Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva syö alle tunnin välein, äiti väsynyt ja paino laskee

Vierailija
15.06.2010 |

Meidän kolmas vauva on ollut alusta asti täysin erilainen mm. syömisen suhteen mitä kaksi ensimmäistä. Esikoinen nukkui yöt n. 2kk ikäisestä eikä koskaan syönyt kun tiheimmilläänkin tunnin välein, yleensä 2-4tunnin välein. Toinen söi yleensä 1-3tunnin välein ja yönsä hän alkoi nukkua heräämättä 4kk iässä.

Nyt tämä meidän kolmas vauva (ikää reilun viikon päästä 3kk) syö 15-45minuutin välein arviolta, joskus saattaa olla taukoa tuntikin. Ei syö pitkään vaan on rinnalla muutaman minuutin.

Alan olla todella väsynyt kun koskaan ei saa nukkua tai siis en osaa nukahtaa niin nopeasti yöllä uusiks ja kun saan unen päästä kiinni ja just olen unessa niin muutaman minuutin päästä vauva itkee. Nukkuu kyllä vieressäni eikä minun tarvitse nousta, mutta kun vauva nukkuu vieressäni niin uneni on entistä huonompaa.

Vapaapäivinä mies yleensä hoitaa lapset ja tuo vauvan vain syömään, jos ei pullo kelpaa. Mies on välillä onnistunut pitkittämään syöttöväliä jopa vähän yli tuntiin kun yrittää viihdyttää vauvaa. On sekin käynyt mielessä, että olenkohan osin ns. huvitutti kun tuttia ei vauva ole huolinut. Pullosta juo satunnaisesti, useimmiten ei kelpuuta pulloa, mutta jos tilanne on tarpeeksi outo, esim. vauva on kaukalossa niin siinä saattaa juoda pullosta.

Väsymyksen lisäksi ongelmana on se, että vaikka syön todella paljon niin minä laihdun. Tällä menolla olen kohta alipainoinen. Olen jopa harkinnut imetyksen lopettamista, vaikka se hyvin sujuukin, koska minä en ole onnistunut pitkittämään syöttövälejä vauvaa viihdyttämällä vaan on ollut pakko imettää lähes heti.

Olen todella poikki ja harmittaa kun en pysty huomioimaan isompia lapsia niin paljon kun haluaisin, koska vauva vie paljon aikaani. Toki tiedän, että tämä on ohimenevää tai niin ainakin toivon, mutta ei se tätä oloa helpota kun esikoinen on mustasukkainen vauvalle.

Muuten vauva on kyllä hyväntuulinen eikä kiukuttele turhasta. Lattialla ei pahemmin viihdy vaan paras on olla äidin tai isin sylissä. Jonkin aikaa viihtyy lattialla, jos siellä on äiti tai isi seurana. Jos jättää yksin niin alkaa itku.

Olen saanut kuulla todella ilkeitä kommentteja siitä, että olen edes harkinnut imetyksen lopettamista kun vauva on vasta noin pieni. En vaan enää tiedä miten voisin syödä enemmän, ettei painoni laskisi ja todellakin haluaisin kyllä nukkua yölläkin joskus pidempään kun muutaman minuutin kerrallaan. En oikeasti tiedä miten pitkään jaksan näin vähillä unilla. Miehelle olen tietysti kiitollinen, että auttaa arjessa, mutta kaipaan todella niitä ehjiä yöunia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kananmuna ja muutamat hedelmät, marjat ja kasvikset sekä pähkinät ja mantelit.

Tietysti on mahdollista, että vauva olisi allerginen jollekin muulle mitä syön, mutta mille niin se onkin melko vaikea selvittää kun vauva on ollut tällainen alusta saakka.

ap

jos on vaikka silent refluksi, niin aiheuttaa tosi kamalaa närästyskorvennusta ja syö sitten siihen kivunlievityksekseen?

Olisiko kova juttu olla pari viikkoa ilman maitoa ja kaikkea missä on maidon ainesosia, kuten heraa, kaseiinia, voita jne.? Jos maito on syypää, niin huomaat sen kahdessa viikossa kun ensin menee jonkin aikaa että maito poistuu elimistöstäsi, maidostasi ja vauvan elimistöstä?

Jos vielä samalla kertaa viitsit/jaksat/voit karsia kananmunankin pois, niin sekin selviäisi samalla. Ja ettei tarvitsisi enää muita kidutuskokeiluviikkoja oman ruokavalion suhteen, niin sinuna jättäisin myös vehnän kokonaisuudessaan tuoksi kahdeksi viikoksi, sekä kananlihan. Mutta tärkeää on se että jos jätät jotain pois, niin se on sitten jätettävä täsmällisesti kokonaan pois, et voi ottaa pieniäkään määriä tai kokeilusi on aivan turha.

Jos tämän kahden viikon eliminaatiosi jälkeen et ole huomannut eroa, niin sitten turskin reagoi ainakaan näille aineille maitosi kautta.

Mitä tulee tuohon painon ylläpitoon, niin se ei ole ongelma kun mätät vaan makeaa, makeaa ja makeaa (puuroihin paljon sokeria, leivonnaisia tavallista enemmän, mutta ilman munaa, maitoa ja vehnää). 2 vkon kokeilun aikana voit vetää vaikka oatlyn kaurajäätelöä, perunalastuja jne. jne. ettei paino enää putoa ja kun maito on kuvioissa, niin suklaata ja kaikkea herkkua mistä pidät. Kyllä se paino sillä pysyy yllä.

Vierailija
42/45 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen että pakkoko siihen lapsen kitinään on vastattava rinnalla? Varsinkaan jos lapsi ei syö, pari minuuttia rinnalla ei saa lasta vielä kylläseksi. omat lapset syöneet kaikki hätäsesti 10 minuuttia/kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alat noin paljon laihtua niin mene lääkärille, että ottavat verikokeita. Ei se vauva voi laihduttaa äitiä noin nopeassa tahdissa jos kuitenkin syöt ja juot!

Vierailija
44/45 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala antaa velliä lisäksi, varsinki illaisin niin saa tuhdimpaa ravintoa. Voihan imetystä jatkaa vaikka antaaki lisämaimaitoa.

Muiden mielipiteet voi ihan suosista heittää hevon kuuseen. Itse sinä päätökset teet, muiden huulten heiluttelu on vain sanahelinää.

Vierailija
45/45 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain haluaa antaa. Ap kyllä kertoi, että hänellä tulee maitoa yli tarpeen, niin eiköhän sitäkin voi antaa.

En minä ainakaan tuon ikäiselle antais vielä vellejä tai kiinteitä. Sen sijaan ois tärkeää ap:n jaksamisen kannalta, että vauva jois pullosta tai nokkiksesta, että isä vois hoitaa yösyötöt.

Ala antaa velliä lisäksi, varsinki illaisin niin saa tuhdimpaa ravintoa. Voihan imetystä jatkaa vaikka antaaki lisämaimaitoa.

Muiden mielipiteet voi ihan suosista heittää hevon kuuseen. Itse sinä päätökset teet, muiden huulten heiluttelu on vain sanahelinää.