Miksi ihmeessä ette matkusta lasten kanssa?
Meillä ollut lapset mukana alle vuoden ikäisestä ja kovasti nauttivat uusista kokemuksista ja koko perheen rennosta yhdessäolosta. En voi ymmärtää miten joku voi hyvällä omallatunnolla nauttia lomailusta etelän auringossa ja jättää lapset räntäsateeseen Suomeen.
Kommentit (29)
ymmärrä tuota, että lähdetään viikoksi lomalle kahdestaan. Minibreikkien kannattaja olen. Mekin olemme miehen kanssa ehtineet käydä viikonlopun Kööpenhaminassa ja kylpylälomalla yhden yön.
Siltikin haluaisin valtavasti, että menisimme perheenä jonnekin reissuun ja mieluiten Kreikkaan tai Kroatiaan. No vain ajatus kahden alle 4 vuotiaan kanssa ihan itseksemme ei houkuta. Hotellimajoitus neljästään yhdessä huoneessa. Ei lapsenlikkaa jos joku ilta haluaisi vaikka klo. 20.00 jälkeen käydä oluella tai syömässä. Varaa ei ole isovanhempia reissulle kustantaa ja isovanhemmilla ei ole varaa itse matkoja maksaa. Samanikäisten lasten ystäväperhettä ei ole joka olisi niin läheinen, että yhteinen reissu sopisi. Eli odotetaan ja matkustetaan sitten oikein kerralla Floridaan ja Disneyworldiin! Sen olen päättänyt, että reissut mennään tästä lähtien lastenehdoilla ja mennään sinne missä varmasti viihtyvät.
Ensinnäkin mitään rantalomat yms. ei kiinnosta, vaan lähinnä kaupunkilomat. Ja niillä tulee käveltyä melkein koko päivä ja käytyä välillä erinäisissä museoissa, shoppailtua jne. Haluan myös rauhassa istua ravintolassa niin pitkään kuin huvittaa (emme kännää, mutta on kiva vaan istuksia ja jutella).
Kun lähden ulkomaille EN halua että tahdista määsää lapsen nälkä/jano/vessahätä, huolehtia siitä tylsistyykö hän kaupungilla kävelyyn/ravintolassa istumiseen/museoon/shoppailuun/johonkin muuhun. En myöskään halua viettää lomaani rannalla, uima-altaalla, huvipuistossa, eläintarhassa tmv. lapsiystävällisissä paikoissa.
Lapsi otetaan mukaan ulkomaille kun viihtyy sellaisilla lomilla kuin mekin, jollekin ruotsinristeilylle voi kyllä ottaa aiemminkin. Käymme ulkomailla n. 2-3 vuoden välein, yleensä 4-5 päivän reissuilla jossain suurkaupungissa.
nyhjöttävät lentokentillä yleensä hiljaa Nintendot kourassa.
joka paikassa lentoasemilla itkua ja parkua ja kas, sielläpä on suomalaisia LAPSINEEN, jotka rääkyvät ja kiukuttelevat ja vanhemmat tekevät saman perässä.
sillä tuntuu aikaa riittävän kaverin kanssa matkusteluun, mutta ei perheensä kanssa. Yksin en halua lasten kanssa lähteä etelänmatkoille, tosin en niistä edes välitä. Matkusta mieluummiin sitten mummilaan lasten kanssa tai tehdään pieniä mukavia lähireissuja uimaan, eläintarhaan, huvipuistoon tms.
Se nyt ei kenenkään sädekehää taas kiillota, miten tekee.
Portugalissa kadonnutta Madeleinea, Espanjan bussiturmaa ja vastaavia...jätän lapset kotiin. Jos mä kuolen, niin soon moro, mutta en antaisi itselleni anteeksi, jos lapsille tapahtuisi jotain matkoilla. Kun ne olisi voineet olla turvallisesti mummolassa.
Mummulassa tai etelässä ihan samat autonalle jäämiset sielläkin on riskinä. Ja Madeleine sieppaukset ei onnistu jos et jätä yksin hotellihuoneeseen.
Portugalissa kadonnutta Madeleinea, Espanjan bussiturmaa ja vastaavia...jätän lapset kotiin. Jos mä kuolen, niin soon moro, mutta en antaisi itselleni anteeksi, jos lapsille tapahtuisi jotain matkoilla. Kun ne olisi voineet olla turvallisesti mummolassa.
Siis ymmärrän että jo kouluikäiset lapset ovat ihan mukavia matkakumppaneita, mutta en tajua miksi vauva- tai taaperoikäisen kanssa pitäisi ehdoin tahdoin lähteä matkustelemaan. Käytiin esikoisen vauva-aikana Italiassa lomalla, ja kyllä vaan oli kaikki asiat tosi paljon hankalampia kuin kotona. En ole ikinä nauttinut vauvojen tai taaperoiden kanssa reissaamisesta.
Fakta on se, että pieni lapsi ei sitä matkailua kaipaa. Vauvalle ja taaperolle riittää turvalliset kotikulmat virikkeiksi ja avartaviksi kokemuksiksi.
matkustaa laivalla ja junalla tai sitten omalla autolla. Lentomatkailu on epäekologista.
Ap varmaan matkustaa lastensa kanssa ekologisesti etelään.