Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottamattomuudesta

28.09.2005 |

Musta on kovaa vauhtia tulossa oikea Luomumamma! :) Alotin kantoliinalla, jatkoin kestovaipoilla, kestositeillä ja tällä hetkellä lääkitään pikkusta korvapotilasta homeopaattisilla lääkkeillä (eka kerta mulle).

Tossa lueskelin luontaistuotekaupan lehteä ja siinä oli artikkeli rokotuksista. Mua alkoi kauheesti kiinnostaa tuo asia...kertokaa lisää te, jotka ETTE rokota lapsianne. (rokottavien kommentit jo tiedänkin) Tässä muutama kyssäri teille ja muutakin saa toki kertoa:

Miksi et rokotuta lapsiasi?

Aiotko rokotuttaa isompana lapsesi, vai et lainkaan?

Mitä immuniteetin hyvänä pitäviä luontaistuotteita annat lapsillesi?

Oletko koskaan pelännyt, että mitä jos sittenkin lapsesi sairastuu johonkin noista taudeista, joita vastaan saisi rokotuksen?

Olen jonkun verran kuullut sellasia tapauksia, että hinkuyskä tarttuu hinkuyskää vastaan rokotetuille lapsille jonain erilaisena hinkuyskänä, siis tämä tauti on kehittänyt uuden taudin, jotta tarttuisi..miten sen nyt selittäisi..öh..

Ja olen myös kuullut, että rokotteissa on kaikenlaista myrkkyä, esim elohopeaa..? Onko tuo totta? Vielä tässä uudessakin rokotusohjelmassa? Tässä nyt ihmettelen, että mitenkä ihmisen elimistö voi ottaa vastaan elohopeaa (kun siihen ei saisi edes koskea, jos lämpömittari hajoaa lattialle..!!)...?

Esikoiselle tuli jokaisesta rokotteesta korkea kuume ja jalka kipeäksi (punalilaksi muuttui), mutta uuden rokotusohjelman tultua kuopukselle ei ole tullut mitään oireita rokotuksien jälkeen.

Milloin seuraava rokote annettaisiin kuopukselleni, kun hän sai tässä kuussa yhdistelmärokotteen (DTaP-IPV-Hib) ja rokotuksen edessä on kakkonen..ota noista nyt sit selvää...huoh...

Isoveli on saanut kai jo kaikki lapsuuden rokotteet, seuraava luultavasti tulisi vasta kouluunmenotarkastuksessa?? Vai??

Ihmetellen: poikaduon äippä

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/terveyden_ammattilaisille/rokottam…

Rokotteiden koostumus säilöntä- ja muine aineineen löytyy täältä:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_ka…

Kyseisiltä sivuilta löytyy lisäksi tietoa rokotusten haitoista

(ja hyödyistä) ym.

Rokotukset ovat Suomessa täysin vapaaehtoisia ja _maksuttomia_,

joten minusta on aivan liioittelua puhua puolueellisuudesta tai

oman edun tavoittelusta rokotusten suhteen!

Jokainen vanhempi tekee itsenäisesti päätöksen siitä, rokottaako

lapsensa vai ei. Ja tämän päätöksen seuraukset ovat todellakin

jokaisen vanhemman omalla vastuulla.

Itse olen rokotuttanut lapseni, enkä ole sitä päätöstä katunut

koskaan. Lapsemme ovat perusterveitä, eikä heillä ole

ilmennyt edes allergioita.

Minä en myöskään tunne ketään lasta/aikuista, joka olisi sairastunut

rokotuksesta, jos ei oteta huomioon kuumeilua MPR:n yhteydessä.

Tosin MPR:n kuumeiluakaan ei ole tullut _kaikille_ lapsille. Meidän

lapsemme ovat kuitenkin saaneet MPR:stä pari päivää kestävän

kuumeen, joka nousee viikon päästä rokotuksesta. Tämä on

toki minusta ikävä piirre MPR:ssä.

Muuten tiedän mm. yhden lapsuudessaan polion sairastaneen

pyörätuolissa istuvan miehen (=ystäväni isän). Häntä ei oltu

lapsuudessaan rokotettu, kuten ei muitakaan silloin rokotettu

poliota vastaan.

Rokotuksia voi ja kannattaa viivästää, jos lapsella on

erityissairauksia esim. allergioita. Flunssaista lasta ei

myöskään pidä minusta rokottaa, vaan on parasta odottaa,

että lapsi on aivan terve. Immuunijärjestelmän lisärasitukset

tulee minimoida!

Joitain rokotuksia voi myös kokonaan jättää ottamatta, mutta

tällöin tulee tiedostaa mahdolliset haitat ja jopa vaarat esim.

matkustellessa. Maailma yhdentyy, ja ihmiset ja sairaudet

liikkuvat maasta toiseen entistä enemmän.

