Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa "ihana" keskustelu äitini kanssa:

Vierailija
15.06.2010 |

Nähtiin pieni hetki, se istui autossa..

Äiti: mitä sun naamalle on tapahtunu?

mä: Miten niin?

äiti: kauheesti näppyjä.

mä: ainahan siinä on.

äiti: eikä oo.

Sit se pälläs mua pitkään.

Toivottelin hyvät matkat, lähinnä lapselleni.

Kun olivat lähteneet, mua rupes veetuttaan ihan hemmetisti ja kyyneleitäkin tuli. Oman äitinsä olettaa tykkäävän musta näine hyvineen. Muiden kanssa saan ihan tarpeeksi hävetä larviäni. nyt pitkä antibioottikuuri takana, se auttoi vähän..

No loukkaannuin, mutta kai sitä sitten äitiltään pitää ottaa vastaan kaikenlaista.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa. Minulla ei sentään mies huomauttele (enää) typeriä kun on tajunnut että kyse on oikeasta vaivasta ja että se on minulle herkkä asia

T:se jonka äiti sekä anoppi huomauttelevat vieläkin

mies sanoi: eihän 3-kymppisellä VOI olla tuommonen naamataulu. Lopeta se meikkaaminen ja ota aurinkoa!

isäni sanoi: no joo, se on se suklaa kun syöt niin paljon...siks naama kukkii.

työpaikalla: pitäiskö sun kokeilla jotain rasvaa tohon?

En mäkään ihmettele jos joku on suunnattoman lihava tai epämuodotunut, että jotain tarttis tehrä...

Vierailija
22/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi siitä ei saa mainita? Sehän on totta.

Sama kuin jos sulla olisi R-vika niin ihminen joka näkee sut pitkästä aikaa sanoisi ainoastaan että "eipä tunnut R vieläkään pärähtävän". Muuta sanottavaa ei olisi sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten tosiaan jotkut äidit (tai muut läheiset) voivatkin sanoa noin törpösti.

Vierailija
24/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi siitä ei saa mainita? Sehän on totta.

kiva jos sulle mainittais aina kaikista puutteista jotka harmittaa (tai nolottaa) sinua?

Minusta ainakin on ihan kiva ettei niitä koko ajan tarvitse muistaa.

Vierailija
25/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa joka kevät kysyä "miks sullon näppyjä joka paikassa" ja joka kerta vastaan, siksi kun minulla on allergiaa. Paras oli, kun odotimme lapselle ambulanssia ja anoppi tuli minua kyttämään "mitä IHMEEN laikkuja sulla on naamassa ja kaulassa".. Olin itkenyt, kun oli hätä lapsen puolesta ja naamataulu oli sitten itkusta kirjava..

Vierailija
26/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakas isukki muistaa aina vihjailla alkoholinkaytosta (kun sehan on tietty vaan vanhojen juoppojen vaiva) mut ei esim kysy suoraan etta kaytatko paljon alkoholia tms. Vaan useimmiten siina yhteydessa kun tulee puhe punasesta nenasta ja kukoistavista poskista niin silleen sivumennen.

Ja ei, mun rosacea ei johdu alkoholista. Se vaan on.

Vierailija
27/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten naamasi on noin rupinen = (

Vierailija
28/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat voi sanoa finneistä on ihmetellä, että "keneltä olet nuo oikein saanut kun meillä ei isäsi kanssa ole koskaan ollut". Sitä olen itsekin joskus miettinyt...

Vierailija
29/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa ihmeessä vaihtaa ihonhoitotuotteenne ihotautilääkäreiden kehittämiin ja suosittelemiin Exuviance-tuotteisiin. Itse sain niistä avun acneen ja ruusufinniin. Enää en niistä luovu.

Ainoa miinus, että ovat mielestäni aika hintavia ja niitä ei ihan joka kaupungista löydy :( Jotkut kosmetologit/kauneushoitolat myy kyseisiä tuotteita.

Vierailija
30/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt neljällä eri ihotautilääkärillä + sitä ennen tavallisilla lääkäreillä ja kaikki mahdollinen on kyllä kokeiltu.

Kokeilkaa ihmeessä vaihtaa ihonhoitotuotteenne ihotautilääkäreiden kehittämiin ja suosittelemiin Exuviance-tuotteisiin. Itse sain niistä avun acneen ja ruusufinniin. Enää en niistä luovu.

Ainoa miinus, että ovat mielestäni aika hintavia ja niitä ei ihan joka kaupungista löydy :( Jotkut kosmetologit/kauneushoitolat myy kyseisiä tuotteita.

Vierailija
31/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten niin?"

