Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on kotona juhlat, kuinka paljon miehesi osallistuu valmisteluihin?

Vierailija
15.06.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo kysymys, tietysti miehet on mukana siinä missä naisetkin.

Vierailija
2/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä suunnitellaan ja toteutetaan, mutta tuntuu silti että itse juhlapäivänä mies tekee enemmän kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu siten että pitää lapset poissa jaloista ja muuta en pyydäkään :))

Vierailija
4/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa pihaa kuntoon

viihdyttää lapsia

imuroi

pilkkoo aineksia

kaikkee sellsta "näkymätöntä" taustatyötä. Mut kyl mä teen varsinaiset tarjoilut ja muut.

Vierailija
5/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin juhlapäivänä, usein mies tekee edellisenä päivänä enemmänkin ruokien ja juomien valmisteluja ja/tai hankintoja.

Vierailija
6/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

roudaa tavaraa ja pysyy poissa jaloista.

Oma valintansa. En valita.

Vierailija
7/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyy poissa tieltä.

Mies auttaa parhaiten osallistumalla mahdollisimman vähän. On tullut äitiinsä, kaikenlainen suunnitelmallinen toiminta on kertakaikkiaan mahdotonta heille. Mutta en valita, olen tehokas ja tykkään kun saan toteuttaa suunnitelmiani rauhassa.

Vierailija
8/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä suunnitellaan, mies siivoaa ja roudaa, jolloin minä katson lasten perään. Ostokset menee milloin mitenkin. Minä laitan ruuan ja silloin mies katsoo tarpeen vaatiessa lasten perään. Viime hetkellä ennen vieraiden tuloa mies rauhoittaa mun hermot :)

Vierailija
9/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suunnittele. Kun pohdin jotain vaihtoehtoja ääneen, saattaa sanoa oman mielipiteensä.

Ei leivo, mutta saattaa auttaa jossain, jos sanon vaikka, että vatkaa tätä.

Osallistuu kyllä aina siivoamiseen.

Mun ollessa keittiöhommissa, vahtii lapsia.

Vierailija
10/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös juhlien luonteesta ja suuruudesta.

-Siistii pihaa mm. nurmikko, terassi ja pihakalusteet.

-Imuroi lattiat ja pesee vessat.

-Osallistuu lelujenraivaamiseen.

-Osallistuu lasten vaatteiden silitykseen ja pukemiseen.

-Valitsee, hankkii ja tarjoilee mahdolliset alkoholijuomat (kuten kuohuviinin).

-Sijoittelee (pyynnöstä) ylimääräisiä tuoleja ja pyyhkii pölyt varatuoleista.

-Hätätilanteessa (valtava kiire) asettelee kahvikuppeja yms.

-Tuo kauppalistan mukaan kaupasta selvästi kerrottuja ja tuttuja ostoksia.

-Vastaa "OK" tms. kyselyihini tarjoiluista tai lasten vaatteista.

-Kutsuu muistuttaessa oman sukunsa jäsenet tai osallistuu kutsujen tekemiseen

-Vahtii joskus lapsia ja pitää poissa tieltä.

Nämä ainakin tuli mieleen.

Vierailija
11/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen valtakunta johon en puutu.

Katsoo lapsia sen aikaa kun käyn kaupassa, leivon, siivoan yms.

Silloin kun on kyseessä lasten tai miehen juhlat mies seurustelee vieraiden kanssa ja minä hoidan tarjoilun.

Minun juhlissa mies tarjoilee jotta voin seurustella.

Vierailija
12/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa ja osallistuu siivoamiseen.Vastaa jos kysyn tarjoilusta.On ylipäätään laiska, joten tämä riittää mulle.

Vierailija
13/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kommentoi ja auttaa toteutuksessa.

Vierailija
14/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis yhdessä suunnittelemme juhlan eli ajankohdan, vieraslistan ja menun. Minä siivoan sisällä ja mieheni ulkona. Minä laitan makeat syötävät ja mieheni suolaiset. Alkoholitarjoilun järjestäminen on yleensä mieheni asia, koska hän käy myös kaupassa, joten menee sujuvammin häneltä.

Itse juhlan aikana vuorottelemme keittiössä, jotta kumpikin pääsee myös seurustelemaan vieraiden kanssa. Tosin vähän tilaisuudesta riippuen saattaa osa vieraistakin olla siellä keittiössä, eli katamme pöydän yhdessä. Varsinkin jos on esim. jotkut suvun juhlat, jolloin suvun vanhukset saavat istua ja jutella keskenään kun me nuoremmat taas pääsemme paasaamaan rauhassa keittiössä kattauksen lomassa.

Vierailija
15/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vie roskia, kantaa lisätuoleja vintistä tms. Pääasiassa vain pysyy pois tieltä lasten kanssa.

Vierailija
16/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma-alotteelisesti ei juurikaan osallistu.

Vierailija
17/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa hullun lailla ym,mutta keittiöstä ajan hänet posi, haluan itse laittaa ruoat.

Vierailija
18/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vie roskia, kantaa lisätuoleja vintistä tms. Pääasiassa vain pysyy pois tieltä lasten kanssa.

Mulle riittää tuo mainiosti. Meillä on sitä paitsi aika erilainen käsitys juhlista. Miehelle riittäisi aika pienimuotoinen, suoraviivainen kestitys, kun itse taas tykkään suunnitella, näpertää ja koristella. Näin ollen en voi enkä halua vaatia häntä osallistumaan piperryksiini. =) Parasta on, jos saan touhuta mahdollisimman rauhassa. Jos ruoanvalmistukseen kuuluu grillausta, se on miehen duuni - minä valmistelen grillattavat.

Ulkosiivousta mies toki tekee - huolehtii nurmikosta, kamojen keräilystä ja muusta sellaisesta omatoimisestikin. Samoin raivaa oman valtakuntansa - kaikki tekniset härvelit, joista en ymmärrä mitään. Juhlapäivänä mies huolehtii valokuvauksesta ja voi huomata kaadella kahvia.

Aika perinteinen setti meillä... Arkisin mies kyllä osallistuu enemmänkin, mutta luulenpa, että musta kuoriutuu juhlia laitettaessa vähän rasittava hösö, ja mies katsoo paremmaksi pysyä etäämpäänä. =)

Vierailija
19/19 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka suunnittelen ja valmistan tarjoilut ja mies sitten yleensä pitää lapset poissa jaloista, siivoaa ja käy kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme