hän oli pikkuhiprakassa mukava, mutta sitten hekin alkoivat huolestumaan. Jossai nvaiheessa sitten tosiaan joi kotonakin yksinäisyyteensä, kun lapset olivat menneet nukkumaan. Ensin vaan muutamaa paukkua, sitten enemmän ja enemmän. Yhtenä aamuna pelästynyt lapsi tuli herättämään äidin (allekouluikäinen lapsi) kun kylpyhuoneessa amme oli kaatunut. Äiti oli juovuksissa kiivennyt sen reunalle ja siksi siis kaatunut. Äiti ei asiaa muistanut. Monessa muussakin tilanteessa muisti alkoi menemään. Luuli että lapset eivät huomaa. Kunnes yhtenä äitienpäiväaamuna ei lapset tulleetkaan onnittelemaan.
No koskettava kertomus oli sekin. Tuon äitienpäivän jälkeen äiti päätti selvitä. Ja niin teki. Myöntää olevansa alkoholisti, eikä voi juoda enää tippaakaan. On edelleen naimisissa, mutta välit varsinkin vanhimpaan lapseen ovat huonot.
Lapset näkevät ja ymmärtävät enemmän kuin uskotkaan. He eivät osaa asioita eritellä, ja vielä ainakin varmasti puolustavat vanhempiaan- sinua. Mutta silti lapsi saattaa kokea turvattomuutta, ja pahimillaan aikuinen saa käytöksellään aikaiseksi pysyvät arvet.
Anteeksi että olen näin jyrkkä tässä asiassa, mutta vaarattomalta tuo juomisesi ei enää kuullosta.
En ole ihan varma vieläkö tuo sarja jatkuu, mutta jos löytyisi vaikka yle areenlata, ruotsalainen sarja kyseessä.
jos ei rahanmeno ja lihoaminen haittaa niin jua vaan. Aamusella ei kannata rattiin hypätä.