"jutuistas päätellen ne vähäisetkin järjen rippeet on hävinneet" MOikka

Vierailija
32/40 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänelle joskus mainitsee että voi että kun iho on taas huonossa kunnossa, hän sanoo että eihän siinä ole mitään vikaa, muutama PIENI näppy ehkä mutta niinhän KAIKILLA.

Ehkä tuon olisi tarkoitus lohduttaa mutta minua se vain ärsyttää, sillä puolisokeakin näkee että naamassa on helvetinmoiset näppykukinnot.

Äidilläni on aina ollut erinomaisen hyvä iho, ei koskaan näpyn näppyä! Siinä se on empatia huipussaan.

Vierailija
33/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia todeta, että "kaikkea olen kokeillut" kuin, että "olen kokeillut niin montaa erilaista ihonhoitosarjaa etten enää viitsi käyttää rahaa uusien kokeiluun".

Melkein voisin luvata, että saisit avun noista Exuvincen tuotteista. Itsekin olin melkolailla jo toivoni menettänyt, mutta onneksi yksi tuttavani kehoitti vielä kokeilemaan tätä ja eipäs heti parin viikon jälkeen ihossa näkyi tosi isoja muutoksia parempaan. Nyt olen käyttänyt kolmisen kuukautta ja koko ajan vaan on puhtaampi iho. Nyt voin jopa välillä lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkivoidetta...mitä en muutama kuukausi takaperin olisi voinut kuvitellakaan huonon ihoni takia.

Vierailija
34/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ärsyttävä on äiti, joka ei ole huomaaviinkaan pahaa aknea.

Kun hänelle joskus mainitsee että voi että kun iho on taas huonossa kunnossa, hän sanoo että eihän siinä ole mitään vikaa, muutama PIENI näppy ehkä mutta niinhän KAIKILLA. Ehkä tuon olisi tarkoitus lohduttaa mutta minua se vain ärsyttää, sillä puolisokeakin näkee että naamassa on helvetinmoiset näppykukinnot. Äidilläni on aina ollut erinomaisen hyvä iho, ei koskaan näpyn näppyä! Siinä se on empatia huipussaan.

Minulle totesi appiukko ms-taudistani, että 'jokaisellahan joku sairaus on jos TARPEEKSI tutkitaan'. Rivien välistä paistoi selvä epäilys luulosairaudesta tai laiskuudesta. Joopa joo :/

Vierailija
35/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on näppyjä ja tiedät sen itsekin niin miksi siitä ei saa mainita? Sehän on totta.

hienotunteisuuden tajusta häivääkään.

Tarkkailepa seuraavan kerran, kun juttelet ihmisten kanssa, mitä suustasi pääsee.

Vierailija
36/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on fakta. Muutenkin tietyssä ikäluokassa ollaan suorastaan ilkeitä ja silmät hehkuvat kun pääsee kiusaamaan muita milloin näpyistä, milloin elämäntilanteesta.

Oma äitini eilen, kun sai tietää että mieheni kanssa eroamme ja lapsi jää asumaan mieheni kanssa: "Ei! Sä et voi tehdä noin...siis ethän sä voi...aivan TYPERÄ ajatus...oletko sä noin TYHMÄ oikeasti...eieieieiei, minä en hyväksy tätä!" Ero on perheessämme ollut lähinnä ajankysymys, hyvissä väleissä olemme mieheni kanssa ja yksi syy eroon ovat mielenterveysongelmani (jonka takia minusta tuleekin etä-äiti). Että näin kannustavia ajatuksia :).

Vierailija
37/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim pkseutu

Vierailija
38/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exuviance:n omilta suomenkielisiltä nettisivuilta. Luulisin, että pääkaupubkiseudulta löytyy useampikin kauneushoitola, jossa kyseistä sarjaa myydään.

Vierailija
39/40 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks se oli "vaan" sun äitisi. Vaikka pahaltahan se tuntuu, ymmärrän. Itse saan ihan vastaavanlaista arvostelua ja kommentointia anopiltani. Uskotteko että tuntuu muuten pahalta. Äiti on kuitenkin ainakin mulle niin läheinen, että sille jotenkin sallisi sen, mutta että anoppi, joka on käytännössä vieras ja jonka seurassa joutuu muutenkin vähän varomaan... Monet itkut olen hänen töksäyttelyjensä vuoksi saanut itkeä. Salassa tietenkin.

Vierailija
40/40 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Oma äitini pitää oikeutenaan sanoa töräyttää mitä tahansa. Hän kun tykkää kuulemma sanoa suoraan. Juu on huomattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän