Kun kolmen lpasen nimet päättyvät i-kirjaimeen, pitäisikö 4. lapsenkin nimi päättyä?
Kommentit (9)
nimi päättyy a:han, kolmannen ei ja neljännen taas kyllä. Kunhan muuten nimet käy yhteen (eli ei esim Patricia ja Pirkko) niin en näe välttämättömäksi että kaikki loppuu samaan kirjaimeen. Eihän ne alakaan samalla?
Yksilöitähän he ovat - miksi ei valita sellaista nimeä, joka juuri sille lapselle sopii, riippumatta siitä mitkä ova sisarusten nimet?
Minä en ainakaan kiinnitä huomiota nimien viimeisiin vokaaleihin, konsonantit sen sijaan huomaa kyllä.
Nimiä tietämättä voisi kuvitella, että mikä tahansa vokaalipäätteinen sopii ihan yhtä hyvin kuin i-päätteinenkin.
tyylistä.
Eihän sitä edes välttämättä tajua, että ne loppuu samaan kirjaimeen.
Vai onko ne jotenkin niin selkeästi sellaiset?
Jos ette tee siitä isoa numeroa. Jos etukirjain taas olisi muilla paitsi yhdellä sama, siitä saattaisi myöhemmin tuntea joukkoonkuulumattomuutta. Mutta viimeisellä kirjaimelle ei minusta ole väliä jos muuten sopii joukon jatkoksi.
Meillä kolmas lapsi tulossa ja nykyisten lasten nimet päättyvät kaikki samaan kirjaimeen. En ole tuota edes noteerannut ja mitä todennäköisimmin, seuraava ei tule päättymään samaan kirjaimeen.
näkökulmasta; kyllä pitää. omassa lapsuuden perheessäni kaikkien muitten nimet - isä, äiti, kaksi sisartani ja veljeni - alkoi m-kirjaimella ja minun nimeni l-kirjaimella ja pentuna kuvittelin, että se johtuu siitä, ettei minua rakasteta yhtä paljon kuin muita perheenjäseniä. =DDD typerä ajatus, tottakai, mutta jos ihan noin pienellä yksinkertaisella asialla voi estää lasta ajattelemasta typeryyksiä, niin minä tekisin sen mielelläni. eli etsisin omalla lapselleni vielä sen i-kirjaimeen päättyvän nimen.
tai ainakin olla saman tyyliset. Muuten tulee mieleen ettei lapsi kuulu samaan porukkaan ollenkaan ja on jotekin semmoinen ulkopuolinen.
kuulostaisi joukkoon sopimattomalta, jos näin ei olisi.