Suomen kannalta ikävin tilanne on naapurissa: Venäjällä, jossa

kaikki Suomen rokotusohjelmaan kuuluvat sairaudet tappavat lapsia,

vanhuksia ja muuten heikkokuntoisia. Tätä tosiasiaa ei kannata

vähätellä.

Lisäksi luontaisesta " lääkitsemisestä" :

Itse suosittelen antamaan lapsille maitohappobakteereita, sillä

ne vahvistavat lapsen kehittyvää immuunijärjestelmää ja luovat

hyvän bakteeritasapainon kasvavan lapsen elimistöön.

Itse olen antanut maitohappobakteereita aivan vastasyntyneestä

2 ikävuoteen asti päivittäin, ja tämän jälkeenkin ripulien

ja muiden sairauksien yhteydessä.

Maitohappobakteerit vähentävät myös korvatulehduksia.

Korvatulehduksia ym. vähentävät lisäksi xylitol-tuotteet,

etenkin xylitol-purkka. Itse olen aloittanut säännöllisen

xylitol-tuotteiden annon yli 1 vuotiaalle lapselle.

Käytän myös itse maitohappobakteerivalmisteita (Gefilus-

piimää) ja xylitol-purkkaa. Ja olen pysynyt perusterveenä.

Mieheni, joka ei usko tällaiseen ns. hömppään, söi

viime talvena 2 antibioottikuuria. Minä en yhtään. :)

Vierailija
22/23 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 1 / 10 000 sairastuu.. tiiättekö että vain minimaalisen pienestä osasta rokotteesta sairastuneista, menee tieto lääkelaitokselle ja haittavaikutusrekisteriin! Monesti ei osata edes epäillä rokotusta, ja jos vanhemmat epäilevät niin viimestään neuvolassa kielletään tai epäillään ja siihen se jää. Yksi esimerkki kun tässä ketjussa sanottiin:

" Kuolemaanjohtaneita rokotuksen haittavaikutuksia ei esim MPR-rokotteella ole Suomessa lainkaan"

..niin ne paljonpuhutut tilastot sanovat, mutta joensuulaisen perheen aiemmin täysin terve lapsi kuoli MPR:n jälkeisenä pvänä muutama vuosi sitten, ei oo sekään tapaus tainnu koskaan mennä haittavaikutusrekisteriin kun ei muka tapauksia ole. Tämä on se just joka on aivan harhaanjohtavaa, kuolemantapauksia toki varmasti vähän mutta niiiiiiin pieni osa tulee koskaan tietoon, toki haitat ovat harvinaisia jos vain otetaan huomioon nämä " läpimenneet" tapaukset. Lapsi sairastuu niin kuka jaksaa alkaa tappeleen, harva. Mieheni veli sai keväällä rokotteesta aivokalvontulehduksen, ei oo sekään tainnu mennä lääkelaitokselle asti, siis tieto siitä :( ikävää mutta totta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minäkin olisin silloin tosi kriittinen rokotuksia kohtaan, jos jonkun tällaisen tapauksen tietäisin. Näin " neutraalina" kuitenkin laskeskelen vain todennäköisyyksiä, ja jos rokottamisesta on tietty todennäköisyys saada jokin jälkitauti ja sen seuraukset, niin tilastojen mukaan taudin sairastaneilla on huomattavasti suurempi todennäköisyys saada se sama jälkitauti ja vakava seuraus.

Edellisessä viestissä ihan aiheellisesti pohdittiin, menevätkö kaikki tapahtuneet haitat tilastoihin. Minäkin epäilin ihan samaa, mutta kun Kansanterveyslaitoksen sivuilla tutkin tilastoja, huomasin, että siellä oli tilastoihin otettu mukaan myös tapauksia, joissa oli päädytty siihen, että rokotus " ei todennäköisesti" ole aiheuttanut haittaa ja jopa sellaiset ilmoitukset oli hyväksytty, joissa oli todettu, että " rokotus ei" aiheuttanut ilmoitettua haittaa. Tietenkin on totta, että varmaan kaikista tapauksista ei jakseta tehdä ilmoitusta, vaikka neuvolassa ja lääkärissä heidän pitäisikin olla velvoitettuja ilmoituksen lähettämiseen, jos vanhemmat vaikka eivät sitä ole muistaneet tehdä.

Tiedän, että rokotuksesta on mahdollisuus sairastua, jos huono tuuri käy, onhan osassa vanhan rokotusohjeman rokotteita käytetty eläviä taudinaiheuttajia, ja voihan rokotus myös laskea elimistön vastustuskykyä aiheuttaessaan " minitaudin" . Nykyaikana kuitenkin matkustellaan niin paljon, ihmiset tuovat mukanaan maailmalta niin moninaisia tauteja ja aivan naapurissammekin Venäjällä leviävät juuri nämä rokotusohjelman taudit, että en uskalla olla rokottamatta lastani, koska pidän todennäköisenä, että lapseni altistuu näille taudeille ja voi sen tuloksena saada minkä tahansa rokotusohjelman taudin jälkitautineen - ja sen rokottaminen olisi voinut estä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme