Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua ärsyttää, pk aukeaa klo 7, vanhemmat hakkaa ovea 6.45

Vierailija
15.06.2010 |

Pitää pimeässä salaa kipittää pukkariin riisuu ulkovaatteita, keittää kahvia yms. Sit ku 7.00 meneeavaa ovet ni naama happana valitetaan ku sai odotella ulkona.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sovittu hoitopäivän aloittamisesta aiemmin ja hoitaja saa siitä palkkaa. Ap nyt taisi kuitenkin tarkoittaa tilannetta jossa vanhemmat takovat ovea vaikka päiväkoti ei ole vielä auennut, eivät siis ole mitään sopineet.

Vierailija
22/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sovittu hoitopäivän aloittamisesta aiemmin ja hoitaja saa siitä palkkaa. Ap nyt taisi kuitenkin tarkoittaa tilannetta jossa vanhemmat takovat ovea vaikka päiväkoti ei ole vielä auennut, eivät siis ole mitään sopineet.

Meillä sellainen jousto on sovittu ja hyvä niin.

Jos ei ole sellaista päiväkodin puolelta järjestetty, niin missä se vika silloin on? Vanhemmissa, joilla on epätoivoinen kiire päästä töihin silloin, kun pitää? Vai kenties päiväkodissa, jossa ei oteta huomioon aitoa hoidon tarvetta ja sovita järjestelyistä, joissa kaikki ovat tyytyväisiä (hoitajat saavat palkkaa siitä aamun ylimääräisestä työstä ja vanhemmat, jotka eivät sitten myöhästy töistä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten kannattaa miettiä muita hoitovaihtoehtoja, vuoropk, pph ym. Ei se päiväkoti aamulla aukea ja illalla mene kiinni siihen aikaan mikä sattuu kenellekin vanhemmalle parhaiten sopimaan. No, aika usein joutuu jäämään kyllä ylitöihin kun vanhemmat myöhästelevät poishaun kanssa, joskus jopa kauppakassit pilkottavat auton takapenkillä kun lasta istuimeen nostavat.

Vierailija
24/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten kannattaa miettiä muita hoitovaihtoehtoja, vuoropk, pph ym. Ei se päiväkoti aamulla aukea ja illalla mene kiinni siihen aikaan mikä sattuu kenellekin vanhemmalle parhaiten sopimaan. No, aika usein joutuu jäämään kyllä ylitöihin kun vanhemmat myöhästelevät poishaun kanssa, joskus jopa kauppakassit pilkottavat auton takapenkillä kun lasta istuimeen nostavat.

Mutta oletko ihan tosissasi siinä käsityksessä, että noita vuoropäivähoitopaikkoja ja perhepäivähoitajia on tuosta vaan valittavissa!?

Täälläpäin (H:Ki) otetaan, mitä saadaan ja ollaan hemmetin tyytyväisiä, että edes jonnekin saadaan hoitopaikka. Pahimmillaan paikka on toisella puolella kaupunkia, mutta edes siellä...

Vierailija
25/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko itse siinä käsityksessä että päiväkodeissa pystytään joustamaan työvuoroissa ihan vanhempien mielen mukaan? Itse työskentelen Vantaalla ja on ihan pk johtajan tiukka ohjeistus, ettei aukioloista jousteta ellei ole kyse äärimmäisestä hädästä ja silloinkin kyse ehkä päivästä silloin ja toisesta tällöin.

Teidänhän kannattaisi sitten värvätä naapureita tai lapsen tarhakavereita viemis ja hakemisavuksi, monet tekevät niin vuoroin vieraissa periaatteella.

Vierailija
26/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun mä menen pitämään kurssia/perhekahvilaa ym. niin siellä on jo ihmisiä oven takana odottamassa. Varsinkin lasten viikonloppukursseille vanhemmat voi tuoda lapsiaan jo puoli tuntia etuajassa, ja vaatii pokkaa pitää ne lapsoset siellä aamuhämärässä suljettujen ovien takana, varsinkin jos on pakkasta. Mut mä en jousta, koska jos jätän valmistelut tekemättä niin pahimmillaan koko homma leviää siihen. Perhkahvilassahan toi on vaan hyvä juttu; pistän äidit siivoamaan ja järjestelemään paikkoja ja saan siinä samalla mukavasti apua.

Vierailija
27/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko itse siinä käsityksessä että päiväkodeissa pystytään joustamaan työvuoroissa ihan vanhempien mielen mukaan? Itse työskentelen Vantaalla ja on ihan pk johtajan tiukka ohjeistus, ettei aukioloista jousteta ellei ole kyse äärimmäisestä hädästä ja silloinkin kyse ehkä päivästä silloin ja toisesta tällöin. Teidänhän kannattaisi sitten värvätä naapureita tai lapsen tarhakavereita viemis ja hakemisavuksi, monet tekevät niin vuoroin vieraissa periaatteella.

Vaan pointti oli, että KOSKA selvästi osalla vanhemmista olisi tarvetta aikaisemmalle aukiololle, siitä voitaisiin tehdä hallinnollinen päätös ja maksaa myös niille hoitajille.

Koska kuten sanottua se tuskin on vanhempien kettuilua, että ovat siellä odottamassa jo seitsemältä.

Vierailija
28/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä liity tämän ketjun aiheeseen.

Vierailija
29/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kannattaako haukuskella vanhempia - jotka eivät kuitenkaan siellä ole ovella odottelemassa vittuillakseen, vaan pakosta.

Vai mieluummin jutella pk-johtajan kanssa käytäntöjen muuttamiseksi.

Vierailija
30/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on vanhempien ihan oma asia jutella pk johtajan kanssa hoitoajoista jos niistä jotain valittamista on. Ja kyllä se on todella moukkamaista hakata päiväkodin ovea ennen kuin on päiväkodin aukeamisaika.

Vierailija
31/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on vanhempien ihan oma asia jutella pk johtajan kanssa hoitoajoista jos niistä jotain valittamista on. Ja kyllä se on todella moukkamaista hakata päiväkodin ovea ennen kuin on päiväkodin aukeamisaika.

Meinaatko muuten, että ihan ovat muurinmurtajalla tulossa läpi? Vai kolkuttavat, koska näkevät siellä sisällä jo hoitajia ja olettavat, että on ok joustoa, että he myös avaavat oven.

Ei kaikki tiedä, että jossain päiväkodissa on mahdollisesti sovittu tiukka linja tuossa. Se kannattaa suoraan heille kertoa ja samalla kysyä, miksi tulevat aikaisin.

Ei tämä voi aikuisten ihmisten kesken NOIN vaikeaa olla...

Vierailija
32/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka olet hoitoalalla ja aamuvuoro alkaa klo 7, niin mikset sovi että sinun työpaikkasi joustaa ja tulet vähän myöhemmin kun olet ensin ehtinyt viedä lapsesi päiväkotiin? Ystäväni on vanhainkodissa töissä ja on saanut joustoa nimenomaan aamuvuorojen alkamisen kanssa, ei nyt mitään useita tunteja mutta sen verran että tulee päiväkodin kautta.

Vierailija
33/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka olet hoitoalalla ja aamuvuoro alkaa klo 7, niin mikset sovi että sinun työpaikkasi joustaa ja tulet vähän myöhemmin kun olet ensin ehtinyt viedä lapsesi päiväkotiin? Ystäväni on vanhainkodissa töissä ja on saanut joustoa nimenomaan aamuvuorojen alkamisen kanssa, ei nyt mitään useita tunteja mutta sen verran että tulee päiväkodin kautta.

mikä ilmeisesti on sinulle uutinen, mutta minulle arkipäivää.

Vierailija
34/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kaikki aikuiset ihmiset automaattisesti ymmärrä, että jos päiväkoti aukeaa klo 7, niin silloin ovea on turha hakata klo 6.45 vaikka sisällä liikettä näkyisi? Näköjään ei ole kaikille itsestäänselvyys, palaan vielä kauppaesimerkkiin, ei kaupan oviakaan avata sitä mukaa kun työntekijöitä tulee vaan silloin kun kauppa aukeaa.

Vierailija
35/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkoti on myös joidenkin työpaikka ja sielläkin on tiukka linja työajoista, ai niin muttaa mielestäsi pk työntekijöiden pitäisi joustaa vain hyvää hyvyyttään ;)

Vierailija
36/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kannattaako haukuskella vanhempia - jotka eivät kuitenkaan siellä ole ovella odottelemassa vittuillakseen, vaan pakosta.

Vai mieluummin jutella pk-johtajan kanssa käytäntöjen muuttamiseksi.

Ja se on vanhempien tehtävä sopia lapsen hoitoajat, ei hoitajien!!!!!

Vierailija
37/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa hoitopaikassa nimittäin joustetaan ja ihmisiä ne hoitajatkin ovat: osa pitää pilkulleen kiinni ja osa ei.

Kannattaa siis sanoa suoraan, että "tästä aukeamisajasta ei voida joustaa, vaan vaikka tänne tultaisiin aiemmin, niin se aika käytetään päivän valmisteluun ja aamukahviin."

Ylipäätään ihmiset aika huonosti osaavat lukea ajatuksia.

PS: kyllä joissain erikoisliikkeissä ja pikkukaupoissa ovet avataan heti, kun myyjä tulee töihin. Yleensä myyjä=omistaja, joten on siinä tietysti kyse myös työn korvattavuudesta. Ja sen takia kannattaa jutella pk-johtajan kanssa, jos tuota kolkuttelua on kovin usein...

Vierailija
38/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkoti on myös joidenkin työpaikka ja sielläkin on tiukka linja työajoista, ai niin muttaa mielestäsi pk työntekijöiden pitäisi joustaa vain hyvää hyvyyttään ;)

minähän toivoin, että asiasta sovittaisiin niin, että siitä ylimääräisestä työajasta maksetaan palkka (tai pääsee lähtemään töistä hiukan aiemmin).

Vierailija
39/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä dorka... minä minä minä ja minun työni, joustakaa te muut.. plaa plaa plaa aaarrgghh mikä ämmä

Vierailija
40/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa aamuhuki klo 7, tasan. Ei varttia tai puolta tuntia yli. Tuskin tekään tykkäisitte, jos joskus sairaalaan joudutte, että hoitsu lompsii paikalle puoli tuntia myöhässä, kun on joutunut odottamaan pilkkuun asti lapsensa hoitoonpääsyä. Onneksi mies useimmiten vie lapsen hoitoon, mutta hänkin tekee vuorotyötä ja joskus vuorot menee niin huonosti, että minun on se tehtävä. Onneksi meillä pk aukeaa tarvittaessa jo puoli seitsemältä, jos siitä etukäteen on ilmoittanut. Miksei teillä voitaisi sopia joustavuudesta (niin, että siitä tietysti maksetaan myös liksaa)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi